Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oepl Astra G - Montaż haka, instalacja elektryczna

03 Wrz 2017 09:43 9393 10
  • Poziom 21  
    Witajcie,
    Wczoraj zamontowałem w Astrze G hak, wszystko już sobie poskładałem i dziś zamierzam wziąć się za instalacje. Niestety nie posiadam oryginalnej wiązki więc instalację będę ciągnął z lamp tylnych. I w związku z tym mam do Was pytanie ponieważ spotkałem się z różnymi opiniami. Czy światła takie jak: pozycja czy stop ciągnąć tylko z jednej lampy? Czy może pociągnąć osobny przewód z lampy prawej, osobny z lampy lewej i oba kable połączyć ze sobą w gnieździe?
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Oepl Astra G - Montaż haka, instalacja elektryczna
    Nie łączyć ze sobą, każde światło pozycyjne ma swój styk w gnieździe przyczepy.
  • Poziom 43  
  • Poziom 43  
    Astra G = moduł. Masz PWM postoj-stop. Mozna stop z centralnego stopu. Ale moduł musi byc .
  • Poziom 21  
    W astrze G światła stop są na normalnej żarówce dwuwłóknowej więc gdzie tu kolega widzi modulację PWM to ja nie wiem...
  • Poziom 21  
    andrzej20001 napisał:
    Astra G = moduł. Masz PWM postoj-stop. Mozna stop z centralnego stopu. Ale moduł musi byc .


    Astra G i moduł?? Nieee, astra H mam moduł ale G to jest prosty samochód :). Nawet w instrukcji nie ma absolutnie nic wspomnianego na temat modułu :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeszcze Panowie dopytam, ponieważ moja Astra jest z 2008r więc polska, gliwicka produkcja, nie posiada oryginalnej wiązki haka, czy razicie zabezpieczać obwód jakimś bezpiecznikiem? Może powinienem zwiększyć bezpiecznik do kierunków i świateł postojowych i stopu? Nie chcę żeby instalacja była zbyt bardzo obciążona.
  • Poziom 23  
    Witaj kol. nie podałeś roku tego auta, bo chodzi o przekroje kabelków, proponował bym zamontować moduł zasilania przyczepy, dla przykładu Reno Kango 2008, wpięto zasilane bez pośrednio pod tylne lampy, po około 3 miesiącach dymek na pace wyszarpanie wtyczki przyczepy dymek zniknął po oględzinach instalacji to kabelki grubości jak dziobek od długopisu
    bezpieczniki wytrzymały, kabelki nie, połączenie gniazda wykonaj z rozdziałem na światła pozycyjne. jak coś padnie to będzie chociaż jedna lampa, ///Będziesz widoczny///
  • Poziom 21  
    ALIBABA I napisał:
    Witaj kol. nie podałeś roku tego auta, bo chodzi o przekroje kabelków, proponował bym zamontować moduł zasilania przyczepy, dla przykładu Reno Kango 2008, wpięto zasilane bez pośrednio pod tylne lampy, po około 3 miesiącach dymek na pace wyszarpanie wtyczki przyczepy dymek zniknął po oględzinach instalacji to kabelki grubości jak dziobek od długopisu
    bezpieczniki wytrzymały, kabelki nie, połączenie gniazda wykonaj z rozdziałem na światła pozycyjne. jak coś padnie to będzie chociaż jedna lampa, ///Będziesz widoczny///


    No właśnie o to samo zapytałem w poście wyżej :). Rok auta to 2008. Czy to są jakieś moduły uniwersalne czy dedykowane do auta?
  • Poziom 23  
    lukpio3 napisał:
    Może powinienem zwiększyć bezpiecznik do kierunków i świateł postojowych i stopu? Nie chcę żeby instalacja była zbyt bardzo obciążona.
    Tym bardziej zwiększysz ryzyko większego obciążenia

    Dodano po 5 [minuty]:

    lukpio3 napisał:
    No właśnie o to samo zapytałem w poście wyżej . Rok auta to 2008. Czy to są jakieś moduły uniwersalne czy dedykowane do auta?
    Jak pisałem to jeszcze twego postu nie było , możesz zastosować uniwersalny tam masz opis jak to wpiąć

    ą i jeszcze bo nie kojarzę czy tam jest system kontroli przepalonej żarówki, jerzeli jest, to uniwersalny nie podejdzie
  • Poziom 21  
    ALIBABA I napisał:
    lukpio3 napisał:
    Może powinienem zwiększyć bezpiecznik do kierunków i świateł postojowych i stopu? Nie chcę żeby instalacja była zbyt bardzo obciążona.
    Tym bardziej zwiększysz ryzyko większego obciążenia

    Dodano po 5 [minuty]:

    lukpio3 napisał:
    No właśnie o to samo zapytałem w poście wyżej . Rok auta to 2008. Czy to są jakieś moduły uniwersalne czy dedykowane do auta?
    Jak pisałem to jeszcze twego postu nie było , możesz zastosować uniwersalny tam masz opis jak to wpiąć


    Ale ten moduł wpina się przed instalacją samochodu czy za? Chodzi mi o to czy przecinam instalację auta pomiędzy skrzynką bezpieczników a lampami, część idącą do kabiny podpinam pod moduł a z drugiej strony modułu wypuszczam po 2 kable i jeden daję do lampy samochodu a drugi do wiązki przyczepy? Czy może muszę wlutować się w instalacje auta, wypuścić po kawałku kabla i dopiero te kable wpiąć w moduł z jednej strony a z drugiej te idące do przyczepy?

    Dodano po 31 [minuty]:

    Dzwoniłem właśnie teraz do znajomego elektryka samochodowego który montuje po kilka haków tygodniowo i powiedział że akurat w przypadku opla mogę spać spokojnie i śmiało montować bez modułu. Do astry G zamontował już setki haków i nigdy żaden mu nie wrócił z reklamacją. Do renault, peugeot'a mówił że tak, tam by się bał montować haka bez modułu i nawet większość producentów dokłada moduł w standardzie do tych aut bo mają kable cieniutkie jak włos ale akurat opel jest wyliczony z zapasem tym bardziej mówił (bo zna moją przyczepę) że posiadam u siebie lampy ledowe więc obciążenie powiedział że mam takie co w standardowej lampie obciąża jedna żarówka.