Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki router od UPC zamiast Technicolor TC7200.U?

tomasz.s 12 Wrz 2017 13:50 453 8
  • #1 12 Wrz 2017 13:50
    tomasz.s
    Poziom 4  

    Mam pytanie o jaki model routera poprosić przy instalacji UPC?

    W ramach kończącej się umowy z UPC uzgodniłem, że wymienią mi router Technicolor TC7200.U, ponieważ często się wiesza i ma słaby zasięg wifi. Dostałem propozycję instalacji connect box motorola sb5101, bo podobno ma lepsze anteny. Czy faktycznie warto zamieniać na ten model czy może jakiś inny?[/b]

  • #2 12 Wrz 2017 14:07
    VooVoo
    Poziom 33  

    Każdy modem z wbudowanymi antenami jest gorszy od routera, który ma anteny na wierzchu. Co do tego, który lepszy to nie wiem. Wiem, że w zależności od posiadanych w domu sprzętów (mam nadzieję że masz nowe), powinieneś poprosić o router pracujący w obu pasmach tj. 2,4 i 5 GHz. W paśmie 5 GHz jest dużo luźniej i urządzenia lepiej pracują.

  • #3 12 Wrz 2017 15:02
    tomasz.s
    Poziom 4  

    VooVoo napisał:
    Każdy modem z wbudowanymi antenami jest gorszy od routera, który ma anteny na wierzchu. Co do tego, który lepszy to nie wiem. Wiem, że w zależności od posiadanych w domu sprzętów (mam nadzieję że masz nowe), powinieneś poprosić o router pracujący w obu pasmach tj. 2,4 i 5 GHz. W paśmie 5 GHz jest dużo luźniej i urządzenia lepiej pracują.


    Dzięki za radę. Wygląda na to, że oba mają wbudowane anteny. Może ktoś jeszcze ma jakieś spostrzeżenia co do tego tematu?

  • #4 12 Wrz 2017 15:33
    VooVoo
    Poziom 33  

    Powinieneś zeskanować za pomocą aplikacji na smarta typu wifi analyzer czy na łyndołsa inssider, na którym kanale pracuje Twój modem i zobaczyć, czy nie da się zmienić kanału na inny, gdzie jest luźniej.

  • #5 12 Wrz 2017 15:38
    tomasz.s
    Poziom 4  

    VooVoo napisał:
    Powinieneś zeskanować za pomocą aplikacji na smarta typu wifi analyzer czy na łyndołsa inssider, na którym kanale pracuje Twój modem i zobaczyć, czy nie da się zmienić kanału na inny, gdzie jest luźniej.



    Poza słabym zasięgiem wifi, problem też w tym, że obecny router (TC7200.U) często się zawiesza, dlatego chcę go wymienić, więc raczej nie będę starał się go za wszelką cenę zostawić zmieniając ustawienia. Ten router jest z tego xo mi się wydaje dość stary (ja go już mam na pewno ponad 3 lata) i pewnie są lepsze, pytanie czy UPC ma coś lepszego w ofercie?

  • #6 12 Wrz 2017 15:41
    VooVoo
    Poziom 33  

    Zapytaj o Cisco/Techicolor 3928 AD.

  • #7 12 Wrz 2017 18:35
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    tomasz.s napisał:
    Dostałem propozycję instalacji connect box motorola sb5101

    Raczej Compal CH7465LG.
    tomasz.s napisał:
    pytanie czy UPC ma coś lepszego w ofercie?

    Lepszego niż to co wskazałem wyżej - nie.
    Mają co prawda jeszcze Ubee (ale on bonduje tylko maksymalnie 8 kanałów DS, więc jeśli ktoś myśli o necie 500 Mb to Ubee już nie da rady).
    VooVoo napisał:
    Zapytaj o Cisco/Techicolor 3928 AD.

    UPC takich sprzętów nie posiada i nie oferuje.

    Z tym Compalem też są problemy (skaczący ping - choć to niby już poprawiono), ale jest problem z procesorem PUMA6 na bazie którego owego Compala zbudowano.
    Paradoksalnie, pomimo takich problemów, jesteś skazany na Compala (ale tu bym zalecał tryb modemu i jednak własny router).

  • #8 12 Wrz 2017 18:44
    tomasz.s
    Poziom 4  

    Wielkie dzięki po raz kolejny :).

  • #9 12 Wrz 2017 18:54
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Na pocieszenie mogę dodać, że nieoficjalne plotki głoszą :) , że w pierwszym kwartale 2018 r Intel ma całkowicie "naprawić" Compala, wydając dla niego oprogramowanie, które naprawi ping i problem z procesorem (niestety nie jest to tylko kilka linijek kodu - po prostu należy softa stworzyć na nowo z nowymi bibliotekami plików wykonawczych dla procesora i chipsetu, zmienić zasady "odpytywania" przez procesor poleceń wydanych przez klienta itd.).
    Obecnie testy trwają w Intelu, potem będzie soft testowany u operatorów, potem soft testowy otrzymają beta testerzy i po potwierdzeniu braku problemów (choć pewnie pojawią się inne problemy ;) ) oprogramowanie otrzymają wszyscy korzystający z tych urządzeń.

    Jako ciekawostkę mogę dodać, że UPC Polska jako pierwszy! zareagował na problemy z Compalem i wdrożył soft, na bazie którego zrobili to następni operatorzy w UK, Szwajcarii, Niemczech.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME