Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika od pralki

Patryk244 02 Wrz 2017 15:15 834 15
  • #1 02 Wrz 2017 15:15
    Patryk244
    Poziom 3  

    Witam pomoże ktoś jak podłączyć taki silnik ? Ma się kręcić w prawo najlepiej jak by ktoś napisał kolorami Podłączenie silnika od pralkiPodłączenie silnika od pralkiPodłączenie silnika od pralkiPodłączenie silnika od pralki

    0 15
  • #2 02 Wrz 2017 15:27
    Radiokiller
    Poziom 28  

    Arabowie piszą robakami ale żeby kolorami to się jeszcze nie spotkałem
    Tak na serio napisz wszystko co wiesz, będzie łatwiej Ci pomóc

    Moderowany przez telecaster1951:


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0
  • #3 02 Wrz 2017 15:33
    Patryk244
    Poziom 3  

    co więcej napisać ?

    0
  • #4 02 Wrz 2017 15:37
    dedito
    Poziom 39  

    Z tego co widać, dwa czerwone to tachoprądniczka, dwa czarne to szczotki, czerwony i brązowy stojan.
    Jedna szczotka do zasilania, druga szczotka do jednego z końców stojana, drugi koniec stojana do zasilania.
    Najlepiej to robić z użyciem jakiegoś regulatora mocy lub autotransformatora.
    Swoją drogą co to ma wspólnego z elektroniką to nie mam pojęcia.

    0
  • #5 02 Wrz 2017 15:40
    Patryk244
    Poziom 3  

    Dwa czerwone tachoprądniczka cienki czerwony brązowy i czarny do silnika zielono żółty obudowa szary szczotka jedna druga czarny

    0
  • #6 03 Wrz 2017 10:08
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Swoją drogą co to ma wspólnego z elektroniką to nie mam pojęcia.
    Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko.
    Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje stabilne obroty.

    2
  • #7 04 Wrz 2017 15:40
    Patryk244
    Poziom 3  

    Dobra do tamtego potrzebny regulator także proszę o pomoc z tym silnikiem od kosiarki mam do dyspozycji kondensator.
    Podłączenie silnika od pralkiPodłączenie silnika od pralki

    0
  • #8 04 Wrz 2017 15:51
    robokop
    Moderator Samochody

    jarek_lnx napisał:
    Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko.
    Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje stabilne obroty.

    Bzdura, nie wiem jak można pisać takie wręcz bzdety. Elektronika jest pralce i do tego silnika po to, żeby uzyskiwać różne prędkości silnika - prędkość prania, czyli powolne obroty bębna i obroty wirowania - które mają kilka prędkości z reguły, w co lepszych pralkach (600/800/1000) - osiągnięciu tychże i utrzymaniu ich niezależnie od obciążenia służy właśnie sprzężenie tacho. Bez obciążenia, silnik jako szeregowy potrafi się faktycznie rozbiegać, ale z obciążeniem będzie miał obroty max zależne od obciążenia i napięcia zasilającego. Silniki szeregowe - uniwersalne bez jakiejkolwiek elektroniki spotykane są min. w elektronarzędziach.
    Patryk244 napisał:
    dobra do tamtego potrzebny regulator także proszę o pomoc z tym silnikiem od kosiarki mam do dyspozycji kondensator

    A do czego ten silnik ma być zastosowany?

    0
  • #9 04 Wrz 2017 15:55
    Patryk244
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    jarek_lnx napisał:
    Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko.
    Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje stabilne obroty.

    Bzdura, nie wiem jak można pisać takie wręcz bzdety. Elektronika jest pralce i do tego silnika po to, żeby uzyskiwać różne prędkości silnika - prędkość prania, czyli powolne obroty bębna i obroty wirowania - które mają kilka prędkości z reguły, w co lepszych pralkach (600/800/1000) - osiągnięciu tychże i utrzymaniu ich niezależnie od obciążenia służy właśnie sprzężenie tacho. Bez obciążenia, silnik jako szeregowy potrafi się faktycznie rozbiegać, ale z obciążeniem będzie miał obroty max zależne od obciążenia i napięcia zasilającego. Silniki szeregowe - uniwersalne bez jakiejkolwiek elektroniki spotykane są min. w elektronarzędziach.
    Patryk244 napisał:
    dobra do tamtego potrzebny regulator także proszę o pomoc z tym silnikiem od kosiarki mam do dyspozycji kondensator

    A do czego ten silnik ma być zastosowany?
    mini szlifierka :)

    0
  • #10 04 Wrz 2017 16:39
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Bzdura, nie wiem jak można pisać takie wręcz bzdety.

    Ja również witam bardzo serdecznie. Wiem że na elektrodzie piszemy "bzdura" zamiast powitania, ale jakbyś na sprawę spojrzał uczciwie to napisałem pół prawdy, drugie pół jest takie jak piszesz.

    Silniki szeregowe w elektronarzędziach sie nie rozbiegają, zapewne opory w przekładni są wystarczające aby temu zapobiec, silnik od pralki bez obciążenia się rozbiega, to nie teoria, mówię ci to z własnego doświadczenia.

    W przypadku szlifierki moja "bzdura" pozostaje w 100% prawdziwa.

    0
  • #11 04 Wrz 2017 18:45
    robokop
    Moderator Samochody

    jarek_lnx napisał:
    W przypadku szlifierki moja "bzdura" pozostaje w 100% prawdziwa.

    Sorry Ciebie, ale bzdura nadal pozostanie bzdurą. W odkurzaczu masz silnik szeregowy i tylko opór turbinki wystarczy, żeby się nie rozbiegał - podobnie będzie w innych zastosowaniach. Silnik Kaso 74/35 włączony bez przekładni ustabilizował sobie obroty na poziomie niewiele większym niż w urządzeniu docelowym. Zasada działania silnika szeregowego głosi że tenże silnik bez obciążenia może się rozbiegać - tzn. jest podatny na to zjawisko, nie zaś że obowiązkowo i bezwarunkowo za każdym razem mu ulega. W przypadku szlifierki, problemem będzie co innego - max prędkość kątowa ściernicy - w przypadku jej przekroczenia siła dośrodkowa zwyczajnie rozerwie kamień. Dodatkowo silnik budowy odkrytej, czy jak to tam się nazywa - będzie ciągnął do wnętrza pył i opiłki, niszczące izolację uzwojeń. Pozdrawiam czule :)
    PS. silnik komutatorowy z pierwszego postu można bez problemu zasilić napięciem obniżonym - np. poprzez prosty regulator na triaku, jakie spotyka się w elektronarzędziach - czyli można wprost wykorzystać włącznik wiertarki z regulacją obrotów, czy ściemniacz oświetlenia.

    1
  • #12 04 Wrz 2017 22:00
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Sorry Ciebie, ale bzdura nadal pozostanie bzdurą.
    Bzdurą jest tylko w twoim subiektywnym odczuciu.

    Cytat:
    PS. silnik komutatorowy z pierwszego postu można bez problemu zasilić napięciem obniżonym - np. poprzez prosty regulator na triaku, jakie spotyka się w elektronarzędziach - czyli można wprost wykorzystać włącznik wiertarki z regulacją obrotów, czy ściemniacz oświetlenia.
    Próbowałeś? Bo ja tak - zasilałem z autotransformatora, utrzymanie obrotów wymagało ciągłego korygowania napięcia.

    Co innego jeśli by zasilić ten silnik jako obcowzbudny, wtedy nadawał by sie do szlifierki, ale trzeba by dobrać napięcie zasilające wzbudzanie i uniemożliwić dostawanie sie opiłków do silnika.

    0
  • #13 04 Wrz 2017 22:41
    robokop
    Moderator Samochody

    jarek_lnx napisał:
    Próbowałeś? Bo ja tak - zasilałem z autotransformatora, utrzymanie obrotów wymagało ciągłego korygowania napięcia.

    To teraz spróbuj naprawdę, z pomiarem napięcia na wyjściu autotransformatora. Zobacz sobie potem jeszcze charakterystykę momentu silnika w zależności od napięcia zasilającego.
    jarek_lnx napisał:
    Co innego jeśli by zasilić ten silnik jako obcowzbudny, wtedy nadawał by sie do szlifierki, ale trzeba by dobrać napięcie zasilające wzbudzanie i uniemożliwić

    Chyba powinieneś jednak dać sobie spokój z wypowiadaniem się tutaj. Wszelkiego rodzaju szlifierki ręczne i proste i kątowe, są napędzane silnikami szeregowymi. Włącznie z tymi, gdzie jest regulacja obrotów - czy to prosty regulator fazowy na triaku, czy zaawansowany układ jak w bodaj w Makitach z hallotronem, tworzącym sprzężenie zwrotne dla zachowania maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Co na to powiesz? Każdy silnik ma prędkość obrotową, zależną od obciążenia wału i napięcia zasilającego. Nawet obcowzbudny.

    0
  • #14 04 Wrz 2017 23:28
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    robokop napisał:
    To teraz spróbuj naprawdę, z pomiarem napięcia na wyjściu autotransformatora. Zobacz sobie potem jeszcze charakterystykę momentu silnika w zależności od napięcia zasilającego.
    Pomiar był, prędkość obrotową zmieniałem w zakresie 1000-3000 obr/min robiąc znikomo małe zmiany napięcia (kilka woltów) od wystarczyło ruszyć gałką o kilka stopni kątowych i przez następne kilkadziesiąt sekund obroty rosły, później cofnąć i obroty były inne na napięcie nadal ok 70V.

    Cytat:
    Chyba powinieneś jednak dać sobie spokój z wypowiadaniem się tutaj.
    A to niby dlaczego, nie twierdzę że producenci fabrycznych szlifierek robią źle, tylko że ten konkretny silnik sprawia problemy w regulacji.

    Cytat:
    Wszelkiego rodzaju szlifierki ręczne i proste i kątowe, są napędzane silnikami szeregowymi. Włącznie z tymi, gdzie jest regulacja obrotów - czy to prosty regulator fazowy na triaku, czy zaawansowany układ jak w bodaj w Makitach z hallotronem, tworzącym sprzężenie zwrotne dla zachowania maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Co na to powiesz?
    Powiem że moja szlifierka kątowa bardzo łatwo daje sie regulować napięciem, a silnik od pralki nie - w teorii to taki sam typ silnika, w praktyce jakaś różnica jednak jest, ja twierdzę że w oporach, mogę się mylić.

    Cytat:
    Każdy silnik ma prędkość obrotową, zależną od obciążenia wału i napięcia zasilającego. Nawet obcowzbudny.
    Ale nie będzie się rozbiegał i ta zależność będzie mniejsza niż przy szeregowym.

    Zazwyczaj bronię swojej racji kiedy mam racje, teraz się poddaje, nie będę więcej pisał, niech ci będzie że wygrałeś.

    0
  • #15 04 Wrz 2017 23:48
    robokop
    Moderator Samochody

    jarek_lnx napisał:
    teraz się poddaje, nie będę więcej pisał, niech ci będzie że wygrałeś.

    Pewnie nie wziąłeś pod uwagę tego, że ten silnik nie kręci się jednakowo w obydwie strony. Szczotki ustawione pod kątem do komutatora, stąd i problemy - zasilany w "niewłaściwą" stronę nie będzie rozwijał pełnej mocy.

    0
  • #16 05 Wrz 2017 11:07
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Pewnie nie wziąłeś pod uwagę tego, że ten silnik nie kręci się jednakowo w obydwie strony. Szczotki ustawione pod kątem do komutatora, stąd i problemy - zasilany w "niewłaściwą" stronę nie będzie rozwijał pełnej mocy.
    Możliwe.

    0