Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 1,5 dci 2004 - Wspomaganie - jak poprawić po mechanikach.

Tomsi1 03 Sep 2017 10:02 11643 4
  • #1
    Tomsi1
    Level 2  
    Historia po krakowsku. "Padło wspomaganie" Szybka konsultacja u znanych mechaników od francuskich samochodów i diagnoza, że pompa jest do naprawy. Jednak z braku wolnego terminu jak czasu zasugerowano regenerację pompy. Wraz z kolegą, przed wyjęciem pompy stwierdziliśmy brak zasilania . Po odkręceniu pompy i podłączeniu do aku silniczek pompy pracował jak na 1/2 mocy. Pompa obracała się ciężko pod palcami a i sprzęgiełko(łącznik był już mocno nadwyrężony). Nie sprawdzałem przekaźników bo nawet nie wiedziałem, który jest od pompy no i córka musiała jechać w drogę.(to jej samochód) Pompa została zregenerowana i zamontowana w innym krakowskim zakładzie mechanicznym jednak nie została elektrycznie podpięta.( za ciężki dla nich temat) Zacząłem więc grzebać przy okazji spotkania z córką i... zgodnie z sugestiami z któregoś forum wyjąłem aku i osłonę i odkryłem odkręcony przewód masowy od skrzyni biegów. Przykręciłem. Zdjąłem pokrywkę przekaźników a tu jednego brak(tego od pompy) bo doczytałem w międzyczasie, który to i gdzie. Samochód znowu znalazł się u tych ostatnich mechaników , gdzie zaprzyjaźniony z nimi elektryk podłączył pompę dobierając jakiś przekaźnik. Pompa działa, owszem ale fachowiec zasilanie pobrał od stacyjki i córka zauważyła, że po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję , razem ze świecami żarowymi zaczyna być słychać pompę wspomagania. Jak tu się nie wq? i jak słuchać radia na postoju? Nie mam już żadnego zaufania do mechaników i wypada samemu naprawiać albo odstawiając samochód do mechanika zostawiać za szybą kij bejsbolowy. Czy jest na forum ktoś, kto mógłby pomóc w tej materii bo elektryk zapewnia córkę, że jest OK i gwarantuje, że nic złego się nie stanie. Póki co nie chcę robić awantury by oszczędzić córce(w zaawansowanej ciąży) stresu.
    Ktoś spyta, czemu pierwszy mechanik nie robił dalej i czy on nie wyjął przekaźnika? Otóż przy poprzedniej usłudze wymiany łożyska w lewym przednim kole, bez konsultacji telefonicznej wymieniono półoś. Być może wyjęli przekaźnik i nie zostawili w aucie.
  • #2
    milejow
    Level 43  
    W oryginale na przekaźnik pompy masa leci na stałe a plus podawany jest z kabla wzbudzenia do alternatora, dopiero po odpaleniu i rozpoczęciu ładowania pompa dostaje zasilanie.
  • #3
    Tomsi1
    Level 2  
    Do alternatora czy może z alternatora prąd podawany jest do przekaźnika. Bezpośrednio czy przez moduł / regulator ładowania aku? Czy pociągnięcie prądu spod stacyjki do przekaźnika pompy jest bezpiecznym rozwiązaniem?
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora.
    Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę.
    Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego.
    Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa.
    Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik ma wtyczkę szarą, brązową i czarną. Przewód 0,5mm2 koloru szarego o oznaczeniu 3KS idzie ze sterownika silnika do cewki przekaźnika pompy wspomagania.
    W załączniku schemat sterowania przekaźnikiem.
    777- bezpieczniki w skrzynce pod maską na lewym nadkolu
    120 - sterownik silnika
    186 - pompa wspomagania
    597 - skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską, lewe nadkole
    409 - przekaźnik wspomagania
  • #5
    CATERING7777
    Level 10  
    Też mam taki problem po wymianie pompy wspomagania. Co kilka dni spalony bezpiecznik 80A i jak założę 100A to tez spali. Teraz codziennie rozładowany akumulator. Muszę codziennie ładować. Stary akubył słaby to nowy aku też rozładuwuje. Sprawdziłem i pobór amperów jest ok 0,60-0,70A. A na bezpiczniku DIAG jest pobór 0,50-0,60A. I pytanie gdzie jest przyczyna ze rozładuwuje aku.