Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Prośba o dobranie wartości USZ - EL84 PP

MitalcA 12 Wrz 2017 21:00 969 4
  • #1 12 Wrz 2017 21:00
    MitalcA
    Poziom 14  

Jako, że w temacie wzmacniaczy lampowych jestem niemal zielony, mam prośbę o pomoc w doborze wartości elementów USZ.

Chciałbym do wzmacniacza Marvela (Atom 18W, 2xEL84 PP):

dodać taki układ presence:

Czy mógłby ktoś pomóc dobrać wartości elementów w tym układzie?

• #2 25 Wrz 2017 08:20
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

Nie ma innych odpowiedzi, więc ja coś podsunę:

Najprościej dobiera się w żywym układzie. Schemat końcówki (górny schemat) nie zawiera transformatora głośnikowego, zaś dolny zawiera dokładnie wszystko poza końcówką mocy :D Więc wystarczy pożenić ze sobą te dwa układy.

Kwestia dobrania USZ nie jest taka prosta, bo ten obwód może być maksymalnie prosty (jeden rezystor lub potencjometr) przez bardziej złożony (kondensator równolegle do rezystora) po bardzo rozbudowany. Jeżeli nie masz przyrządów pomiarowych (zwłaszcza oscyloskopu) ani wprawy w strojeniu elektroniki, to polecam Ci zostać przy takiej wersji, jaką masz na schemacie.

• #3 27 Wrz 2017 22:20
    grabel
    Poziom 10  

Witam
    Marvelowy Atom 18 wat miał taki patent- Prośba o dobranie wartości USZ - EL84 PP

• #4 15 Paź 2017 14:38
    MitalcA
    Poziom 14  

Futrzaczek dopiero teraz zwróciłem uwagę, że wrzuciłem część schematu z końcówką Atoma, a miał być inwerter :lol:
    Niestety nie posiadam, oscyloskopu w żadnej postaci. W dodatku to mój pierwszy projekt lampowy

grabel tego schematu jeszcze nie widziałem, może to jest jakaś wersja Atoma przed wyrzuceniem układu presence?

• #5 15 Paź 2017 14:39
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

MitalcA napisał: