Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia/picanto/2010 - Kia Picanto 2010 - gasną światła stop po włączeniu długich

01 Wrz 2017 17:44 978 13
  • Poziom 10  
    Witam,

    Samochód dopadła dziwna przypadłość. Przy wyłączonych światłach, po naciśnięciu hamulca, wszystkie trzy stopy się świecą. Włączenie świateł krótkich, powoduje leciutko słabsze świecenie stopów. Natomiast włączenie długich powoduje gaśnięcie stopów. Z nowym czujnikiem stopu (tym pod pedałem hamulca) sytuacja jest taka sama. Można prosić o pomoc w tym temacie? Mogę samodzielnie coś posprawdzać przed wizytą w serwisie?

    Pozdrawiam,
    Janusz
  • Poziom 18  
    Sądzę że masy do sprawdzenia przy lampach tylnych
  • Poziom 10  
    Niby tak. Tylko z tego co widzę to gaśnięcie nie dotyczy normalnych świateł czerwonych z tyłu. Gaśnie tylko obwód od stopów. Może być inna masa?
  • Poziom 18  
    A sprawdź jeszcze żarówki i ich połączenia, może się okazać że moduł wyłącza stop bo jest za duża lub za mała rezystencja
  • Poziom 10  
    Żarówki sprawdzę. To dobry pomysł. Z tego co znalazłem w rosyjskiej kiążce serwisowej, to nie ma modułu. Jest po prostu plus na przełączniku pod pedałem hamulca, który załącza obwód i powinno się świecić. Jeśli idzie obciążenie na przednie reflektory to pojawia się problem. Na zachowanie nie ma wpływu zwiększanie zużycia prądu poprzez dmuchawę na maxa plus radio itp. Tak samo, w przypadku braku stopu, kręcenie obrotów w celu zwiększenia prądu generowanego przez alternator nie zmienia postaci rzeczy.
  • Poziom 18  
    A czy ginie plus na włączniku pod pedałem, po włączeniu świateł długich?
  • Poziom 43  
  • Poziom 10  
    Trochę mnie natchnąłeś i zmusiłeś do myślenia. Jest/są żarówki obsługująca światła zwykłe i stop. Wiadomo dwa włókna. Masę mają wspólną ale oddzielne zasilanie +. Gaśnie stop, czyli problem chyba jest z obwodem + stopu. Co może powodować, że na + stopu przy załączeniu dodatkowego obciążenia, w postaci przednich świateł, zaczyna pojawiać się problem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Do kkknc,
    Masz na myśli spadek napięcia?
    Plus z obcego źródła, czyli podać + z akumulatora na + po stronie stopów po wypięciu czujnika stopu?
  • Poziom 18  
    Pozostaje sprawdzenie jeszcze skrzynki bezpiecznikowej i obwodu stopu, może być gdzieś zaśniedziałe połączenie, większy pobór prądu przez światła długie odcina Ci zasilanie stopu, sprawdź napięcie na bezpieczniku stopu podczas włączania świateł długich
  • Poziom 10  
    Zmierzyłem napięcie na bezpieczniku i jest zawsze 12V, niezależnie od świecących czy nie świateł stop.
    Napięcie na kostce czujnika stopu, przy wpiętym czujniku i załączonymi stopami spada do 0.5V po włączeniu długich. Z wypiętym czujnikiem, napięcie na kostce również spada do 0.5V po włączeniu długich. Rozumiem, że obwód od kostki do świateł stopu i uziemienia z nim związane można wykluczyć? Co dalej?
  • Poziom 43  
    Masz 2 przewody do czujnika wejście ( zasilanie) i wyjście. Zmierz napięcie na jednym u drugim jak masz drogowe.
  • Poziom 10  
    Z drogowymi na zasilaniu spada do 0.5V. Na wyjściu jest 0V.
  • Poziom 18  
    Skoro na zasilaniu włącznika stopu po włączeniu świateł długich napięcie spada do 0,5V, a na bezpieczniku stopu jest cały czas napięcie prawidłowe to szukaj problemu w kostkach wychodzących ze skrzynki bezpiecznikowej, a najlepiej sprawdź jaki to kolor przewodu wchodzący do włącznika stopu i szukaj drugiego jego końca przy skrzynce bezpiecznikowej