Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 2.0 dl pobiera prąd na postoju

malimaro 10 Wrz 2017 11:24 495 12
  • #1 10 Wrz 2017 11:24
    malimaro
    Poziom 10  

    Witam mam problem z Astrą 2.0 dl mianowicie, po przełożeniu silnika źle poprowadziłem rurkę od chłodniczki i robiła zwarcie na alternatorze podczas jazdy. Nie cały czas, ale gdy się ruszała. Auto na postoju rozładował akumulator. Przestawiłem rurkę i dalej akumulator się rozładowywał, więc wymieniłem alternator, jednak to nic nie dało. Czy te odczyty są poprawne? Na postoju jest pobór 0,004 Amper Na natomiast akumulator pokazuje mi 12,55 a po podłączeniu do auta 12,18 v.

    0 12
  • #2 10 Wrz 2017 11:43
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Zacznijmy od faktów.
    Akumulator jest wyładowany.
    Pomiar wykonany źle, amperomierz wpinamy szeregowo w miejscu jednej z klem, jeśli tak było to wynik 0,004 jest poprawny ale kolejny temu przeczy (napięcie po podłączeniu i odłączeniu), chyba że aktywował się jakiś odbiornik (oświetlenie wnętrza itp.).
    Spadek napięcia aż o 0,4V nie wystąpi przy poborze 0,004A <-, więc o co chodzi?
    Na początek zmierz ładowanie pod obciążeniem, światła, dmuchawa na max, i zmierz napięcie. Zwarcie na alternatorze mogło upalić część mostka i przy ładowaniu 13,7V akumulator będzie się zachowywał mizernie.

    0
  • #3 10 Wrz 2017 11:53
    dare23
    Poziom 17  

    Witam Co oznacza zdanie: "Na postoju jest opór 0,004 A"? Najpierw naładuj akumulator. Zmierz prąd spoczynkowy wpinając multimetr szeregowo (!) w obwód przy klemie akumulatora. Na Youtube jest wiele filmików z instrukcją jak to zrobić. Zmierz napięcie ładowania akumulatora na odpalonym silniku. Podaj wyniki pomiarów to może coś ustalimy.

    0
  • #4 10 Wrz 2017 14:19
    malimaro
    Poziom 10  

    Na postoju jest opór 0,004 - chodziło mi o to że przy zgaszonym silniki, między minusem akumulatora a klemą pokazało mi 0,004 A. Przy podpinaniu akumulatora włącza mi się radio. Ja je wyłączam Następnie jak zostawię auto na noc to ranem jest rozładowanie do zera. Zrobię pomiary tak jak pisaliście i je podam.




    Więc tak, te pomiary są na drugim akumulatorze ponieważ ten który się rozładował jest teraz ładowany. Na tym teraz pokazuje mi tak: 12,15v przy zgaszonym silniku, 14,04v przy zapalonym, natomiast wszystkie światła, klima, radio i dmuchawa 13,50v. Dodam że to jest alternator z poprzedniego silnika i był dobry. Tamten wyciągnąłem bo myślałem że może on teraz robi jakieś małe zwarcie.
    Opel 2.0 dl pobiera prąd na postojuOpel 2.0 dl pobiera prąd na postojuOpel 2.0 dl pobiera prąd na postoju

    0
  • #5 10 Wrz 2017 14:43
    dare23
    Poziom 17  

    Prąd o wartości 0,004 A nie rozładuje akumulatora przez dobę ani dwie. Ładowanie wygląda ok. ale napięcie akumulatora 12,15V na postoju jest zbyt niskie (powinno wynosić od 12,5-13V)
    Albo coś pobiera duży prąd z akumulatora na postoju i szybko spada jego napięcie do 12.15V albo akumulator jest do wymiany lub naładowania. Jeśli faktycznie pomiar prądu spoczynkowego wykonany był poprawnie i wynosi 0,004A to raczej pierwsza opcja odpada.

    0
  • #6 10 Wrz 2017 15:12
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    12,15V pod obciążeniem tylko radiem - akku nie doładowany .. albo zdechnięty.
    13,7V na wolnych obrotach pod obciążeniem jest wartością krytyczną, wzrasta po dodaniu gazu czy nie? jeśli nie to jednak ładowanie nie jest dobre.
    Zresztą nawet bez obciążenia owe 14,0 już jest lekko zastanawiające, może masy skorodowane itd.
    Kolejna sprawa, między prawdą a bogiem, pomiar powinien być wykonany na zimnym alternatorze (silniku), w przypadku alternatorów z wbudowanym regulatorem napięcia ładowania delikatnie spada na gorącym silniku (alternatorze).

    Nie było czasami tak że ten obecny akumulator kiedyś kilka razy był wyładowany do zera? Wcześniej opisane zwarcia i cuda wianki mogły go dobić, jazda z wiecznie wyładowanym akumulatorem powoduje że alternator naparza w niego dziesiątkami amper a to powoduje wyginanie płyt a to może powodować zwarcia i samowyładowane.

    Dalej nie rozumiem jak wykonujesz pomiar poboru prądu.
    Wykonuje się go tak.
    Opel 2.0 dl pobiera prąd na postoju
    Czerwoną sondę w gniazdo 10A a pokrętło na żółte pole i podaj wynik.

    0
  • #7 10 Wrz 2017 15:37
    malimaro
    Poziom 10  

    Pomiary chyba będą zbędne, pisałem że to już drugi akumulator, miałem zapasowy, może nie był mega naładowany ale auto odpalało. Niestety ale po paru godzinach postoju znów to samo. Akumulator rozładowany. Coś pobiera prąd. Tylko nie wiem co

    0
  • Pomocny post
    #8 10 Wrz 2017 15:54
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.

    0
  • #9 10 Wrz 2017 18:37
    malimaro
    Poziom 10  

    Dobry pomysł, tak zrobię

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Pobór prądu 5,5 A, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie i cały czas pobór był ten sam, jedynie po odłączeniu pierwszego bezpiecznika pod maską od lewej strony spowodowało spadek poboru do zera.



    Opel 2.0 dl pobiera prąd na postojuOpel 2.0 dl pobiera prąd na postoju

    0
  • #10 10 Wrz 2017 19:08
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Pierwszy chyba jest od wentylatorów chłodnicy :o, kolejny od elektrycznego wspomagania.
    Dziwne że 60W przepada bez śladu, pomacaj silnik wentylatora, opornicę, gdzieś w tamtym rejonie ucieka prąd i na pewno coś będzie ciepłe.

    0
  • #11 10 Wrz 2017 22:46
    dare23
    Poziom 17  

    Bezpiecznik prócz wentylatorów chłodnicy zasila również ogrzewacz paliwa i układ sterowania silnikiem. Filtr paliwa się nie nagrzewa?

    0
  • #12 11 Wrz 2017 08:48
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Może być sklejony któryś z przekaźników - zrobić test na wyciąganie.
    Za ciosem kolegi wyżej - osprzęt też można po kolei odłączać (no ale on jest zasilony przekaźnikiem).

    1
  • #13 11 Wrz 2017 08:53
    malimaro
    Poziom 10  

    Bez tego bezpiecznika cała noc i aku pełne

    0