Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka - Sterowanie nagrzewnicy

jjg83 12 Wrz 2017 12:52 417 7
  • #1 12 Wrz 2017 12:52
    jjg83
    Poziom 8  

Witam, kolegów
    jestem elektrykiem, nie automatykiem - jeśli już to samoukiem.
    Mam do wykonania instalację (zas+ster) nagrzewnicy.
    Co sądzicie o takim sterowaniu?
    Proszę o konstruktywną krytykę ;)

• Megger
  • #2 12 Wrz 2017 19:30
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

Styk od RT2 nie powinien mieć znacznika "dźwigni ręcznej"; to samo dotyczy styku TERM (pewnie to przełącznik, że po osiągnięciu temperatury przełącza?);
    Reszta jakoś tam działa (pewnie zgodnie z zamysłem)

• #3 12 Wrz 2017 20:12
    jjg83
    Poziom 8  

pafciowaw napisał:
    Styk od RT2 nie powinien mieć znacznika "dźwigni ręcznej"; to samo dotyczy styku TERM (pewnie to przełącznik, że po osiągnięciu temperatury przełącza?);
    Reszta jakoś tam działa (pewnie zgodnie z zamysłem)

Dzięki. Nie dysponuję CADem żadnym, więc robiłem w prostym programie.
    Oczywiście, że obydwa te styki powinny być nie ręczne, ale zrobiłem tak dla uproszczenia sprawdzania w stanie symulacji.

Chodziło mi o generalnie zasadę działania. Pozdrawiam;)

• Megger
  • #4 12 Wrz 2017 20:25
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

Wiele błędów w oznaczeniach aparatury.
    Cewki styczników inaczej się oznacza .
    Styki czasowe inaczej się oznacza .
    Przełączniki też inaczej,to samo zabezpieczenie obwodu.
    Co do schematu trudno wyrazić zdanie skoro nie znamy zasady .

• #5 13 Wrz 2017 09:43
    jjg83
    Poziom 8  

Krzysztof Reszka napisał:
    Wiele błędów w oznaczeniach aparatury.
    1. Cewki styczników inaczej się oznacza .
    2. Styki czasowe inaczej się oznacza .