Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio 1.5 DCI - dymi na biało po zapaleniu

DARKO271 07 Sep 2017 20:54 22473 34
  • #1
    DARKO271
    Level 8  
    Mam problem z moim Renault.Wymieniłem olej,filtry:powietrza,kabiny,oleju. Po tygodniu zapaliła się lampka świec żarowych,a samochód nie chciał odpalić. Kiedy zapalił strasznie dymił.Wymieniłem świece żarowe,zawór EGR,moduł świec żarowych.
    Autko zapala lepiej ale jest jeszcze problem i dymi białym dymem oraz telepie nim. Po chwili uspokaja się praca silnika i zmniejsza się dymienie. W czasie jazdy zachowuje się normalnie , nie traci mocy itp. Kiedy jest zimny mam mały problem z odpaleniem i dymi . Proszę o rady.
  • #3
    DARKO271
    Level 8  
    Teraz nie pokazuje żadnych błędów. Początkowo był błąd P0670 i P2413. Po wymianie świec zniknął błąd dot. świec ale nie zgasła lampka ,po wymianie EGR zniknął drugi.
    Szybciej udaje się odpalić auto ale dymi i drży póki się nie rozgrzeje
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Biały dym może świadczyć o zapowietrzaniu...
  • #5
    DARKO271
    Level 8  
    Jak temu zaradzić?
  • #6
    matimon22
    Level 25  
    A problemów z turbiną nie było ostatnio?
  • #7
    DARKO271
    Level 8  
    Jaką turbiną? O czym mówimy? Autka pomyliliśmy?
  • #8
    kortyleski
    Level 43  
    A to jakieś 1.5 dci wychodziło bez turbo? Może byś dokładnie podał model, rok i moc silnika?
  • #9
    matimon22
    Level 25  
    DCi raczej posiada turbo....
  • #10
    DjMapet
    Level 43  
    Nawet na pewno ma turbo, ale z uszkodzonym, dymił by raczej na niebiesko.
    Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego.
    Bały, gęsty dym w połączeniu z problemami w uruchomieniu silnika i wydobywający się z wydechu nawet po zagrzaniu silnika, to najczęściej objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, lub samej (pęknięcie) głowicy.
    Z drugiej strony, jak miałem w 1,5 dCi uszkodzony jeden wtrysk (zawór), to z rury też mocno dymiło na biało, tyle że silnik zapalał od strzała.

    Pozdrawiam.
  • #11
    DARKO271
    Level 8  
    Manufacturer :Renault
    Model :Clio
    Year :2006
    Engine :1.5
    Fuel :Diesel
  • #12
    DARKO271
    Level 8  
    Czy w przypadku uszkodzenia wtrysku należy wymienić wszystkie?
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Można wymienić /naprawić tylko ten uszkodzony. Trzeba się jednak liczyć z tym że jak padł jeden to reszta też pewnie pójdzie w jego ślady...
    Na pewno trzeba wyjąć wszystkie i sprawdzić na stole probierczym.
  • #14
    DARKO271
    Level 8  
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ten problem z autem ma coś wspólnego ze wspomnianą przeze mnie wymianą oleju i filtrów,a może należało wymienić też filtr paliwa.
  • #15
    sebap
    Level 41  
    Oczywiście, że przy dieslu wymienia się filtr paliwa.
  • Helpful post
    #16
    DjMapet
    Level 43  
    Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami.
    Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km.
    Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę CLIP-em, lub na początek przynajmniej test przelewowy. Obserwuj poziom płynu chłodniczego i zrób test na obecność spalin (CO2) w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy nie przybywa oleju i czy na korku wlewu oleju nie ma czasem "majonezu".
    Dodam jeszcze, że jak nawet podstawa mechaniki pojazdowej, to dla Ciebie czarna magia, najlepiej zajedź do dobrego mechanika.

    Pozdrawiam.
  • #17
    DARKO271
    Level 8  
    Dzięki za rzeczową poradę. Tylko znajdź tu dobrego i uczciwego mechanika ! Jeszcze na dodatek w UK.
  • Helpful post
    #18
    DjMapet
    Level 43  
    Pytać, kolego, pytać. Znajomych a nawet przygodnych właścicieli renówek/dacii/nissanów, gdzie serwisują swoje auta, zwłaszcza te z silnikami dCi. Mechanik musi posiadać na wyposażeniu diagnostyczny interfejs CLIP. Innego typu testery, to szukanie igły w stogu siana, do tego po omacku, zwłaszcza dla osób, z małym doświadczeniem z układami zasilania dCi.
    Dłuższa eksploatacja auta z takimi objawami, może się skończyć poważną usterką silnika a jego naprawa nieopłacalna.

    Pozdrawiam
  • #19
    DARKO271
    Level 8  
    Mam jeszcze jedno pytanie,
    Czy w moim Renault jest przepływomierz i gdzie go szukać?
    Gdzieś wyczytałem ,że w niektórych Renault 1.5 nie ma takowego
  • #20
    marqqv
    Level 32  
    DARKO271 wrote:
    .Wymieniłem olej,

    Jaki był jaki jest ? Podaj gestość/specyfikacje oleju ?
  • #21
    sebap
    Level 41  
    DARKO271 wrote:
    Czy w moim Renault jest przepływomierz

    Oczywiście
    DARKO271 wrote:
    gdzie go szukać?

    Na plastikowej rurze za obudową filtra powietrza, tak jak w każdym innym samochodzie.
    DARKO271 wrote:
    Gdzieś wyczytałem ,że w niektórych Renault 1.5 nie ma takowego

    Zmień źródło informacji. Wszystkie 1.5 DCI posiadają przepływomierz powietrza.
  • #22
    milejow
    Level 43  
    DARKO271 wrote:
    Jaką turbiną? O czym mówimy? Autka pomyliliśmy?

    Nie pleć, każdy 1.5 DCI ma turbawkę, nawet ten najsłabszy 65ps, nie ma tylko intercoolera.

    Dodano po 9 [minuty]:

    sebap wrote:
    Zmień źródło informacji. Wszystkie 1.5 DCI posiadają przepływomierz powietrza.

    Nie wszystkie :D K9K-710 (65ps) nie ma przepływki i intercolera.
  • #23
    marekwodniak
    Level 17  
    K9K 700 też nie ma przepływki i intercolera. To silnik o mocy 65kM.Sprawdz kolego czy nie ubywa płynu chłodniczego .Jak tak to może być uszczelka pod głowicą .
  • #24
    DARKO271
    Level 8  
    Renault Clio 1.5 DCI - dymi na biało po zapaleniu
    poz.1 to ?
    poz.2 to ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odpowiadam nt. oleju : SHELL HELIX HX7 10W-40

    Dodano po 11 [minuty]:

    Napiszę co się zmieniło od mojego pierwszego pytania.
    Wymieniłem jeden lejący wtrysk (niestety nie wszystkie ze względów finansowych).
    Samochód nie dymi ,zapala poprawnie,ale: podczas jazdy przy prędkości ok 100km/h słychać jakiś dźwięk od silnika jakby terkotanie , zapala się lampka świec żarowych i klucz ,silnik jakby tracił moc. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu lampki gasną.
  • #25
    milejow
    Level 43  
    DARKO271 wrote:

    poz.1 to ?
    poz.2 to ?

    1-czujnik ciśnienia doładowania, 2-przepływomierz. Moze byś łaskawie napisał, które to Clio Ci się sypie (2, 3, który rocznik)??? To zdjęcie Twojego sprzęta?
    Dodano po 2 [minuty]:

    DARKO271 wrote:
    zapala się lampka świec żarowych i klucz ,silnik jakby tracił moc. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu lampki gasną.

    Zrób diagnostykę, na podstawie odczytanych usterek zawęzisz ilość rzeczy powodujących problem.
  • #26
    DARKO271
    Level 8  
    P2263 I P0235 takie błędy wyskakują
  • #28
    DARKO271
    Level 8  
    Niestety ciągle jest problem z autem.Podczas jazdy przy prędkości około 110km/h ,ale tylko jak nieco szybciej przyspieszę (przy spokojnym dochodzeniu do tej prędkości raczej nie) zapala się lampka świec i klucz.
  • #29
    autoas
    Level 42  
    Jeśli dalej te same błędy to sprawdź to co trzeba...
  • #30
    DARKO271
    Level 8  
    .....a co trzeba? Jak zabierasz głos to napisz coś konstruktywnego. Z takimi komentarzami zapraszam do innego rodzaju forum.