Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna III 1.5 dCi - Dławi się przy odpalaniu (błąd P0087, P0089)

07 Wrz 2017 18:12 1980 12
  • Poziom 18  
    Witam.
    W przeciągu kilku dni dopadł mnie dwukrotnie problem z odpaleniem samochodu, a mianowicie przy kręceniu gdy już załapał momentalnie dławił się silnik i gasł.
    Pierwszym razem odpalił po trzech dławieniach a dzisiaj dopiero przy piątej próbie dodałem mu gazu i zaskoczył.
    Wyskakują mi dwa błędy - P0087 - Paliwo na szynie/ciśnienie w układzie zbyt niskie i P0089 - Wydajność regulatora ciśnienia paliwa.
    Co może być powodem występowania tych błędów i na co byście postawili że jest winowajcą pompa, wtryski czy ów regulator ciśnienia.
    Nadmieniam, że filtr paliwa był dwa miesiące temu wymieniany, pęcherzyków powietrza w przewodach brak.
    Poza tym auto normalnie jeździ, przyśpiesza tylko nieraz przy mocniejszym depnięciu na wyższych obrotach puszcza ciemne bączki.
    Z góry dzięki za zainteresowanie się tematem i podpowiedzi.

    .
  • Poziom 18  
    Miałem taki sam przypadek tylko przy samochodzie Hyundai trayet.
    Na szynie miałem dwa czujniki, jeden odpowiadał za regulację ciśnienia a drugi tylko za odczytywanie tego ciśnienia.
    Wymieniłem czujnik który odpowiadał za regulację ciśnienia i samochód wrócił do życia.
    Być może u Ciebie jest ten sam problem, nie wiem u mnie pomogło.
  • Poziom 18  
    Z tego co zdążyłem się zorientować to u mnie w listwie siedzi tylko czujnik ciśnienia paliwa. Regulator chyba siedzi w pompie.
  • Poziom 18  
    Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na listwie, jak masz czym, a jak nie to mechanik Ci zmierzy.
  • Poziom 18  
    Zmierzyć może i zmierzy tylko pytanie ..........jakie powinno być prawidłowe?
    Mechaników staram się unikać jak ognia po dwóch ekscesach z nimi.
    Raz po wymianie sprzęgła skrzyni nie dokręcili. Drugim razem dałem, żeby sprawdzili dlaczego mi ciężko pali...ponoć sprawdzili ciśnienie sprężania i silnik na złom. Zrobiłem weryfikacje w innym zakładzie i ciśnienie wzorcowe ale nie mogli dojść czemu nie pali. Sam doszedłem, że winna była przegrzana i przerdzewiał plecionka masy silnika.
    Koszt 12 pln, 10 min roboty i sam. palił na dotyk...........niestety takich mamy mechaników (będzie Pan zadowolony ;))
  • Poziom 18  
    Jeżeli chodzi o mechaników to zgadzam się z Tobą, bardziej chodziło mi o Twoich zaufanych znajomych. Ale do rzeczy.
    Tu jest taki sam silnik jak masz Ty, poczytaj może coś da: Link
  • Poziom 18  
    Dzień dzisiejszy... wsiadam z rana i odpala normalnie zero błędów podpinam kompa i pokazuje napięcie paliwa na wspólnej szynie 240 bar (przy odpalaniu około 270 bar).
    Po dodawaniu gazu na zegarach wywala mi na czerwono "Usterka układu wtrysku paliwa", zapala się STOP i od tego czasu ciśnienie paliwa waha się w granicach 350 bar (obroty silnika są nadal takie same).
    Po lekkim dodaniu gazu komunikat znika i ciśnienie paliwa wraca do tych 240 bar żeby po paru sekundach znów powrócić wraz ze zwiększonym ciśnieniem.
    Podczas tego komunikatu komputer wywala błędy:
    P0001 - Regulator objętości paliwa A Sterowanie - obwód / otwarty (rozwarcie)
    P1525 - System zawór obejściowy powietrza lub Nastawnik biegu jałowego / silnik krokowy Błąd sygnału wejść.

    Po wczorajszych błędach ani śladu.

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    W myśl zasady, że głupi ma zawsze szczęście udało mi się dojść do przyczyny powstawania usterki a tym samym występowania błędów.
    Okazało się, że puścił lut na zabezpieczeniu antykradzieżowym pompy wysokiego ćiśnienia...........nie było tego widać pod izolacją ;).
    Temat można śmiało zamknąć.
  • Poziom 31  
    lechos napisał:
    Okazało się, że puścił lut na zabezpieczeniu antykradzieżowym pompy wysokiego ćiśnienia...........

    Jeśli byłaby szansa mógłbyś coś więcej na ten temat napisać - tego zabezpieczenia i w jaki sposób było podłączone - w które przewody , bo coś mój światopogląd na temat zabezpieczeń samochodowych został zachwiany - chyba jeszcze mało widziałem. :| :?:
  • Poziom 24  
    Wstaw zdjęcia, żeby ja i inni mogli tobie i innym odpowiadać muszą się z czegoś uczyć.
  • Poziom 30  
    lechos napisał:
    Okazało się, że puścił lut na zabezpieczeniu antykradzieżowym pompy wysokiego ćiśnienia...........nie było tego widać pod izolacją ;).

    Tam na pompie jest tylko zawor !
    Ten system o ktorym piszesz to jest zeby nie ukradli / odpalili calego samochodu czy chodzi ci o to zeby nie ukradli / wykrecili pompy z samochodu :-)
  • Poziom 18  
    Jest to zabezpieczenie mechaniczne DIY polegające na odcięciu napięcia. Tak, że rozpisywanie się co, gdzie i jak nie będzie wyznacznikiem w innych przypadkach.
  • Poziom 31  
    Czyli wniosek że zabezpieczenie nie działa w sposób prawidłowy bo samochodem da się odjechać :cry:
    Z błędem bo z błędem , ale jedzie :D
  • Poziom 18  
    Błędny wniosek ;).
    Zabezpieczenie nie włączane od x czasu............przy włączonym kreci a nie odpala.