Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik świtaż nie kończy ładowania akumulatora

kulos50 12 Sep 2017 00:18 2031 13
  • #1
    kulos50
    Level 5  
    Witam wszystkich ponownie; mam zapytanie co do mojego poprzedniego tematu odnośnie prostownika świtaż po przewinięciu trafa,wymianie tyrystorów jeden z nich był uszkodzony, oraz po wymianie kondensatora oraz tranzystorów ,prostownik niby działa regulacja prądu jest natomiast nie kończy procesu ładowania ładuje do momentu aż zagotuje akumulator.Z trafa jest wykorzystane tylko jedno napięcie 16,5v i na przełączniku funkyjnym jest wykorzystany tylko jeden tor pozostałe napięcia to ponad 10do 11v i 6do 7v nie są wykorzystane ponieważ przy rozkręceniu prostownika wszystko było podłączone jak teraz nie było możliwości sprawdzenia bo trafo było spalone.Po naprawie trafa i wymianie elementów za chiny nie mogę dojść co jest nie tak za wszelką pomoc dziękuję postaram dodać fotki z podłączeniami
  • #3
    eurotips
    Level 38  
    Jeśli występuje gazowanie to masz za wysokie napięcie na wyjściu, możliwe że kilka zwojów nawinąłeś za dużo.
  • #4
    kulos50
    Level 5  
    Dzięki za link jeszcze raz posprawdzam połączenia elementów i ścieżki bo bo wprawdzie ja nic tam nie zmieniałem ale może ktoś przede mną próbował.Jeśli chodzi o ilość zwojów to obawiałem się ze może jest za niskie napięcie bo przy nawijaniu wtórnego brakło mi 1 metr drutu.
  • Helpful post
    #5
    robig
    Level 21  
    Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips, a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
  • Helpful post
    #6
    eurotips
    Level 38  
    robig wrote:
    Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie

    Albo trafo fabrycznie było wadliwe już od nowego np jakieś zwarcie jednego zwoju i dlatego w końcu się spaliło.
    Elektronika została zestrojona do wadliwego trafa i po przewinięciu trzeba to zrobić ponownie. Na bazary nie zawsze trafiał towar ze sklepów i pierwszej jakości.
  • #7
    kulos50
    Level 5  
    Odnośnie regulacji : Na płytce nie ma możliwości regulowania progu wyłączania ponieważ nie ma tam żadnego potencjometru podkówki wszystko co tam jest to 3 tranzystory kilka diod i parę oporników wszystkie oporniki są rosyjskie czyli nie wymieniane ja wymieniłem jeden kondensator ponieważ go rozerwało i dwie diody ponieważ były pęknięte i ścieżki wysmażone które polutowałem.Być może poprzednik a raczej na pewno odpalał na nim jakiś samochód .Postaram się wstawić fotki płytki.Za wszelką pomoc i poświęcony czas i zainteresowanie bardzo wszystkim dziękuję.
  • Helpful post
    #8
    aksakal
    Tube devices specialist
    Na zdjęciu schemat prostownika Свитязь, tablica wykorzystywanych elementów i plytka drukowana z oznaczeniem elementów. Dla regulacji prądu ładowania przeznaczony potencjometr R8 . Tranzystor V3 wykonuje rolę obrony od nieprawidłowej biegunowej akumulatora. Przy użyciu prostownika w roli zasilacza obrona jest wyłączona, dla tego w schemacie przewidziany wyłącznik.Błąd użytkowników podobnych prostowników polega na tym, że wszyscy zapominają czy nie znają, że prostownik dział się podczas użycia obsługiwanych akumulatorów, końcowe napięcie ładowania których mogło dochodzić do 16.2V . Przy czym potrzebna kontrola za stanem akumulatora( wymiar temperatury, napięcia czy spoistość elektrolitu). Obecnie przeważnie wykorzystują się nie obsługiwane akumulatory, końcowe napięcie ładowania ktorych składa nie więcej 13.8 -14.2V . W tej sytuacji jest potrzebna zwłaszcza sroga kontrola za stanem akumulatora, owak 100% gwarancji uszkodzenia.Dla likwidacji problemu można rekomendować uzupełnić prostownik schematem wylaczenia ładowania po zwiększeniu napięcia do końcowego znaczenia( 14.2 V ) . Schemat jest prosty i realizacja nie wymaga znacznych wiedz i kosztów. Jeśli schemat dla ciebie przedstawia interes - zawiadom. Prostownik świtaż nie kończy ładowania akumulatoraProstownik świtaż nie kończy ładowania akumulatoraProstownik świtaż nie kończy ładowania akumulatora
  • #9
    aksakal
    Tube devices specialist
    Jeśli masz możliwość to wyłoż jakościowe zdjęcia tego prostownika - PCB z obu stron, tyrystory, potencjometr regulacji prądu, zacisky dla akumulatora .
  • #10
    kulos50
    Level 5  
    Witam wszystkich;schemat po wyżej fajny ale myślę że jet to ta sama płytka co w moim nieszczęsnym prostowniku który nie pracuje jak należy. Po za tematem mam prośbę czy ma ktoś może prosty układ regulujący napięcie oraz kończący proces ładowania chodzi mi o schemat i projekt płytki pod trafo 250 W napięcie na wtórnym 16V do akumulatorów 12 V. Zapewne ktoś napisze użyj opcji szukaj otóż przeglądałem forum w tym temacie ale jestem jeszcze za słaby w elektronice żeby wybrać coś pod to trafo ponieważ większość projektów jest na wyższe napięcia i nie wiem czy pasowało by to do tego co mam a zwracam się do was ponieważ polegam na waszej wiedzy i doświadczeniu. Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.
  • Helpful post
    #13
    rafbid
    Level 33  
    Prawy przycisk myszy ''Przetłumacz na język polski''
  • #14
    kulos50
    Level 5  
    Odnośnie tematu prostownik świtaż nie kończy ładowania.Problem rozwiązany a polegał on na tym,że po wnikliwym przejrzeniu płytki i ścieżek okazało się że większość z nich jest po odklejana od płytki i dużo mikro przerw na ścieżkach i napewno stąd te niedomagania opisane na początku postu .Problem rozwiązany zrobienie nowej płytki .Temat zamykam