Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO V70. Błąd klimatronika.

06 Wrz 2017 23:34 3267 11
  • Poziom 36  
    Jaka może być przyczyna błędu CCM-0070 ?
    Vida podpowiada ale dla mnie jest to niezrozumiałe,
    tym bardziej iż nie mam w wyposażeniu ani Park Assist ani BLIND.
    Wydaje się wszystko być sprawne i klima działa poprawnie,
    ten błąd odczytałem przypadkiem przy innej usterce w układzie DSTC.

    Aha i jeszcze uwaga: Volvo ma swoje dziwne rozwiązania i w module klimatyzacji znajdziemy systemy inne niż klima i ogrzewanie np Parktronik bo wynika to z konstrukcji tego auta, ten typ tak ma.

    VOLVO V70. Błąd klimatronika.
  • OptexOptex
  • Poziom 36  
    Dzięki za link, zrobiłem kalibrację tak jak tam radzą i nie przeszło jej,
    na koniec mam Pernament Error i błąd CCM-070. Odłączenie akumulatora też nic nie dało.
    Zastanawiam się czy brak kontaktu na złączu nie jest tu przyczyną,
    raczej nie możliwe że wszystkie maty w lusterkach się przepaliły, bardziej prawdopodobne że zasilania nie dostają. Dobrze rozumuję ?
  • OptexOptex
  • Poziom 34  
    Kolego podpowiedź programu odnośnie komunikacji panelu klimy jest bardzo dobra, że sugeruje coś z podrzędnym modułem.. I nie ma w tym nic dziwnego, że panel jest powiązany z ogrzewaniem czy parktronikiem (czy nawet - druga sugestia od góry żądanie A/C - z silnikiem), bo przecież to on śle komunikaty po magistrali do sterownika żeby zadaną funkcję załączyć w nim. To nie tak jak myślisz. Otóż od pewnego czasu to standard ze względu na oszczędność przewodów w wiązce chociażby. Zastanawiam się o co Tobie chodzi z tym ogrzewaniem, bo odbieram taki tok rozumowania za totalną niewiedzę co i jak z tym CAN z tego względu, że w razie zerwania komunikacji Volvo zawsze wskazuje na sterownik, od którego oczekuje się odpowiedzi - co też po dwóch pozostałych błędach (tj. kierunek SAS -> BCM jak też AUM -> CEM) widać, że jest. I tak też należy je rozumieć. Bo Volvo koniecznie trzeba zrozumieć.

    Niesamowicie ważne jest w takich sytuacjach obserwacja co w samochodzie nie działa zgodnie z przeznaczeniem, bo ludzie mają to sobie za nic. Uważają np. brak brzęczyka kierunkowskazu czy jakiej "byłe głupoty" za mało istotne, albo przejściowe, gdy tak naprawdę może to być oznaką poważnej usterki CAN (z unieruchomieniem pojazdu włącznie).
  • Poziom 36  
    Hektar Zahler napisał:
    Kolego podpowiedź programu odnośnie komunikacji panelu klimy jest bardzo dobra, że sugeruje coś z podrzędnym modułem


    Zgoda, ale dostałem aż 7 podpowiedzi i jak mam to rozumieć, że problem jest w jednym z tych siedmiu czy w każdym ?
    Ja nie mam tego auta od nowości i nie wiem czy fabrycznie miało BLIS,
    może lusterko było wymieniane i nowe nie ma tego modułu.
    Vidę podpinam pierwszy raz do tego auta, możliwe że ktoś partacko naprawiał wcześniej i zostały po tym takie śmieci.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    To może inaczej, bo nie wiesz zupełnie co się dzieje. Jest jakby trzy opcje. 1 - jak błędy są aktywne oznacza to wyłączenie funkcji związanych z zerwanym/nieistniejącym połączeniem. Np. w razie awarii czujnika skrętu przestanie działać kontrola trakcji i podejrzewam, że tak właśnie jest, bo nie wyobrażam sobie by było inaczej. Czasami nie dochodzą dużo ważniejsze komunikaty i objawy są że tak powiem widoczne gołym okiem. 2 - jak błąd jest pasywny, ale ciągle powraca oznacza to, że tzw. "komunikat domyślny" nie zostaje odebrany na żądanie, wyskakuje błąd, który widnieje jako zapamiętany, jednakże pomimo tego integralność systemu nie zostaje rozbita, bądź też ograniczona w sposób niezauważalny dla kierującego samochodem. Tzn. objawy mogą być mniej, lub bardziej nasilone, albo też niezauważalne całkowicie. 3 - ma prawo nie działać wszystko, lub działać część sterowników, przy czym niedziałające być całkiem nieżywe, albo też (co łatwo wywnioskować) może to być usterka o charakterze losowym (np. wskutek słabego styku) i oznaczać trudności z lokalizacją. Zazwyczaj jednak jest tak, że jak nikt nie wie co jest, to mamy możliwość nr. 3 i wtedy żaden komputer nie pomoże, tylko znajomość CAN i logiczne myślenie. A jak tego nie ogarniasz, to ważne, by wiedzieć, że zerwanie komunikacji to konieczność jej przywrócenia w trybie natychmiastowym trzymając ręce precz od wszelkich kalibracji itp. mogących pogłębić błędy w systemie. Często skutek nie wygrzania silnika czy kabiny, bo jak mówiłem kiedy przechodzi nikt nie ma pojęcia co było tego powodem. Zabawne, ale tak bywa jak auto jest mało jeżdżone. . Sęk w tym czy usterka powróci, a to już Najświętsza Panienka wie. Zazwyczaj chodzi o namierzenie źródła przez pomiar oporności skrętki, jej napięć. Uszkodzony może być moduł, skrętka, terminator, złącze, bzdurny czujnik, bezpiecznik, itp. itd.
  • Poziom 36  
    Mądrze piszesz ale ja dalej nie wiem co robić. Te opcje jak rozumiem to te semafory przy błędach, wszystkie są na czerwono, nawet ten błąd że inne radio niż fabryczne. Z tym czujnikiem skrętu to prawda, jak jest ten błąd to komputer wyświetla że właśnie raczył wyłączyć DSTC z powodu nieznanego błędu. Dalej nie rozumiem co niby mam ogarniać skoro podłączam dedykowany kabelek DiCE i skanuję auto Vidą. Nie ma do tego programu instrukcji po polsku, to nie Passat do którego się przyzwyczaiłem a Vida to nie VCDS który jest wręcz intuicyjny w porównaniu z tym Szwedzkim Potopem.
    Mam jeszcze możliwość wejść w Delivery i każdy element klimy sprawdzić poprzez włączyć/wyłączyć ale to już w sobotę.
  • Poziom 34  
    Na CANa nie ma uniwersalnej recepty i każdy przypadek jest indywidualnym (toteż do tego zmierzam). Może nawet Ci się nie śniło, bo oto wypięta kostka z ory radia w pewnym stopniu komplikuje sprawę. Chodzi o brak terminatora 120Ω, który mógł się w nim znajdować, choć ja tego nie wiem. Nie mówiłbym tego też jakby w praktyce nie miało to potwierdzenia (bodajże fiat doblo z tego co kojarzę). Dlatego powtarzam ważny jest każdy szczegół, który z pozoru może być nie istotnym. Winę skrętki właściwie idzie sobie odpuścić, bo to nie ciężarówka, ale możliwości pozostaje sporo. Aktywacja komponentów to jest to plus parametry bieżące, a jest ich w tym wozie dwa rodzaje: dwuprzewodowy CAN i jednoprzewodowy LIN (jak w BMW).

    Być może błąd konfiguracji to co innego (za to bankowo coś koło tego) z tym, że błąd CANu jest do naprawienia w trybie natychmiastowym.
    Błędy transmisji mogę znowu podzielić na dwa rodzaje:
    - wykrywalne i wytłumaczalne (te zarejestrowane)
    - niewykrywalne i nieprzewidywalne (odebrane jak ingerencja kierowcy, tj. falowanie tempomatu, itp.)

    Instrukcje Volvo mocno naciskają, aby przy kalibracjach czy kodowaniach wykluczać błędy magistrali komunikacyjnej.
    Bez tego naprawdę nie ma o czym rozmawiać.
  • Poziom 36  
    W moim aucie mam LIN i CAN.
    Radio zostało podmienione na inne stosowane w tych modelach i różni się tylko procesorem,
    bez problemów można go zakodować ale tylko w ASO i kosztuje to 350zł +vat
    więc póki co obejdzie się i wykluczam że brakuje w nim czegoś np jak piszesz Terminatora. Myślę że poprzedni właściciel również z tego powodu
    zrezygnował z usunięcia z wyposażenia Park i Blind stąd te błędy. Moja wina że nie przeskanowałem auta zaraz po zakupie no ale to nie VW że kabelek wala się na każdym rogu.

    W zasadzie to interesuje mnie tylko odpowiedź na jedno wcześniej zadane pytanie: czy w opisie błędu są ogólne podpowiedzi gdzie może leżeć usterka czy wymienione są konkretne moduły w których usterka wystąpiła ?
  • Poziom 34  
    Kolego co do programu VIDA to mie koło torby lata. Za to znam ory program do ciężarówek i co się mówi w instrukcjach. Połowicznie wypunktują wszystko i to jest ten nadmiar podpowiedzi w nieistniejących modułach. I to jest święta prawda. Połowicznie nie mają zielonego pojęcia o skutkach usterki CAN. Ciągle nie wykluczona jest wina któregoś czujnika jako skutek poprawnego działania (z wadą fabryczną na czele, co nie chcę mówić wprost), a Ty jakby nie kapujesz, bo to się zdarza. Dlatego dobrze mieć taką zasadę, że dawniej elektronika nie była aż tak rozwinięta. Tzn. jak jest wina czujnika skrętu wypięcie kostki naprawi błędy na magistrali. To tak na chłopski rozum. Poza tym są takie jak AQS (czujnik powietrza kabinowego) itp.

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    W razie unaocznienia jak to wygląda zapodaję diagram LIN panelu klimy V70.

    VOLVO V70. Błąd klimatronika.

    Oznaczenia:

    SHM - seat heating module
    DMM - damper motor module
    ECC - electronic climate control system
    CCM - Climate Control Module
    AQS - air quality sensor
    LHD - left hand drive
    RHD - right hand drive

    Analogicznie, lecz dużo obszerniej wygląda CAN.
  • Poziom 36  
    No tak, mogłem się tego domyślić, aby zmienić cokolwiek w Car Config to tylko ASO.
    Będę jeździł z tym Faulty Identyfication bo klima przechodzi wszystkie testy i działa normalnie więc nie wywalę parę stówek tylko po to aby w Vidzie nie było tego błędu.
  • Poziom 34  
    Kolego nie ma co na nowo ameryki odkrywać, bo z aktywnym błędem CAN ten układ jest poważnie uszkodzony i część modułów działa w trybie awaryjnym. Tak jak każdy pojazd z podobnym błędem jest poważnie uszkodzonym. Wobec tego jak mówiłem ręce z dala od kodowań po wadliwie działającej magistrali. I choć objawy mogą być niezauważalne jako poważne, to należy domniemać, że póki tego nie naprawisz mogą się one pojawić, a nawet stwarzać zagrożenie na drodze i sobie to zapamiętaj. Nie ma tak, że sobie coś kodujesz i błąd znika, tylko usterka jest fizycznym uszkodzeniem o charakterze niestabilnym, o czym świadczy DSC co działa kiedy chce, a Ty nie znasz źródła problemu (skontroluj złącza, wiązki, itp.).

    eurotips napisał:
    aby zmienić cokolwiek w Car Config to tylko ASO
    Jako przykład czego nie wolno tak robić wklejam tłumaczenie praktycznie identycznego błędu z autobusu Volva D7C (bliźniaczy rocznik), nad którym akurat siedzimy, bo to wszystko jak grochem o ścianę normalnie. Jakbym po japońsku do Ciebie mówił. Nie muszę mówić też, że niemal identyczne sukcesywnie nam teraz giną w trakcie przywracania komunikacji.

    VOLVO V70. Błąd klimatronika. VOLVO V70. Błąd klimatronika.