Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1,6i 1992r BP/LPG - wysokie obroty zimnego silnika

Maati 08 Wrz 2017 12:00 513 3
  • #1 08 Wrz 2017 12:00
    Maati
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!

    Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na 'zimny silniku' - startuje na wysokich obrotach do 2500, po rozgrzaniu się obroty spadają do normalnych ok 1000. Żadnego falowania, równa praca silnika.
    Ponowny rozruch gdy jeszcze jest ciepły silnik jest normalny ok 1000.
    Samochód zawsze startuje na benzynie. Obroty wysokie utrzymują się niezależnie czy jest na BP czy na LPG, dopóki się nie zagrzeje ok 8min.

    Reset komputera poprzez odłączenie akumulatora na 30min niweluje ten błąd - odpala normalnie. Po kilku dniach problem powraca i tak w kółko.

    Seat Toledo 1,6i z 1992roku na mono-wtrysku z instalacją gazową Bingo S, ostatnio silniczek krokowy gazu został zastąpiony śrubą.

    na wiosnę było wymienione:
    kable, kopułka i rozdzielacz zapłonu, filtr powietrza, czujnik temperatury, termostat, termo-włącznik chłodnicy, filtry paliwa LPG, BP; sonda lambda, sprawdzana i do-izolowana instalacja elektryczna

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    0 3
  • #2 08 Wrz 2017 12:14
    g107r
    Poziom 34  

    Czujniki temperatury pokazują prawidłowe wartości ?
    Jak pomaga reset ECU, to pewnie inst lpg miesza w sterowniku. Przyjrzyj się emulacji sondy lambda, i może wróć do tego krokowca.

    Maati napisał:
    ostatnio silniczek krokowy gazu został zastąpiony śrubą.
    Czy może zbieżne jest to z tymi obrotami ?
    Sonda jeszcze działa ? Stara była uszkodzona ?
    Zakładali kiedyś autoreset ECU na podobne dolegliwości, ale to obejście problemu, nie rozwiązanie rozstrajania map paliwa po jeździe na gazie. Można przypuszczać, że kilka dni jazdy na tylko benzynie, bez użycia gazu, nie powoduje wyższych obrotów ?

    0
  • #3 08 Wrz 2017 12:16
    sulof1601
    Poziom 25  

    Witam.Problem wygląda na silniczek krokowy wtrysku.Po kilku dniach sterownik łapie jakiś błąd dotyczący jego i zaczyna działać jakby w systemie 0 1 czyli maksymalne wysunięcie, minimalne wysunięcie.Tam właśnie szukałbym przyczyny.

    0
  • #4 14 Wrz 2017 20:12
    Maati
    Poziom 9  

    Witam wszystkich,
    zgodnie ze wskazówkami posprawdzałem poszczególne elementy:

    Czujnik temperatury działa poprawnie;
    Sonda lambda działa, zmierzyłem multimetrem i jest w zakresie 0,1 - 0,8 V pod obciążeniem, na jałowym 0,3 - 0,7 V -> średnio 0,6 V.
    Stara sonda została wymieniona w czerwcu, bo był problem z jazdą na gazie, nie miał mocy; pomysł gazownika - miesiąc było dobrze.

    g107r napisał:
    Maati napisał:
    ostatnio silniczek krokowy gazu został zastąpiony śrubą.
    Czy może zbieżne jest to z tymi obrotami ?

    2 miesiące bezawaryjnej jazdy minęły zanim pojawił się problem z obrotami.
    Register został założony w lipcu bo krokowiec od gazu zawieszał się, samochód w ogóle przestał jeździć. Podejrzewałem problem gdzieś na okablowaniu dlatego śruba a nie nowy.

    g107r napisał:
    Przyjrzyj się emulacji sondy lambda

    Co i jak mogę z tym zrobić?

    Zrobiłem test z jazdą tylko na BP, po restarcie ECU; zanim złapał problem z obrotami minęły 2 dni, dużo jazdy po mieście. Oczywiście jak jest ciepły silnik >50*C problemu nie ma, obroty stałe na 1000rpm.
    Także problem chyba nie wynika tylko ze sterownika gazu.

    sulof1601 napisał:
    Problem wygląda na silniczek krokowy wtrysku.Po kilku dniach sterownik łapie jakiś błąd dotyczący jego i zaczyna działać jakby w systemie 0 1 czyli maksymalne wysunięcie, minimalne wysunięcie..

    Wykręciłem go, tylko to nie jest klasyczny korkowiec, tylko 'regulator biegu jałowego', bez możliwości przeczyszczenia.
    Po odłączeniu od korpusu przepustnicy, po włączeniu zapłonu wysuwa się, po odpaleniu chowa się. Jaki jest inny sposób sprawdzenia poprawności jego działania? Multimetrem coś tutaj sprawdzę?

    0
  Szukaj w 5mln produktów