Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] MF 3085 - Gdzie znajduje się elektrozawór półbiegów WOM i czujnik ciśnienia?

03 Wrz 2017 23:25 1827 6
  • Poziom 17  
    W MF 3085 wymieniłem instalację elektryczną elektrozaworów : żółwia/zająca, przedniego napędu, blokady mechanizmu różnicowego.
    Stara instalacja była na przekaźnikach, przewody były spróchniałe i nic nie działało, więc wymieniłem przewody od elektrozaworów do przekaźników, wymieniłem przekaźniki i wszystko chodzi jak należy.

    Pozostała jeszcze wymiana instalacji półbiegów (włączane przełącznikiem na lewarku zmiany biegów), instalacji WOM, oraz instalacji czujnika ciśnienia.
    1) Gdzie znajduje się elektrozawór od półbiegów i jak wygląda jego instalacja? Czy po podaniu napięcia na elektrozawór są szybkie czy wolne biegi?
    2) Jak wygląda instalacja WOM? Wiem że są to 2 górne elektrozawory (dolny - WOM, górny- hamulec WOM) Tylko jak to ma być połączone?
    3) W ciągniku jest lampka od ciśnienia oleju w skrzyni, ale gdzie ona ma być podłączona? Gdzie znajduje się czujnik i jak wygląda jego instalacja ?

    Proszę o porady.
  • Pomocny post

    Poziom 18  
    Polecam przejrzeć temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3354007.html.

    W pierwszym poście jest obrazek który przedstawia położenie wszystkich elektrozaworów i czujników.
    Czujnik ciśnienia oleju skrzyni biegów to ten wkręcony pomiędzy elektrozaworami hamulca i sprzęgła WOM.
    Elektrozawór od półbiegów to ten na przodzie skrzyni (prawy dolny róg na obrazku).

    W dalszej części tematu jest schemat instalacji dla wersji bez modułu Autotronic.

  • Poziom 18  
    Na to że kolega założył tamten temat, nie zwróciłem uwagi - to chyba tak z rozpędu.

    Numer 69 to niejaki telebreaker. Jak pisałem w w/w temacie, nigdy się z tym nie spotkałem. Podłączony jest jak zwykły przekaźnik, z tym że oznaczenia są inne.
    Jeśli podstawi sobie kolega oznaczenia ze zwykłego przekaźnika to większość powinno się wyjaśnić.
    31a -> 85
    31b -> 86
    56 -> 30
    56a -> 87
    56b -> 87a
  • Poziom 17  
    Rozwiązano, skrzynia działa jak należy, wszystkie kontrolki spełniają swoją funkcję.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podłączyłem zawory tak jak na schemacie, Gdyby ktoś chciał instrukcję, to proszę pisać priv.