Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 - Błąd z BSI - F527 (Usterka kodowana blokada rozruchu)

bugija 09 Sep 2017 08:41 7119 18
  • #1
    bugija
    Level 10  
    Cześć,

    Zanim stworzyłem temat, rozejrzałem się na forum i nie znalazłem rozwiązania lub temat się urywał nagle...

    Auto zgasło nagle bez ostrzeżenia na światłach, i nie odpala tylko kręci. Samochód z polskiego salonu, drugi właściciel nie było wcześniej żadnego grzebania.

    Po podpięciu diagboxa:

    Jako główny błąd i przyczynę podaje ten z BSI:

    F527 Usterka kodowana blokada rozruchu: transponder rozpoznany ale
    kalkulator sterujacy silnikiem zablokowany

    Kluczyki są rozpoznawane, immo deaktywowany po włożeniu kluczyka

    Oprócz tego błędu wyskakuje mnóstwo dodatkowych z działu: wtrysk/zapłon ale myślę że to wina komunikacji

    i błąd komunikacji w dziale ABS:

    U1308 Usterka - brak lacznosci z kalkulatorem sterujacym silnikiem.


    Co zrobiłem:

    Kupiłem świeży ECU i zgrałem bdm100 cały "stary ecu" na ten kupiony i wynik jest identyczny, sprawdzone bezpieczniki itd. ale jak było tak jest - klapa.
  • #2
    dafit906
    Level 27  
    Zgnite złącze przy ECU lub abs, zgnity can.
  • #3
    bugija
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedz, sprawdzę to w najbliższym czasie może uda się dzisiaj i napiszę rezultaty.
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Immo nie zgasi zapalonego auta.
    Masz brak komunikacji z kalkulatorem silnika i to jest przyczyną czyli brak jego zasilania, usterka w instalacji po stronie komunikacji lub uszkodzony kalkulator silnika.
  • #5
    bugija
    Level 10  
    Ok rozumiem że muszę sprawdzić kabelki co do uszkodzonego ecu to pisałem że kupiłem drugi i skopiowalem "stary" ecu na świeży bez rezultatu. Poza tym jeżeli udało się połączyć ecu do bdm100 to raczej oba sterowniki są ok.

    Skłaniam się ku sprawdzeniu instalacji tylko zastanawiam się jak najlepiej to zrobić, fizycznie czy przyrządami ? Zacząć od strony silnika czy deski rozdzielczej. Nie sprawdzałem wcześniej instalacji "elektycznie" i nie posiadam urządzenia innego niż multimetr :) wiem że w lexi jest opcja multimetru i oscyloskopu ale do tego też potrzebne są dodatkowe akcesoria
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Podałem Ci tylko możliwe przyczyny.
    Masz komunikację z BSI a komunikacja z kalkulatorem silnika jest z BSI poprzez sterownik ABS/ESP.
    Podaj oznaczenie literowe silnika lub nr VIN, czy auto ma ESP czy tylko ABS to podeśle Ci schemat.
    Trzeba odpiąć akumulator i sprawdzić przejścia między BSI a kalkulatorem silnika - może być to zrobione za pomocą miernika.
    Najlepiej zacząć od pomiaru BSI - ABS/ESP, a później ABS/ESP - kalkulator silnika.
    Skoro nic nie piszesz o problemie z ABS to raczej problem w części ABS/ESP - kalkulator silnika.
  • #7
    bugija
    Level 10  
    VF34C5FWC55235805

    Nie mogę odpalić samochodu i chciałbym zacząć od rozwiązania tej blokady, błąd w komunikacji abs/esp też się pojawił. Wszystkie wskazówki jakie dostanę to wykorzystam się samochód stoi już ponad dwa miesiące :(
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Więc zacząłbym od sprawdzenia wtyczek na sterowniku ABS/ESP, następnie sprawdzenie przewodów pomiędzy BSI a ABS/ESP.
    W załącznikach schematy oraz lokalizacje elementów oraz wtyczek ze schematów.
    Pamiętaj o odpięciu akumulatora zanim odepniesz jakikolwiek sterownik w aucie - nie odłączaj/podłączaj wtyczek sterowników pod zasilaniem.
    Rozumiem że jest tylko problem z komunikacją z kalkulatorem silnika oraz z ABS/ESP.
  • #9
    bugija
    Level 10  
    Cześć,

    Za chwilę zabieram się za sprawdzanie instalacji, zobaczymy co z tego wyjdzie....

    Dodano po 2 [godziny] 25 [minuty]:

    Niestety połączenia są w porządku :( sprawdziłem połączenia z obrazka które łączą ecu, bsi, esp. Sprawdzałem multimetrem dźwiękowym porozłączałem gniazda i przykładem do odpowiednich pubów w ecu, esp, bsi i zawsze był dźwięk. Obadam gniazda i złącza, złożę wszystko i zobaczymy bo zauważyłem że połamaną była blokada wtyczki od esp może nie wchodzila do końca. Dam znać
  • #10
    bugija
    Level 10  
    Niestety połączenia są w porządku :( sprawdziłem połączenia z obrazka które łączą ecu, bsi, esp. Sprawdzałem multimetrem dźwiękowym porozłączałem gniazda i przykładem do odpowiednich pubów w ecu, esp, bsi i zawsze był dźwięk. Obadam gniazda i złącza, złożę wszystko i zobaczymy bo zauważyłem że połamaną była blokada wtyczki od esp może nie wchodzila do końca. Dam znać
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Sprawdź zasilanie sterownika ABS/ESP.
    Możesz zrobić mostek na wtyczce sterownika ABS/ESP czyli dać dwie zworki na linii CAN tak by pominąć sterownik ABS/ESP. Jak widać na schemacie przez ten sterownik idzie komunikacja do sterownika silnika.
  • #12
    bugija
    Level 10  
    Cześć,

    Kolego a jak ty widzisz że tam idzie zasilanie na tym schemacie bo nie rozumiem. Mogę oczywiście sprawdzić miernikiem gdzie daje 12v po zapłonie? I wtedy połączyć to bezpośrednio od aku? Mogę grzebać tylko w soboty więc w tygodniu zbieram info co może być nie tak.

    Pozdrawiam
  • #13
    bugija
    Level 10  
    Cześć,

    Sprawdziłem kompresję niestety brakowało jej w dwóch cylindrach, Głowica zdjęta i wysłana do planowania. Jak zostanie złożona chciałbym spróbować obejść zasilania donesp tak jak pisał kolega grala1 tylko nie wiem na których kablach zrobić zworki.

    Pozdrawiam
  • #14
    melas
    Level 30  
    Po dwóch miesiącach badań testów udało Ci się wykryć że niema kompresji, sukces. Moim zdaniem tą elektronikę zostaw w spokoju poskladaj ten silnik dobrze ustaw rozrząd, pokasuj błędy wszystkie, i wtedy zajmiemy się elektroniką, jeśli zajdzie taka potrzeba.
  • #15
    bugija
    Level 10  
    Jutro będę wiedział na jakim etapie jest glowica czy włożona itd.
  • #16
    ALIBABA I
    Level 27  
    Witam kol. no właśnie jak kol melas napisał . Po dwóch miesiącach badań testów udało Ci się wykryć że niema kompresji, sukces. Moim zdaniem tą elektronikę zostaw w spokoju poskladaj ten silnik dobrze ustaw rozrząd, pokasuj błędy wszystkie, i wtedy zajmiemy się elektroniką, jeśli zajdzie taka potrzeba. jak wygląda pasek pewnie fafrocel. jak przeskoczył rozrząd to parę złociszy cię kol czeka.



    Moderated By T5:

    VF34C5FWC55235805 czyli oznaczenie silnika 5FW a to oznacza 1.6 VTi. Od kiedy to w silniku VTi jest pasek? Chyba że pasek osprzętu ale nie ma on nic do rozrządu.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #18
    bugija
    Level 10  
    Siema,

    Głowica była zrobiona a kompresja wróciła, niestety nie odpalał. Zawiozłem do magika elektronika :) i odpalał - ciężko ale odpal. Magik stwierdził ze coś nie tak w systemie rozrządu i zmiennej fazy. Złożone było tak jak trzeba i jak zawsze ale nie miał mocy i na tym się . Samochodu już nie mam.
  • #19
    szakallo13
    Level 10  
    Miałem podobną przygodę z 307 1,6hdi potrafił w czasie jazdy po prostu zgasnąć.
    Po podłączeniu do lexii nic ciekawego nie pokazywał, z kluczyka kręcił ale nie odpalał, potrafił zapalić i jeździć a potem znów mogiła.
    Po szukaniu trochę jak igły w stogu siana okazało się że wtyczka czujnika położenia wału nie stykała i jak było połączenia to działał jak nie było nie palił. Po przeczyszczeniu i spięciu jak należy problemy zniknęły, a nie jeden grzebał i zachodził w głowę co tu się odjaniepawla.