Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak połączenia internet. pomiędzy modemem wifi a routerem TP-LINK TL-WR802N

03 Wrz 2017 17:36 1551 26
  • Poziom 5  
    Witam!
    Zakupiłem sobie router TP-LINK model TL-WR802N celem uzyskania dostępu do internetu w tunerze satelitarnym NC+. Dostawcą mojego internetu jest sieć T-Mobile. Przesył sygnału odbywa się bezprzewodowo przez modem Huawei. Aby uzyskać dostęp do internetu w tunerze router TP-LINK musi pracować w ustawieniu Client. Aby móc połączyć się z TP-LINK i dokonać ustawień musi być nawiązane połączenie internetowe pomiędzy modemem a routerem, czego nie mogę uzyskać. Łączenie się modemem bezprzewodowo poprzez funkcję automatycznego nadawania adresu IP (aktywną funkcję DHCP) z routerem podłączonym do tunera satelitarnego nie przynosi skutku. I w tym jest problem. Ani adres 192.168.0.1 ani adres tplinkwifi.net nie są aktywne, co próbowałem wielokrotnie. W przeglądarce pojawia się informacja : "Nie można nawiązać połączenia z tą stroną. Sprawdź, czy używasz prawidłowego adresu. " Niestety Wsparcie Techniczne firmy TP-LINK nie było mi wstanie udzielić pomocy. Abstrakcja ? Jedynie mogę liczyć na Waszą doradę. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Moderator - Sieci, Internet
    henbot72 napisał:
    Aby uzyskać dostęp do internetu w tunerze router TP-LINK musi pracować w ustawieniu Client. Aby móc połączyć się z TP-LINK i dokonać ustawień musi być nawiązane połączenie internetowe

    Do konfiguracji TP-linka nie jest potrzebny dostęp do internetu. Jeżeli się nie mylę to domyślny adres IP WR802N powinien być 192.168.0.254. Ustaw sobie na karcie przewodowej ręcznie adres 192.168.0.100 / 255.255.255.0 i po podłączeniu się do WR802N użyj przeglądarki wpisując adres http://192.168.0.254
  • Poziom 5  
    Dzięki za szybką podpowiedź. A jak na karcie wpisać ręcznie adres ?
  • Poziom 5  
    Mam Windows 10. Na podstawie podanej przez Ciebie podpowiedzi doszedłem do "Zaawansowanych ustawień TCP/IP", lecz w Adresie IP pojawia się informacja "Tylko konfiguracja automatyczna" i panele "Dodaj", "Etytuj" i "Usuń" są wyłączone. Jak więc można ręcznie wprowadzić IP ?

    Dodano po 31 [minuty]:

    A może IP ma być wpisane w "Protokole internetowym w wersji 4" ? Lecz jaki wpisać alternatywny adres serwera DNS , bo jego nie posiadam ?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Wystarczy to co podałem adres IP i maska. Wpisujesz w protokole TCP/IPv4 na karcie sieciowej ethernet którą łączysz kablowo do routera. Dostęp do internet nie jest ci w tym momencie do niczego potrzebny.
  • Poziom 5  
    Dostęp do internetu odłaczony. Adres IP i maska w protokole 4 wprowadzone. Router kablem USB i sieciowym podłączony do komputera. Adres http://192.168.0.254 wprowadzony w przegladarce i ..... NIESTETY . W przegladarce Firefox pojawia się napis "The connection has timed out". W czym może tkwić problem ?
  • Poziom 5  
    Tak. Instrukcję tą ściągnąłem sobie na samym wstępie. Lecz problem jest w pierwszym kroku -po podłączeniu komputera z routerem przez sieć bezprzewodową żaden z adresów nie otwiera panelu obsługi routera ?!
  • Moderator - Sieci, Internet
    Adres 192.168.0.254 odpowiada ci na ping? Oczywiście na karcie ethernet komputera ustawiłeś adres 192.168.0.100 z maską 24 bitową czyli 255.255.255.0???
  • Poziom 5  
    Na karcie mam ustawiony wskazany adres i maskę .Po wpisaniu adresu 192.168.0.254 w przeglądarce sytuacja się powtarza. Niestety
  • Moderator - Sieci, Internet
    W moim ostatnim poście pytałem nie pytałem o przeglądarkę tylko o ping czy odpowiada!?
  • Poziom 5  
    Zapytam jak nowicjusz w tym zakresie , co to "ping" ?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Nie prościej wpisać do wyszukiwarki? Nie mówię tego złośliwie ale rozwalasz całą chęć pomocy.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Zrób reset routera do ustawień fabrycznych (przycisk reset trzymaj 10-15 sek) i sprawdź wtedy. Kiedy podłączysz TP-linka do komputera masz aktywny link sieciowych (zapala się dioda na karcie sieciowej)?
  • Poziom 5  
    OK zresetowane - działa. Link aktywny.
  • Moderator - Sieci, Internet
    No to sprawdź czy teraz odpowiada ping 192.168.0.254 wpisany do konsoli cmd
  • Poziom 5  
    Ping nie jest rozpoznawalny .
  • Moderator - Sieci, Internet
    Jak długo trzymałeś przycisk reset? Dioda na routerze sygnalizowała reset urządzenia?
  • Poziom 5  
    Dla pewności raz jeszcze zresetowałem i powtórzyłem - ping nie rozpoznawalny.
  • Poziom 43  
    henbot72 napisał:
    ping nie rozpoznawalny

    A pokaż nam tu ustawienia tej karty sieciowej.
    Jakim przewodem RJ45 łączysz się z routerem?
  • Moderator - Sieci, Internet
    W chwili podłączenia sieci kablowej rozłącz sieć bezprzewodową tak abyś nie miał dostępu do internetu plus to co pisał kolega @KOCUREK1970
  • Poziom 5  
    Odłączyłem sieć bezprzewodową i przez adres 192.168.0.1 udało mi się wejść na panel TP-LINK - bingo !! Następnie postępowałem zgodnie z instrukcją celem ustawienia w pozycji "Client", ale przy dojściu do etapu, kiedy miałem zaznaczyć wybraną sieć {pozycja Quick Setup - AP List) w liście sieci moja sieć nie występowała. Kiedy włączyłem modem i preferowana moja sieć się pojawiła, zaznaczyłem ją. Przechodząc do następnego kroku, modem musiałem znów wyłączyć, bo pojawiała się informacja "Czas połączenia upłynął - The conection has timed out". Postępując zgodnie z instukcją doszedłem do końca ustawień, lecz z jedną różnicą - zamiast panelu "Finish" pojawił się panel "Reboot - restart". Po zrestartowaniu pojawia się informacja, że Quick Setup przeszedł pomyślnie i należy sprawdzić, czy światło LED na routerze świeci stale i po podłączeniu się do internetu wejść na stronę www.tplinkwifi.net . Lecz problem w tym, że po setupie światło led na routerze nie świeci ciągle lecz miga ... i router jest niewidoczny w sieci bezprzewodowej. Na przedmiotową stronę nie da się wejść po połączeniu z internetem. Restartując router sytuacja się powtarza, tj. należy postępować od poczatku i dochodzimy do pozycji "Reboot".
  • Moderator - Sieci, Internet
    henbot72 napisał:
    ... i router jest niewidoczny w sieci bezprzewodowej. Restartując router sytuacja się powtarza, tj. należy postępować od poczatku.

    Jak ma byś widoczna sieć bezprzewodowa skoro jest klientem (odbiornikiem)?
  • Poziom 43  
    @henbot72
    A zrób skanowanie sieci InSSIDerem v2/Home (w miejscu gdzie jest AP) - zobaczymy poziom nadawania Twojej sieci i czy inne sieci też tam są - i tu wstaw wynik pomiaru.
  • Poziom 5  
    Czy o to chodziło ?Brak połączenia internet. pomiędzy modemem wifi a routerem TP-LINK TL-WR802N