Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reklamacje napraw w serwisie.

GalaxyR 05 Wrz 2017 23:53 1845 13
  • #1 05 Wrz 2017 23:53
    GalaxyR
    Poziom 10  

    Witam. Posiadam A5-2016. Pewnego dnia okazało się że smartfon zawiesił się w momencie wskazującym na uruchamianie, gdyż był widoczny napis Samsung. Nie było możliwości resetu, więc zaniosłem go do pobliskiego serwisu telefonów. Tam powiedziano mi że muszą odpiąć baterię i przy okazji naprawić przycisk zmniejszania głośności gdyż się blokował. Po odebraniu go z serwisu uruchomił się i zażądał PINu. Ze względu na pośpiech zająłem się tym dopiero po godzinie. Uruchomił się ale z godziny na godzinę powstawały fioletowe plamy potem zmieniające się w niebieskie i czarne na całej powierzchni wyświetlacza. Telefon działał poza tym normalnie. Zrobiłem kopię zawartości i wykonywałem jeszcze połączenia i podłączałem do komputera aby pobrać jego zawartość. Ekran był z godziny na godzinę bardziej zalany plamami. Wykonywałem zdjęcia postępowania tego procesu innym aparatem. Następnego dnia widoczne były tylko małe segmenty w dolnej części ekranu ale system działał nadal. Czy jest to wina serwisu? Stwierdzili, że wyświetlacz był dobry tylko z nieznanego powodu przegrzewał sie procesor. Raz działał a raz zawieszał a efektem tego były plamy na wyświetlaczu. Twierdzą, że przy podmianach padł potem i wyświetlacz a procek przegrzewa się nadal i że przyczyną jest to jego zawieszanie. Jak wspomniałem, po odbiorze z serwisu uruchamiał się i działał poprawnie przez kilkanaście godzin, gdyż dzwoniłem, pisałem, podłączałem go do komputera i robiłem kopie zapasowe. Uważam, że stało się to w wyniku podgrzewania obudowy i rozbierania go. Proszę o pomoc.

    0 13
  • MagBoss
  • #3 06 Wrz 2017 07:47
    mobista
    Poziom 35  

    Myślę, że jesteś ofiarą własnego pośpiechu - lepiej było oddać telefon na gwarancję aniżeli do małego serwisu. Rozbiórka A510F nie jest prosta sprawą niestety. Ja sprawę widzę tak - usterkę spowodowała albo tzw. złośliwość rzeczy martwych (zbieg okoliczności) lub uszkodzenie mechaniczne (upadek lub niestety błąd w sztuce). Pytanie czy masz paragon na usługę i ewentualnie kopię zlecenia z opisem w jakim stanie oddałeś telefon do serwisu i z jaką usterką. Jeżeli nie masz żadnej dokumentacji naprawy ani rachunku to jesteś raczej na przegranej pozycji.

    0
  • #4 06 Wrz 2017 09:24
    tino2003
    Admin grupy GSM

    W takich sytuacjach gdy rozbieranie telefonu może spowodować uszkodzenie LCD osobiście zawsze informuję i jeżeli ktoś nie bierze ryzyka na siebie to nie przyjmuję sprzętu do naprawy. Klientowi się wydaje, że wymiana baterii nawet w takim A5 2016 to pikuś a jednak trzeba rozebrać cały telefon.
    Ten model nie jest stosunkowo trudny do rozebrania więc usterka o której piszesz faktycznie nie musiała być spowodowana przez lokalny serwis tym bardziej, że LCD fizycznie nie został uszkodzony skoro po odebraniu normalnie działał.

    0
  • #5 06 Wrz 2017 11:32
    sagem90
    Poziom 15  

    Przecież w innych amoledach tez powstaja takie plamy same z siebie...

    0
  • #6 06 Wrz 2017 15:51
    GalaxyR
    Poziom 10  

    Witam i dołączam fotki. Nikt mnie nie informował o ryzyku tylko powiedział że wystarczy odłączyć baterię, a mówił z lekkością i znawstwem. Dokumentów nie posiadam, gdyż nie odbierałem po reklamowaniu i kazałem wyjaśnić co jest powodem tego stanu. Oni twierdzą że też nie spotkali się z taką sytuacją. Z opisu wynika, że po zareklamowaniu podłączyli mój wyświetlacz pod inny telefon i wszystko działało, a po powrocie do mojego grzał się procek i zaczynały pokazywać plamy. Na koniec padł wyświetlacz. Tyle z opowiadań a na ile zgodnych z prawdą to się nie dowiem. Chciałem by w częściach oddali go do serwisu Samsunga i dowiedzieli się co jest grane. Od miesiąca jest cisza.
    Reklamacje napraw w serwisie.Reklamacje napraw w serwisie.Reklamacje napraw w serwisie.Reklamacje napraw w serwisie.Reklamacje napraw w serwisie.Reklamacje napraw w serwisie.

    0
  • #7 06 Wrz 2017 16:28
    pade
    Poziom 12  

    Ale skad w serwisie mają pewność że po twoim odebraniu telefonu nie upadł Ci, nie zgniotłeś go, nie zdusiłeś ? Jak oddali to oddali Ci ze sprawnym LCD, tak zrozumialem z pierwszego postu. Podczas odbierania nie miałeś uwag. A może coś stało się w międzyczasie ? Dlatego wystrzegam się robót typu "Panie tu trzeba tylko baterie odłączyć" lub "Panie tam sie coś poluzowało tylko, już tak kiedyś było". A nawet w telefonach klejonych drobnicy jak niedziałąjace przyciski. Co Ty chcesz oddawać do serwisu Samsunga ? Taki wrak ? Myślisz że ktoś tam wogole będzie do takiego rozbieranego telefonu zaglądał ? Stwierdzą uszkodzenie wyświetlacza krzykną milion monet za naprawę i tyle. Uważam że skoro po odebraniu z serwisu działał wyświetlacz przez kilkanaście godzin bez wystepowania przebarwień (tak napisałeś) to nie ma w tym żadnej winy serwisu. Oddali Ci sprawny, a Ty przynosisz zepsuty. Może być tak jak mówią, wina przegranego procesora który przegrzał LCD.

    0
  • #8 06 Wrz 2017 17:07
    GalaxyR
    Poziom 10  

    Nie zrozumiałeś jednak. Odebrałem o 12tej w sobotę i pojechałem do pracy, o 12.30 postanowiłem go uruchomić i miał już plamki idące od górnego lewego rogu i po następnej godzinie zacząłem robić mu zdjęcia. Dziwne są te kształty na ekranie, jakby odbite ramki. System funkcjonował więc nie sądzę żeby się zawieszał i przegrzewał. Dzwoniłem wtedy z niego też do serwisu z opisem sytuacji. Kazał przyjść w poniedziałek. Robiłem kopie bezp. W niedzielę wieczorem już tylko podłączyłem pod kompa i zrobiłem kopie zawartości i ostatnie zdjęcie. Potem już ciemność.

    0
  • #9 06 Wrz 2017 17:19
    65469
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Wrz 2017 18:33
    E8600
    Poziom 37  

    Jak wyżej teraz trudno jest cokolwiek udowodnić. Jeśli serwis kazał odebrać to raczej na 100% było ok a tak jest złośliwość życzy martwych i szukanie winnego.

    0
  • #11 06 Wrz 2017 20:15
    .:aspire:.
    Poziom 23  

    Wygląda na rozlany AMOLED. Tel. pewnie źle złożony, w wyniku naprężenia wyświetlacz się uszkodził.

    0
  • #12 07 Wrz 2017 14:43
    skinerek
    Poziom 15  

    .:aspire:. napisał:
    Wygląda na rozlany AMOLED. Tel. pewnie źle złożony, w wyniku naprężenia wyświetlacz się uszkodził.


    Niekoniecznie. Klientka jakis czas temu miała taki sam przypadek z syna samsungiem s7 edge, ze po małej glebie zaczał sie tak amoled rozlewac. Poradzilem niech uzywa az sie zrobi calkiem czarny i nie bedzie na nim nic widac i wtedy na gwarke oddac. Tak tez zrobila, zaniosła do salonu i zrobili na gwarancji (wymiana nowego full setu).

    0
  • #13 08 Wrz 2017 14:22
    GalaxyR
    Poziom 10  

    skinerek napisał:
    .:aspire:. napisał:
    Wygląda na rozlany AMOLED. Tel. pewnie źle złożony, w wyniku naprężenia wyświetlacz się uszkodził.


    Niekoniecznie. Klientka jakis czas temu miała taki sam przypadek z syna samsungiem s7 edge, ze po małej glebie zaczał sie tak amoled rozlewac. Poradzilem niech uzywa az sie zrobi calkiem czarny i nie bedzie na nim nic widac i wtedy na gwarke oddac. Tak tez zrobila, zaniosła do salonu i zrobili na gwarancji (wymiana nowego full setu).

    Po glebie to i owszem, ale to najczęściej jest jakaś rysa, pęknięcie. Coś co można skojarzyć. Tutaj natomiast ewidentnie widać na nim kształty jakiejś ramki, i te kropki powstawały prawie na całej powierzchni jednocześnie. Ktoś mający duże doświadczenie i wyobraźnię mógłby się swoimi spostrzeżeniami podzielić. To bardziej by mnie przekonało co do moich podejrzeń.

    0