Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] 307 hdi - ABS/ESP wymiana pompy

opiotr84 12 Sep 2017 22:20 9126 28
Bosch
  • #1
    opiotr84
    Level 8  
    Witam,
    Czy mógłby ktoś doradzić?
    W mojej 307-ce 2004 2,0 hdi zapaliły się ikonki abs esp hamulca ręcznego i miga STOP. Komputer mówi abs esp not funktioning oraz breaking fault.
    Mechanik podłączył pod kompa i powiedział ze trzeba pompę cała wymienić.

    Mam jej numery i szukam tylko trudno dopasować coś

    I tu pytanie:
    Czy mogę wymienić sama elektronikę w pompie?
    Chodzi o to ze dużo jest pomp z tymi samymi numerami elektroniki co moja ale nie spotkałem jeszcze pompy z takim samym numerem hydrauliki.
    A jak założę pompę z innym nrem hydrauliki to będzie jakiś problem?

    I trzecie pytanie - na części hydraulicznej są dwa numery - po lewej i prawej. Czy oba musza być takie same co na mojej pompie?
  • Bosch
  • #2
    DoctorCar
    Level 18  
    Pompa ATE, Bosch??
    Strzelam że Bosch bo ostatnio taką wymieniałem i kosztują do 100zł, także grosze w porównaniu z niektórymi pompami. Hmm... numery, zależy co padło, może jakieś błędy z tej diagnostyki. Przykładowo u mnie nie było komunikacji i kupiłem po numerach sterownika i tylko jego przekręciłem bez potrzeby rozszczelniania części hydraulicznej
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Spokojnie można wymienić sama elektronikę bez ruszania części mechanicznej.
    Zapytaj mechanika czy daje gwarancję że po wymianę będzie działać.
    Moim zdaniem przed wydaniem diagnozy należało by sprawdzić instalację czy tu jest wszystko ok a nie w ciemno twierdzić że to pompa.
    Jakieś błędy odczytane z niej, brak komunikacji z nią?
  • #4
    opiotr84
    Level 8  
    Dziękuje za odpowiedzi.
    Mechanik nic nie powiedział o błędach tylko ze trzeba poszukać nowej pompy - chyba wie.

    Dam znać co wyszło - kupie pompę tak aby elektryka sie zgadzała i spróbuje przekręcić.
  • Bosch
  • #5
    opiotr84
    Level 8  
    Bo pompa kupiona. Wymieniłem cześć elektryczną. Alarmów brak ale po ruszeniu do przodu znów się zaświeciły. Pytanie co może to być.
    Czy wymienić cześć mechaniczna rownież?
    A może to wina modułu esp koło skrzyni biegów? - jakie objawy są jeżeli uszkodzony jest moduł?

    zdjęcia co mówi do mnie Pp2000

    307 hdi - ABS/ESP wymiana pompy
    307 hdi - ABS/ESP wymiana pompy

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam jeszcze film po skasowaniu błędów w pp2000

    https://m.youtube.com/watch?v=ENi3r27P4Nc
  • #7
    adam7009

    Level 40  
    opiotr84 wrote:
    Mechanik podłączył pod kompa i powiedział ze trzeba pompę cała wymienić
    to dlaczego tak nie zrobiłeś?,zrób jak kazał i będzie dobrze.
  • #8
    DoctorCar
    Level 18  
    Wygląda na to że skończył się silnik lub sterownik jeśli wszystkie zasilania są prawidłowe.
  • #9
    Luckskywalker
    Level 21  
    Czy usterka występuje losowo ,czy w chwili hamowania ?
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Brak zasilania na pompe ABS.
  • Helpful post
    #11
    yaaro
    Level 33  
    Sprawdź zasilanie, wg mnie wymienisz silnik i ruszy. To nie będzie wina elektroniki.
  • #12
    mateuszws
    Level 11  
    U mnie tak samo. Przy jeździe do tyłu jak wyjeżdżam z posesji nic, a jak już jestem na drodze i przekroczę 20 km/h zapala się STOP i pozostałe związane z nim kontrolki. Pompę wymieniłem i ciągle tak samo.
    Wczoraj podniosłem przednie koła na podnośniku i wbiłem bieg - kontrolki się nie zaswiecaja, myślicie że problem tkwi w tylnych kołach?
  • #13
    fuelinyourblood
    Level 35  
    nie pisz glupot.

    sprawdz zasilanie wedlug schematu
  • #14
    mar.wo
    Level 15  
    W takich przypadkach statystyka mówi : 70% winne okablowanie, 10% czujniki, 10 sterowniki i 10% pozostałe. :) powodzenia
  • #15
    mateuszws
    Level 11  
    A np. w jaki sposób mogę sprawdzić czy czujnik jest sprawny ?

    Jaką oporność powinien mieć czujnik sprawdzając miernikiem o ile jest taka opcja.
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Czujnik indukcyjny 1kΩ około
    Hallotronowy - brak mozliwosci pomiaru oporu
  • #18
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ustaw na Ω nie dioda.
  • #19
    opiotr84
    Level 8  
    Panowie jest tak.
    Pogrzebanemu trochę w pp2000 - czujniki na kołach wskazują prędkości podobne (wiec znaczy ze chyba sprawne). Przylutowałem wtyczkę na nowa i pogrzebanej w pp2000 alarmy przestały się pokazywać.

    Niestety po tygodniu znów się zdolowalem - to samo.
    Dodatkowo teraz jeszcze pojawia się brake fluid lewel LO mimo ze plynu jest ponad sitko.

    1. Czy ma ktoś schemat wiązki od abs/esp bosch 5.7 bo nie wiem co sprawdzać i skaz zacząć?
    2. Czy 307 2,0 hdi Rhs ma czujnik poziomu płynu hamulcowego.? W zbiorniczku nie ma.
    3. Może jednak cześć mechaniczna pompy jest uszkodzona?!
    4 czy ktoś wie ile wchodzi płynu hamulcowego do układu 307 dla silnika Rhs ?
  • Helpful post
    #20
    mateuszws
    Level 11  
    opiotr84 wrote:
    2. Czy 307 2,0 hdi Rhs ma czujnik poziomu płynu hamulcowego.? W zbiorniczku nie ma.

    Czujnik poziomu płynu jest przy drugim zbiorniczku na pompie ham. przy serwie.
  • #21
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Czuknik poziomu plynu mozna zasymulowac rezystorem 1k.
  • #22
    opiotr84
    Level 8  
    yaaro wrote:
    Sprawdź zasilanie, wg mnie wymienisz silnik i ruszy. To nie będzie wina elektroniki.


    czyli wymienić cześć mechaniczna pompy??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Luckskywalker wrote:
    Czy usterka występuje losowo ,czy w chwili hamowania ?


    usterka występuje cały czas - to chyba stały błąd. po skasowaniu błędów nic nie ma ale jak przyspiesze powyżej 10kmh to się zaświeca wszystko
  • #23
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Silnik uszkodzony lub brsk zasilania. Sprawdz zasilanie na grubych przewodach. Btw tam sie zakladalo przekaznik na te kable.
  • #24
    opiotr84
    Level 8  
    . Btw tam sie zakladalo przekaznik na te kable.
    ???
    Sprawdzę po żwirach. A o co z tym przekaźnikiem chodzi?
  • Helpful post
    #25
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Grube zasilanie szlo po przekazniku. Czyli innymi slowy pp zaplonie a nie stale.
  • #26
    opiotr84
    Level 8  
    jutro czas na podejście kolejne do pompy.
    sprawdzę kable. jeżeli jest napięcie po zapłonie to wymienię cześć mechaniczną. mam nadzieję ze dam radę odpowietrzyć potem wszystko.

    a powiedzcie - ostatnio jechałem sobie i obrotomierz mi wysiadł i silnik zaczął trochę szarpać przy dodawaniu gazu - wyłączyłem auto i włączyłem i problemu nie było.
    czy mam się martwić? może to to samo źródło problemu co pompa Abs?
    ktoś wie o co chodzi mojej 307ce?
  • #27
    opiotr84
    Level 8  
    Nikt się nie odzywa... No nic. Mój update:
    Auto rozebrane. Po zapłonie napięcie jest obecne na grubych przewodach do pompy. Po podłączeniu do pp2000 pojawia się inny rodzaj błędu:

    "Błąd przekaźnika głównego lub elektrozaworów"

    Co teraz? Czy ktoś wie gdzie szukać tego przekaźnika? Tylko ze napięcie niby na tych grubych przewodach jest.
    Podłączyłem cześć mechaniczna (używkę) do części elektrycznej (tak obok auta - bez rozkręcania układu i starej części mechanicznej) i pojawił sie ten sam błąd.

    Czyli już nie wiem - albo druga cześć mechaniczna jest tez trafiona tak jak ta w aucie i jest błąd elektrozaworów (sprzedawca twierdził ze do rozbiórki pompa była sprawna) albo ten przekaźnik.
    ale gdżie on jest i jak go sprawdzić.
  • Helpful post
    #28
    mar.wo
    Level 15  
    Odpowiedź masz w #14 , chyba, że druga pompa też uszkodzona.
  • #29
    opiotr84
    Level 8  
    Wiecie co - długo mnie nie było - wybaczcie.
    Problem rozwiązany - musiała być duża ulewa po wymianie elektryki i wtyczki ponieważ woda sie dostała jakoś i wtyczka się stopiła. Potem wywaliło przekaźnik.
    Skończyło się na wymianie pompy i wtyczki. koszt razem z robocizną, wymianą całej pompy, wtyczką, wymiany płynu i odpowietrzeniu i nowym przekaźnikiem 650 PLN. Zważywszy na ilość roboty do tanio.
    dzieki.