Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM - Przepala bezpiecznik F22 (Układ paliwowy/wtrysku)

goreckidiy 10 Wrz 2017 21:37 720 4
  • #1 10 Wrz 2017 21:37
    goreckidiy
    Poziom 8  

    Witam,

    Od tygodnia borykam się z problemem przepalającego się bezpiecznika F22, umieszczonego w rozdzielce przy akumulatorze.
    Stało się to nagle podczas jazdy, i teraz każdorazowa wymiana bezpiecznika wystarcza na kilku minut pracy silnika.

    Profilaktycznie wymieniłem pompę w baku (bo miałem), ale to nie to...
    Dziś znalazłem schemat elektryczny, ale wynika z niego że z bezpiecznika idzie bezpośrednio do ECU(M10) na piąty pin - nie wiem co dalej.

    Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM - Przepala bezpiecznik F22 (Układ paliwowy/wtrysku)

    Może miał ktoś z was podobny problem, lub wie co faktycznie poprzez ECU zasila ten bezpiecznik.

  • #3 11 Wrz 2017 13:40
    goreckidiy
    Poziom 8  

    raczej nie...
    Może dotyczy to silnika benzynowego.
    U mnie na klapie bezpieczników narysowany jest symbol "check engine".

    Jeszcze sprawdzę czy to nie czujnik stopu, ale nie sądzę.

    Dodano po 7 [godziny] 57 [minuty]:

    Sprawdziłem - czujnik stopu to nie jest.
    Zaczynam podejżewać regulator ciśnienia paliwa, zamontowany w pompie wysokiego ciśnienia. Czy to możliwe, by to przez niego palił się bezpiecznik F22 ?

  • #4 11 Wrz 2017 16:43
    RsNeo
    Poziom 19  

    Wygląda na to że bezpiecznik F22 to główne zasilanie dla ECU.
    Tu masz kawałek schematu z innego programu - zgodny z Twoim.
    Zacząłbym diagnozę od odpięcia wszystkich czujników które nie są wymagane do pracy silnika.
    Na zawór regulacji ciśnienia paliwa można zamontować amperomierz i kontrolować ile pobiera prądu.

    Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM - Przepala bezpiecznik F22 (Układ paliwowy/wtrysku)

  • #5 12 Wrz 2017 18:48
    goreckidiy
    Poziom 8  

    Udało mi się rozwiązać problem ;)

    Rozwiązaniem była wymiana regulatora ciśnienia paliwa.
    Jest on wkręcony dwoma śrubami "torx" przy pompie wysokiego ciśnienia zasilanej z paska rozrządu.

    Kupiłem ze złomu dwie sztuki regulatora.
    Pierwszy - to samo
    Drugi wyglądał jak nowy, i zadziałał odrazu.
    Przejechałem dla testu 40km i nic się nie stało, mimo że bezpiecznik który miałem założony to 10 a nie 20A (dla bezpieczeństwa ECU).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME