Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.4 14NV (gaźnik) - Wysoka temperatura podczas postoju

11 Wrz 2017 19:27 768 9
  • Poziom 9  
    Witam. Mam następujący problem z przegrzewaniem się silnika, otóż podczas jazdy temperatura jest w normie, równe 90* ale gdy tylko stanę na światłach temperatura rośnie a w korku dochodzi prawie do czerwonego pola czyli ok. 107* i wtedy załącza się wentylator który pracuje dopóki temp. nie zejdzie poniżej 90* co trwa ok. 5-7 minut. Dodam że silnik nagrzewa się szybko bo po około 4-5 minutach mam 90* Wymieniony był termostat, pompa wody, czujnik temp. oraz ten od wentylatora. Układ był przepłukany. Węże robią się ciepłe gdy temp. jest w granicach 80-90* więc termostat raczej sprawny. Ostatnio jak chciałem odkręcić korek zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku to z połowę płynu mi wywaliło ale nie od razu tylko po powolnym odkręceniu było słychać świst, jak ustał to odkręciłem do końca, płyn był w normie i nagle zaczął się podnosić a że był gorący to nie mogłem od razu zakręcić tylko na szybko jakąś szmatkę wziąłem i przez nią dokręciłem. Wcześniej mi się tak nie zdarzało i mogłem normalnie odkręcać na gorącym silniku i nic nie wyciekało. Miałem też problem podczas jazdy, i na gazie i na benzynie, przy bardzo wysokiej temp. silnik zgasł(bez objawów duszącego się silnika), na benzynie stojąc w korku temp. podskoczyła po chwili przejechałem jakieś 500 metrów i podczas kolejnego zatrzymania się i wciśnięcia sprzęgła pojawiły się kontrolki i silnik nagle zdechł i nie chciał odpalić, dopiero po ok. 4 minutach odpalił bez problemu a na gazie wczoraj jak stałem i ustalałem kolejną trasę też nagle zgasł i też się nie udało go odpalić więc poczekałem 5 minut i od razu odpalił. Problem ten pojawia się przy ok. 107* ale nie zawsze bo z reguły wentylator zdąży schłodzić. Od dłuższego czasu nie mogę znaleźć rozwiązania tego problemu więc może wy mi pomożecie?
  • Poziom 35  
    W tych oplach to czasem nie jest normalne Panowie ? Bo mi się coś kojarzy że one wyżej trzymają temperaturę..
  • Poziom 9  
    Jedyne węże które są twarde i nie da się ich ścisnąć to te od parownika ale już węże od nagrzewnicy nie i normalnie można palcami ściskać.
  • Poziom 35  
    k5k5 napisał:
    te od parownika
    Pewnie mają grube ścianki i za to.

    Jeśli te od chłodnicy grube nie są jak kamienie to nie masz się czym martwić.

    Kolega pewnie podejrzewał uszczlekę pod głowicą.
  • Poziom 9  
    Uszczelka pod głowicą jest cała, brak wycieków, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod pokrywą. To skąd ten wyciek płynu i to gaśniecie samochodu przy wysokich temperaturach? Temperatura 107* to też wg mnie nie jest normalna. Z tego co czytałem po forach to ludzie się martwili jak temp. dochodziła do 100* i wtedy się pisało że to przypadłość Astry.
  • Warunkowo odblokowany
    Posprawdzaj dla pewności trójniki na wężach wodnych w miejscach gdzie jest wpięta instalacja od parownika, bardzo dziwne jest to gaśnięcie i na benzynie i na LPG, jeśli po zgaśnięciu silnika idzie nim kręcić ale nie odpala to szukałabym przyczyny w aparacie zapłonowym bądź cewce.
  • Moderator Samochody
    To że wentylator tak długo pracuje świadczy o złym stanie chłodnicy, ale to bardziej przy ostrej jeździe powinien się grzać a nie na postoju.
  • Poziom 35  
    ociz napisał:
    jeździe powinien się grzać a nie na postoju
    Może układ jest gdzieś przytkany i wyższe obroty pompy jakiś tam obieg tworzą, zaś na postoju jest gorzej i stąd temperatura
  • Poziom 9  
    bubu1769 napisał:
    jeśli po zgaśnięciu silnika idzie nim kręcić ale nie odpala to szukałabym przyczyny w aparacie zapłonowym bądź cewce.

    Też o tym myślałem a raczej bardziej o czujniku halla tylko pytanie czy u mnie się taki znajduje, w necie niby znajduje pod mój silnik ale ma trzy nóżki a u mnie kostka w aparacie ma tylko 2 piny.

    ociz napisał:
    To że wentylator tak długo pracuje świadczy o złym stanie chłodnicy

    No chłodnica jest bardzo stara ale rozgrzewa się równomiernie więc raczej jest sprawna, po nagrzaniu na postoju powiedzmy do 105* czyli zanim się załączy wentylator ruszę i przejadę ponad kilometr bez postoju temperatura spada poniżej 100* a czym dłużej bez zatrzymania tym niżej schodzi ale nie mniej niż 90* więc to też oznacza że chłodnica raczej w porządku. A to że tak długo wentylator pracuje to przez nowy czujnik, stary załączał mi wentylator przy 104* i zbijał tylko do 100* i się wyłączał więc pracował może z minutę a że nowy zbija do 90* to zdecydowałem że nie będę go zmieniał. Jeszcze się zastanawiam czy nie włożyć czujnika na dwa biegi załączania, czujnik i kostkę mam 3 pinową i też mam kostkę do podłączenia rezystora więc instalacji nie trzeba przerabiać. Sprawdzałem zwierając piny i wentylator startował.

    Jeszcze zauważyłem, że jak zatkałem na chwilę wlot zimnego powietrza do filtra (wlot ciepłego na stałe zatkany) to zamiast przygasnąć dostał lepszych obrotów na luzie i wentylator też słychać szybciej chodzi. Sprawdziłem obudowę filtra i ma dziurę od dołu która wchodzi do nadkola czyli powietrze dostaje też z tego miejsca, i pytanie czy w takim razie wlot od zimnego zatkać na stałe bo skoro z miejsca ma lepsze obroty to na niezatkanym może za dużo powietrza dostaje.