Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e30 318 M40 - Nierówna praca na benzynie

michal19885 05 Wrz 2017 10:50 735 12
  • #1 05 Wrz 2017 10:50
    michal19885
    Poziom 18  

    Cześć, mam problem z e30 318 z silnikiem M40 z 1992 roku.

    Samochód wyposażony jest w sekwencyjną instalację gazową. Podczas pracy na gazie nie występują nigdy jakiekolwiek problemy. Pracując na zasilaniu benzynowym samochód pracuje bardzo nierówno, ma problem z wchodzeniem na obroty, dusi się. Czasami problem samoistnie ustępuje i silnik pracuje normalnie na benzynie. Zupełnie nie zależy to od temperatury silnika.

    Sprawdziłem:
    -czujnik położenia przepustnicy,
    -zawór wolnych obrotów (nazywany silniczkiem krokowym),
    -przekaźnik pompy paliwa,
    -pompa paliwa wymieniona na nową,
    -regulator ciśnienia paliwa,
    -wtryskiwacze zostały sprawdzone na stole probierczym, mają podobne dawki,
    -czujnik temperatury silnika,
    -wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora ssącego, popękane przewody, węże, podciśnienia.

    Układ zapłonowy i ogólny stan silnika całkowicie wykluczam ze względu na poprawną pracę na instalacji gazowej. Sonda lambda też nie wydaje się być problemem z uwagi na to, że w sytuacjach, gdy powinna być pomijana (pełny gaz, zimny silnik) silnik też pracuje niepoprawnie. Przepływomierz ma ślady otwierania, ale też go nie podejrzewam z uwagi na to, że czasami problem ustępuje.

    0 12
  • #2 05 Wrz 2017 14:36
    Autosfor
    Poziom 1  

    Powiem szczerze, że jeszcze z takimi objawami Gaz ok z benzyna problemy to się nie spotkałem.
    Sprawdzałeś wszystkie czujniki?
    Czujnik walka r.?
    Wiesz, bez komputera jest ciężko. Trzeba by wszystko pokolei wyeliminować.
    Jak z filtrem paliwa? Może zatankowałeś paliwo kiepskiej jakości?

    0
  • #3 05 Wrz 2017 15:50
    andrzej20001
    Poziom 42  

    michal19885 napisał:
    Sonda lambda też nie wydaje się być problemem
    jakie ma napięcie na czarnym przewodzie? , opór grzałki i czy masz na niej napięcie/masę? mierzone próbówką.

    0
  • #4 05 Wrz 2017 16:31
    michal19885
    Poziom 18  

    Komputerem w tym aucie niewiele można sprawdzić. Filtr paliwa planuję wymienić. Paliwo nowe.

    Sonda jest uszkodzona, stoi. Komputer pokazuje napięcie 0,05V, miernik 0V. Grzałki nawet nie sprawdzałem. Jednak nawet w sytuacji, gdy układ pracuje w pętli otwartej i nie powinien korzystać ze wskazań sondy silnik też pracuje niepoprawnie. Co dziwne, czasami silnik zaczyna pracować normalnie na benzynie, sonda wtedy również stoi, silnik nie reaguje na to, czy jest podłączona, czy nie. Wydaje mi się, że nie jest to przyczyną problemu, ale zastanawiam się nad jej wymianą na uniwersalny zamiennik. Myślisz andrzej20001, że to może powodować opisane objawy?

    0
  • #5 05 Wrz 2017 17:31
    andrzej20001
    Poziom 42  

    0 wiedzy nt. ukł. wtrysku. Jak nie ma sygnalu z sondy to ecu co robi????

    0
  • #6 05 Wrz 2017 18:42
    Jarosx9
    Poziom 35  

    A nie jest czasem tak że do iluś tam stopni ECU olewa wskazania sondy? Tak sprawdzałem np. w Felicii 1.3, sonda mogła być odpięta tak do około 70 stopni (płyn chłodniczy) i auto chodziło normalnie, dopiero później wariowało.

    0
  • #7 05 Wrz 2017 19:38
    michal19885
    Poziom 18  

    Według mojej wiedzy silnik pracuje w pętli zamkniętej, czyli korzystając z sygnału sondy lambda w ściśle określonych warunkach, czyli przy rozgrzanym silniku i małym oraz średnim obciążeniu silnika. W pozostałych warunkach pracuje w pętli otwartej, czyli nie korzystając ze wskazań sondy lambda.

    Jeśli nie ma sygnału z czujnika, bądź sygnał jest poza zakresem to sterownik przyjmuje wartość zastępczą i pracuje w pętli otwartej.

    Mogę tkwić w błędzie, dlatego chętnie poszerzę swoją wiedzę na ten temat.

    1
  • #8 05 Wrz 2017 20:02
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Autosfor napisał:
    Powiem szczerze, że jeszcze z takimi objawami Gaz ok z benzyna problemy to się nie spotkałem.

    No popatrz, a jak będzie stare, liche paliwo to silnik na benzynie będzie chodził cacy? Jak będą uszkodzone wtryskiwacze, pompka paliwa, to będzie dobrze?
    A teraz taki quiz- jak silnik będzie dostawał gaz i benzynę naraz to będzie zadowolony z tego dobrobytu?

    0
  • #9 06 Wrz 2017 22:41
    drdrug
    Poziom 17  

    Odepnij przepływke i zobacz jak się zachowuje, jezeli praca się poprawi to wymień ją na oryginalną używkę, zamienniki nie działają z wyjątkiem vdo, boscha które kosztują zbyt dużo :-) .

    0
  • #10 06 Wrz 2017 23:09
    nici
    Poziom 34  

    drdrug napisał:
    zamienniki nie działają z wyjątkiem vdo, boscha
    Wymienione przez Ciebie kolego nie są zamiennikami .

    0
  • #11 06 Wrz 2017 23:28
    drdrug
    Poziom 17  

    Zle napisałem, zinterpretowałem :-) Miało zabrzmieć, że nie działa nic innego za wyjątkiem vdo i boscha.
    Może u niego to coś pomoże, w m44 miałem praktycznie identyczny problem, poszly 3 zamienniki i dopiero 4 ori używka załatwiła sprawe.

    0
  • #12 07 Wrz 2017 12:51
    michal19885
    Poziom 18  

    Odłączyłem wcześniej instalację gazową, zakręciłem zawór, sprawdziłem przekaźniki w sterowniku lpg, wszystko jest w porządku i nie jest to przyczyną problemu.

    Wymieniłem filtr paliwa i sondę. Na razie wszystko jest ok.

    0
  • #13 18 Wrz 2017 09:55
    michal19885
    Poziom 18  

    Na nowej sondzie problem nadal występował. Okazało się, że źle zmierzyłem starą. Była sprawna. Przyczyną problemu była nieprawidłowa regulacja instalacji gazowej. Silnik pracował na bardzo bogatej mieszance na gazie, sterownik korygował czasy wtrysku w taki sposób, że na benzynie była zbyt uboga.

    0