Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota/Auris(1)/1.4 D4D - Jak rozróżnić wtryski piezo i od elektromagnetycznych

rayden 06 Wrz 2017 09:41 1353 1
  • #1 06 Wrz 2017 09:41
    rayden
    Poziom 14  

    Witam, mam zamiar zakupić samochód jak w temacie.
    Z opinii jakie znalazłem to jeden z niewielu diesli który jest w miarę trwały i pozbawiony awaryjnych elementów
    takich jak koło dwumasowe, filtr cząstek stałych czy skomplikowany układ wtryskowy.
    Tak przynajmniej było podobno dopóki wystarczyło by spełniał normę EURO4 bo w nowszych wersjach spełniających EURO5
    dołożono właśnie DPF-a i wtryski piezo.
    Problem w tym że celuję w roczniki 2007/2008 a wtedy nastąpiło przejście z wtrysków Boscha / brak DPF na wersję z wtryskami
    piezo (nikt nie pisze jakiej firmy) + DPF.
    Czy mógłby mnie ktoś wspomóc zdjęciami wtrysków oraz tego FAP-a ew poinstruować jak odróżnić jedną wersję od drugiej.
    Zrobiłem zdjęcie wtrysków w Aurisie z 2009 wiec zakładam że to co widać to już wtryski piezo....


    Toyota/Auris(1)/1.4 D4D - Jak rozróżnić wtryski piezo i od elektromagnetycznych

    0 1
  • #2 06 Wrz 2017 11:26
    PITERRR
    Poziom 43  

    Witam .Tak to na zdjęciu w tym silniku jest wtrysk piezo. renault02..54.jpg Download (41.43 kB)Punkty: 1 dla użytkownika
    Wtryskiwacz piezoelektryczny sprawdza się w układzie Common Rail Bosch – podobnie pracuje Delphi, Denso, Siemens

    Wtryskiwacz składa się z następujących elementów:

    - siłownika piezoelektrycznego,
    - przetwornika hydraulicznego,
    - zaworu sterującego,
    - rozpylacza.
    Podczas konstruowania wtryskiwacza piezoelektrycznego, szczególną uwagę zwrócono ku zwiększeniu sztywności zestawu nastawników, który składa się z siłownika piezoelektrycznego, przetwornika hydraulicznego oraz zaworu sterującego. Kolejną cechą konstrukcyjną wtryskiwacza piezoelektrycznego jest brak występowania sił mechanicznych, które mogłyby działać na igłę rozpylacza jak to się ma w przypadku wtryskiwaczy elektromagnetycznych, które posiadają trzpień naciskowy. Dzięki temu, zmniejszyły się masy ruchome i tarcie, jednocześnie zwiększyła się stabilność pracy samego wtryskiwacza piezoelektrycznego. Zapewniono też realizację małych odstępów czasowych między wtryskami, co przy kształtowaniu dawki paliwa pozwala na realizację do pięciu wtrysków na jeden cykl pracy silnika. Hydrauliczne sprzężenie zaworu sterującego z igłą rozpylacza pozwala na uzyskanie natychmiastowej, bezpośredniej reakcji igły na uruchomienie siłownika. Zwłoka pomiędzy elektrycznym początkiem włączenia a hydrauliczną reakcją igły rozpylacza wynosi tylko 150 µs, co pozwala jednocześnie na spełnienie wymagań dotyczących czasu reakcji igły rozpylacza a także do utrzymania powtarzalności wtryskiwanych dawek paliwa. Wtryskiwacz piezoelektryczny w swojej budowie nie zawiera też miejsc bezpośrednich wycieków z układu wysokiego ciśnienia do niskiego ciśnienia co powoduje, że sprawność hydrauliczna całego układu jest większa.

    A wtrysk elektromagnetyczny wygląda tak . wtrysk_ele...456444.jpg Download (39.46 kB)Punkty: 0.5 dla użytkownika

    0