Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S60 \\\'07 - Identyfikacja elementu w panelu klimatyzacji

12 Sep 2017 17:20 2007 4
  • Level 10  
    W panelu klimatyzacji został wyrwany jakiś element (czujnik?), który wykrywa temperaturę wewnątrz auta.
    Owy element znajduje się w tunelu przez który przepływa powietrze z wnętrza kabiny. Zakładam, że klima dzięki temu "wie" jaka jest aktualna temperatura.

    Mam gorącą prośbę w ustaleniu owego elementu lub chociaż zaproponowanie co to może być. Może się uda naprawić klimę bo teraz wariuje.

    Volvo S60 z 2007 roku

    Symbol całego panelu: 30782503 07w25e-03 m425210-0095
    Symbol na płytce: ALPS ANV971038C


    Volvo S60 \\\'07 - Identyfikacja elementu w panelu klimatyzacji

    Volvo S60 \\\'07 - Identyfikacja elementu w panelu klimatyzacji
  • Level 42  
    Maciek_3city wrote:
    (czujnik?), który wykrywa temperaturę wewnątrz auta
    Sam sobie odpowiedziałeś ;-) Nie wiem czy kupisz sam czujnik, ale na all...go są całe panele po 65 zł
  • Helpful post
    Level 37  
    To jest termistor. Powinien jeszcze być wentylatorek w tym tunelu.
    Całość podłączona jest na złącze szpilkowe.
  • Level 10  
    eurotips wrote:
    To jest termistor. Powinien jeszcze być wentylatorek w tym tunelu.
    Całość podłączona jest na złącze szpilkowe.


    oooo to mi chodzilo! wpisalem "termistor" na allegro i sobie przypomnialem ze tam bylo cos podobnego do takiej czerwonej diody

    wentylatorek ssący oczywiście jest, ale jest osobno i podłącza się na wtyczkę

    dopytam jeszcze czy taki termistor to obojętnie jaki czy zwrócić uwagę na parametry ? jeśli tak, to jakie parametry aby była szansa że zadziała w takim układzie
  • Helpful post
    Level 37  
    Nie możesz dać dowolnego, trzeba dobrać, porównując temperaturę w kabinie z odczytem. Ale musisz znaleźć kogoś z Vidą żeby zobaczyć odczyt z tego czujnika.
    Tak bardziej praktycznie to dać peerkę 100k i kręcić ją to uzyskania właściwych wskazań, potem omomierzem zmierzyć opór i na podstawie tabelki dobrać właściwą wartość termistora.