Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Hamulec najazdowy, a dowód rejestracyjny.

SpeedFightMAN 11 Wrz 2017 17:13 1236 4
  • #1 11 Wrz 2017 17:13
    SpeedFightMAN
    Poziom 6  

    Czy hamulec najazdowy powinien być wpisany do dowodu rejestracyjnego? Mam przyczepkę z hamulcem, ale w dowodzie rej. nie ma nic na ten temat.

    0 4
  • #2 11 Wrz 2017 18:17
    dizba
    Poziom 29  

    Nie. Nie ma to znaczenia. W przyczepach powyżej 750 kg też nie wpisuje się hamulca [chociaż musi go posiadać].

    1
  • #3 11 Wrz 2017 18:37
    arturdip
    Poziom 26  

    Wszystko zależy od DMC(dopuszczalnej masy całkowitej)Jak napisał kolega wyżej to powyżej 750kg DMC musi być hamulec.Poz artur

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ale nie musi być w dowodzie

    1
  • #4 11 Wrz 2017 23:18
    SpeedFightMAN
    Poziom 6  

    Ok dzieki chłopaki :)

    0
  • #5 14 Wrz 2017 12:29
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    arturdip napisał:
    Wszystko zależy od DMC(dopuszczalnej masy całkowitej)Jak napisał kolega wyżej to powyżej 750kg DMC musi być hamulec.Poz artur
    Precyzyjąc: przepisy mówią, że przyczepa ciężka (DMC powyżej 750kg) musi mieć hamulec. Ale hamulec najazdowy tylko dopuszcza. Podstawowym rozwiązaniem w przepisach jest hamulec przyczepy uruchamiany z pojazdu holującego. Stąd też przy stosowaniu hamulca najazdowego występuje ograniczenie, że DMC pojazdu holującego stanowi 1,33 DMC przyczepy. Natomiast jeżeli przyczepa ma hamulec sterowany z pojazdu holującego, DMC holownika może być równe DMC przyczepy.

    Cały ten problem staje się o tyle istotny, że na zachodzie Europy i w USA powstały jakiś czas temu przyczepy holowane przez samochody osobowe, ale wyposażone w hamulce elektryczne, uruchamiane z holownika (najczęściej duże przyczepy kempingowe). Są wyposażone we własny akumulator, który nawet przy awaryjnym rozłączeniu zasila układ hamulcowy przyczepy (wymagania techniczne pojazdów). Te hamulce traktowane są tam jako równorzędne z układami pneumatycznymi.
    Jak zwykle u nas, ustawodawca dopiero po kilku lub kilkunastu latach się ocknie i wprowadzi odpowiednie przepisy precyzujące stosowanie takich hamulców.

    0