Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus mk2 - Skaczące obroty silnika

SpeedFightMAN 12 Wrz 2017 00:16 312 10
  • #1 12 Wrz 2017 00:16
    SpeedFightMAN
    Poziom 5  

    Cześć. Od kiedy mam mojego focusa mam problem z obrotami silnika.
    Kiedy wciskam pedał gazu to obroty skaczą do 1200 a potem już mogę płynnie regulować pedałem gazu. Nawet bardzo staranne manipulowanie gazem powoduje ten problem. Po prostu nie jestem w stanie utrzymać 1100 obrotów bo brakuje takiej pozycji pedału. Czasem udaje się coś osiągnąć, ale wtedy obroty falują od 1000 do 1100, mimo że moja stopa ani drgnie. Kiedy powoli puszczam sprzegło bez dodawania gazu to obroty automatycznie są w stanie osiągnąć te 1100 - tak jak powinno być, ale gazem nie jestem w stanie tego osiągnąć.
    Co to może być panowie? Pedał gazu? Zwracałem uwagę na to mechanikowi, ale on uznał że wszystko jest git, a ja mówię że nie może tak być bo w korku robię zajączka...
    Auto jest z 2008 roku 1.8TDCI

  • #2 12 Wrz 2017 01:04
    ireneusz1981
    Poziom 15  

    a kiedy taka przypadłość się stała w aucie, dawno? Może po jakiejś naprawie wymianie pasków, może złe paliwo. Więcej info o aucie, a tak ma na klimie, na włączonych światłach, a jak z ładowaniem? alternator i akumulator w dobrej kondycji - w tych modelach dużo modułów może mieć wpływ na takie działanie.

  • #3 12 Wrz 2017 01:10
    ryba884
    Poziom 16  

    A nie jest tak przypadkiem jak ruszasz na półsprzęgle bez dotykania gazu? U mnie jest właśnie tak na półsprzęgle (i mam wrażenie, że to robi komputer). Nie próbowałem za pomocą gazu utrzymywać 1100 obrotów bo mi to do niczego nie potrzebne.

  • #5 12 Wrz 2017 12:58
    ryba884
    Poziom 16  

    Bo tak się zachowuje ten samochód i nie wiem w jaki sposób przeszkadza to w ruszaniu. Ruszaj z półsprzęgła, a kiedy wyczujesz auto to zaczniesz ruszać z gazem. Chyba, że sprzęgło się kończy...

  • #6 12 Wrz 2017 13:38
    SpeedFightMAN
    Poziom 5  

    W innych samochodach tak nie ma, a mam na podwórku jeszcze 3 inne z czego jeden to ford z tego samego rocznika. Chodzi o to, że jak jadę w korku to mam problem z utrzymywaniem niskiej prędkości bo gaz szarpie a całe auto podskakuje. Na zimnym ten problem jest chyba mniejszy. Problem był od kiedy go kupiłem. Klima, światła itp nie ma żadnego wpływu na ten problem.

  • #7 12 Wrz 2017 14:10
    ryba884
    Poziom 16  

    Generalna zasada dla samochodów z kołem dwumasowym! Nie jeździmy na obrotach niższych niż 1500 chyba, że lubimy wymieniać często to koło. Ja mieszkam w Łodzi, moje auto identycznie się zachowuje (zachowywało się tak 2 lata temu jak kupiłem 1.8TDCI 2010) i nie mam problemu z wolnym poruszaniem się w korku. Również nie mam tego problemu jak jestem w Warszawie. Jeśli szarpie to jeszcze możesz mieć problem z kołem dwumasowym (ja wymieniłem przy 200tyś razem z kompletem sprzęgła). Jeśli podczas gaszenia silnika występuje porządne szarpnięcie z metalicznym stukiem oraz zmienia się dźwięk silnika podczas wciskania sprzęgła na wolnych obrotach to prawdopodobnie koło dwumasowe do wymiany.

  • #8 12 Wrz 2017 17:26
    SpeedFightMAN
    Poziom 5  

    ryba884 napisał:
    Generalna zasada dla samochodów z kołem dwumasowym! Nie jeździmy na obrotach niższych niż 1500 chyba, że lubimy wymieniać często to koło. Ja mieszkam w Łodzi, moje auto identycznie się zachowuje (zachowywało się tak 2 lata temu jak kupiłem 1.8TDCI 2010) i nie mam problemu z wolnym poruszaniem się w korku. Również nie mam tego problemu jak jestem w Warszawie. Jeśli szarpie to jeszcze możesz mieć problem z kołem dwumasowym (ja wymieniłem przy 200tyś razem z kompletem sprzęgła). Jeśli podczas gaszenia silnika występuje porządne szarpnięcie z metalicznym stukiem oraz zmienia się dźwięk silnika podczas wciskania sprzęgła na wolnych obrotach to prawdopodobnie koło dwumasowe do wymiany.


    Sprzegło mam nowe 7000km przebiegu. Sam zakładałem.

  • #9 12 Wrz 2017 17:40
    ireneusz1981
    Poziom 15  

    Nowe sprzęgło nie znaczy dobre, sam zakładałem dużo i 10% była wadliwa. To że nowe nie znaczy sprawne w 100%. Do potwierdzenia przez kilku mechaników. Nie mówię że masz uszkodzone ale nie wykluczaj tej części. Zaznajom się, wyżej napisano jakie są objawy uszkodzonego sprzęgła - cytuje ..."Jeśli podczas gaszenia silnika występuje porządne szarpnięcie z metalicznym stukiem oraz zmienia się dźwięk silnika podczas wciskania sprzęgła na wolnych obrotach to prawdopodobnie koło dwumasowe do wymiany..."
    A diagnostyka skanerem serwisowym była robiona może są jakieś błędy są? Napisz jeszcze więcej info może ktoś miał taki przypadek i pomoże.

  • #10 12 Wrz 2017 18:00
    ryba884
    Poziom 16  

    To ja zadam pytanie. Kto wymienia sprzęgło bez koła dwumasowego, jeśli oba elementy wytrzymują przy prawidłowej eksploatacji około 200tyś?

  • #11 12 Wrz 2017 18:15
    ireneusz1981
    Poziom 15  

    Moje przejęzyczenie z tym sprzęgłem miałem na myśli komplet sprzęgło i kołodwumasowe, to właśnie sprzęgło jest ok, ale właśnie ta dwumasa nowa lubi być niesprawna i wtedy dalej są objawy jak dla uszkodzonego sprzęgła dwumasowego lecz mniejsze.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME