Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

wentyl215 12 Wrz 2017 10:25 468 11
  • #1 12 Wrz 2017 10:25
    wentyl215
    Poziom 19  

    Wspomaganie ze zdjęcia poniżej zakupione zostało w celu montażu do ciągnika:

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    Została ominięta elektronika poprzez przeróbkę wtyczki (- masa, +12V, oraz +12V na 8 pinie). Przy podpinaniu do akumulatora słychać było "pstryk" przekaźnika, wspomaganie działało przed montażem i dzień po montażu :(

    Aktualnie brak jakiejkolwiek reakcji, przekaźnik "nie pstryka". Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na wykrycie usterki byłbym wdzięczny...

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

  • #2 13 Wrz 2017 09:08
    Gunslinger
    Poziom 27  

    Z tego co pamiętam to z Scenica II nie trzeba było omijać elektroniki, tylko podać mu masę, 2 plusy i działał. To obok transformatora to nie przekaźnik? Na zdjęciach tego nie widać.

  • #3 13 Wrz 2017 09:20
    wentyl215
    Poziom 19  

    Tak, to przekaźnik:

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

  • #4 13 Wrz 2017 22:08
    Gunslinger
    Poziom 27  

    No można go wylutować i sprawdzić. W jaki sposób została pominięta elektronika?

  • #5 14 Wrz 2017 18:26
    wentyl215
    Poziom 19  

    Wylutowałem przekaźnik i wygląda na to że działa. po podaniu napięcia pstryka, no i zaczyna zwierać 4 z 5, po odłączeniu zasilania prawidłowo odcina 5 od pozostałych.

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    wydaje mi się, że gdzieś nie przechodzi napięcie do przekaźnika, schemat do tego wiele by pomógł...

  • #6 14 Wrz 2017 18:50
    milejow
    Poziom 42  

    wentyl215 napisał:
    schemat do tego wiele by pomógł...

    Zapomnij, nieosiągalny.
    Gunslinger napisał:
    W jaki sposób została pominięta elektronika?

    Odpowiesz koledze, sam jestem ciekaw?

  • #7 14 Wrz 2017 19:00
    wentyl215
    Poziom 19  

    Macie przecież w pierwszym poście.

    Napięcie na płytce jest, tam gdzie był przekaźnik jest 0.5V (piny 1 i 2)

  • #8 14 Wrz 2017 23:55
    stasiekb100
    Poziom 19  

    To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?

  • #9 15 Wrz 2017 09:35
    wentyl215
    Poziom 19  

    Tego akurat nie wiem, wydaje mi się, że na ciągniku coś tam było spawane, ale jakie to ma znaczenie?

  • #10 15 Wrz 2017 10:38
    stasiekb100
    Poziom 19  

    Odpowiedz na resztę pytań.

  • #11 15 Wrz 2017 11:14
    wentyl215
    Poziom 19  

    To jest ursus "60", wcześniej pisałem, że załączało bez montażu w ciągniku

  • #12 25 Wrz 2017 19:41
    wentyl215
    Poziom 19  

    stasiekb100 napisał:
    Odpowiedz na resztę pytań.


    Z tego co wiem... alternator, spawane nie było. Tak jak wcześniej wspominałem, wspomaganie działało jak trzeba na stole, bez montażu.

    Widać, że brakuje napięcia na przekaźnik, zastanawiam się nad ominięciem przekaźnika, podając bezpośrednio 12V na pin, który załącza przekaźnik.

    EDIT:

    Zorganizowałem drugie wspomaganie, działa jak trzeba także wykonałem kilka pomiarów.

    Okazało się, że w większości napięć wyjściowych się zgadza. Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem kilka informacji:

    1. Tutaj na 3 pinach napięcie 5.5V przy załączaniu kluczyka (+12V na ósmym pinie) - na obu płytach się zgadza

    2. Kolejne 3 piny, obracanie wałka wspomagania zmienia napięcie 0-6V - zgodnie na obu płytach

    3. Na tym samym wyjściu ostatnie dwa piny sztywne 12V - w obu tak samo

    4. Ostatnie wyjście idzie w kierunku wałka, mam tutaj jakieś niewielkie różnice, ale praktycznie w obu przypadkach wygląda OK.

    Megane II - Niedziałające wspomaganie, przekaźnik? (przeróbka)

    Ewidentna różnica pomiędzy tymi sprzętami jest fakt, że w zepsutym wspomaganiu stacyjka nie zamyka przekaźnika, pomiary na zepsutej były wykonane z pominięciem funkcjonalności przekaźnika.

    Następna sprawa, być może istotna - przy dobrym wspomaganiu w miejscach, gdzie powinno pojawiać się 12V wraz z załączeniem stacyjki właściwe napięcie pojawia się momentalnie, natomiast przy uszkodzonej napięcie stopniowo wzrasta do 12V.

    Ogólnie nie wiem co tu dalej z tym kombinować także wszelkie sugestie są mile widziane.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME