Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

12 Wrz 2017 10:25 4083 18
  • Poziom 19  
    Wspomaganie ze zdjęcia poniżej zakupione zostało w celu montażu do ciągnika:

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    Została ominięta elektronika poprzez przeróbkę wtyczki (- masa, +12V, oraz +12V na 8 pinie). Przy podpinaniu do akumulatora słychać było "pstryk" przekaźnika, wspomaganie działało przed montażem i dzień po montażu :(

    Aktualnie brak jakiejkolwiek reakcji, przekaźnik "nie pstryka". Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na wykrycie usterki byłbym wdzięczny...

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 29  
    Z tego co pamiętam to z Scenica II nie trzeba było omijać elektroniki, tylko podać mu masę, 2 plusy i działał. To obok transformatora to nie przekaźnik? Na zdjęciach tego nie widać.
  • Poziom 19  
    Tak, to przekaźnik:

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)
  • Poziom 29  
    No można go wylutować i sprawdzić. W jaki sposób została pominięta elektronika?
  • Poziom 19  
    Wylutowałem przekaźnik i wygląda na to że działa. po podaniu napięcia pstryka, no i zaczyna zwierać 4 z 5, po odłączeniu zasilania prawidłowo odcina 5 od pozostałych.

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    wydaje mi się, że gdzieś nie przechodzi napięcie do przekaźnika, schemat do tego wiele by pomógł...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 43  
    wentyl215 napisał:
    schemat do tego wiele by pomógł...

    Zapomnij, nieosiągalny.
    Gunslinger napisał:
    W jaki sposób została pominięta elektronika?

    Odpowiesz koledze, sam jestem ciekaw?
  • Poziom 19  
    Macie przecież w pierwszym poście.

    Napięcie na płytce jest, tam gdzie był przekaźnik jest 0.5V (piny 1 i 2)
  • Poziom 25  
    To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
  • Poziom 19  
    Tego akurat nie wiem, wydaje mi się, że na ciągniku coś tam było spawane, ale jakie to ma znaczenie?
  • Poziom 25  
    Odpowiedz na resztę pytań.
  • Poziom 19  
    To jest ursus "60", wcześniej pisałem, że załączało bez montażu w ciągniku
  • Poziom 19  
    stasiekb100 napisał:
    Odpowiedz na resztę pytań.


    Z tego co wiem... alternator, spawane nie było. Tak jak wcześniej wspominałem, wspomaganie działało jak trzeba na stole, bez montażu.

    Widać, że brakuje napięcia na przekaźnik, zastanawiam się nad ominięciem przekaźnika, podając bezpośrednio 12V na pin, który załącza przekaźnik.

    EDIT:

    Zorganizowałem drugie wspomaganie, działa jak trzeba także wykonałem kilka pomiarów.

    Okazało się, że w większości napięć wyjściowych się zgadza. Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem kilka informacji:

    1. Tutaj na 3 pinach napięcie 5.5V przy załączaniu kluczyka (+12V na ósmym pinie) - na obu płytach się zgadza

    2. Kolejne 3 piny, obracanie wałka wspomagania zmienia napięcie 0-6V - zgodnie na obu płytach

    3. Na tym samym wyjściu ostatnie dwa piny sztywne 12V - w obu tak samo

    4. Ostatnie wyjście idzie w kierunku wałka, mam tutaj jakieś niewielkie różnice, ale praktycznie w obu przypadkach wygląda OK.

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    Ewidentna różnica pomiędzy tymi sprzętami jest fakt, że w zepsutym wspomaganiu stacyjka nie zamyka przekaźnika, pomiary na zepsutej były wykonane z pominięciem funkcjonalności przekaźnika.

    Następna sprawa, być może istotna - przy dobrym wspomaganiu w miejscach, gdzie powinno pojawiać się 12V wraz z załączeniem stacyjki właściwe napięcie pojawia się momentalnie, natomiast przy uszkodzonej napięcie stopniowo wzrasta do 12V.

    Ogólnie nie wiem co tu dalej z tym kombinować także wszelkie sugestie są mile widziane.
  • Poziom 13  
    Witam, może być kilka powodów takiego zachowania. Naprawiam te wspomagania od dawna. Jak ktoś ma problemy to chętnie pomogę. Tel. 500221858
  • Poziom 10  
    Może ktoś dysponuje schematem płyty od takiego wspomagania ?

    Mam urwany 8 pin, pytanie w które miejsce można podać 12v żeby uruchomić wspomaganie ?
  • Poziom 9  
    ic napisał:
    Witam, może być kilka powodów takiego zachowania. Naprawiam te wspomagania od dawna. Jak ktoś ma problemy to chętnie pomogę. Tel. 500221858


    witam , mam problem z tym wspomaganiem X84 działało 2 lata i nagle przestało , kupiłem gotowe do zamontowania . mianowicie po włożeniu kluczyka po paru sekundach załącza się i słychać jak chodzi (lekki szum) tak jak było na początku , i gdy ruszę kierownicą wyłącza się jest cisza tak jak by zasilanie urwało , po wyjęciu kluczyka i włożeniu startuje znowu i gdy ruszę kierownicą wyłącza się , a gdy kierownica jest skręcona i włażę kluczyk to pyknie coś dwa razy w kolumnie i cisza , kable porządku bezpiecznik też .
  • Poziom 2  
    Panie IC a co w przypadku braku załączenia przekaźnika? Po ominięciu przekaźnika silnik trzyma i nie chce wspomagać.
  • Poziom 11  
    Kolego chyba mam taki sam problem, słychać przekaźnik, silnik. Jak jest włączony to nawet bardziej blokuje niż wcześniej. Znalazłeś przyczynę?