Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto ll - wspomagania kierownicy; przekaźnik

04 Sie 2005 22:11 48184 34
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Napewno w serwisie, na giełdzie, na jakimś szrocie. Jest wiele miejsc.
  • spec od auto-elektro
    w serwisie raczej sie nieuda bo tam pewnie caly modol kaza kupic
    ale mozesz w sklepie elektronicznym zamowic lub jakiejs hurtowni np tme
  • Poziom 13  
    RADASSS napisał:
    Gdzie można kupić przekaźnik znajdujący się w silniku wspomagania kierownicy ? Firmy Siemens, typ: V23072-C1061-A308

    W kazdym sklepie elektronicznym , zwykły 12V/10A tylko zwierny, zrobiłem na nich juz kilka silniczków
  • Poziom 14  
    immo, interesujący mnie przekaźnik, przede wszystkim ma pojedyńczy styk przełączny i najprawdopodobniej prąd 10 A to połowa tego co styki muszą przenieść. Silnik wspomagania (wg. moich szacunków) ma moc min. 200 W na wale. Jest to, tak przypuszczam, jednostka halotronowa z cewkami powietrznymi i wirnikiem neodymowym. Ni jak da się zastosować zwierny przekaźnik 12V/10A.
  • Poziom 13  
    RADASSS napisał:
    immo, interesujący mnie przekaźnik, przede wszystkim ma pojedyńczy styk przełączny i najprawdopodobniej prąd 10 A to połowa tego co styki muszą przenieść. Silnik wspomagania (wg. moich szacunków) ma moc min. 200 W na wale. Jest to, tak przypuszczam, jednostka halotronowa z cewkami powietrznymi i wirnikiem neodymowym. Ni jak da się zastosować zwierny przekaźnik 12V/10A.

    Wyjmij jeden delikatnie rozbierz i zobacz co jest w srodku przekaznika.
    Właśnie mi sie trafił kolejny silniczek do naprawy, kupiłem dzis 2 przekazniki po 5 zł za sztuke, mozliwe ze jutro je wymienie.Jest troche kombinacji technicznych ale działa bez problemu.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Mam ten sam problem ponieważ 3 miesiące temulutowałem zimne luty na płytce bo nie działało wspomaganie.Do wczoraj chodziło super i nagle przestało.Gdzie można kupic te zamienniki i jakie mają oznaczenie ? Pomocy
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich ! Wspomaganie w Punto2 to masakra !
    super samochód ale to cholerstwo to jego największa wada! Juz drugi raz mi padło ale i tym razem udało się naprawić.Za pierwszym razem zimne luty na płytce w silniczku ! to jest usterka która trafia się najcześciej ! za drugim razem okazało się że przekazniki które się tam znajdują sklejają sie poniewaz wystepują w nich duże temperatury ! jeżeli nie ma widocznych śladów ze są spalone to wystarczy ję odlutować i rozebrac i wyczyscic zwieracze ! takie same zdobyć to masakra ale występują zamienniki o oznaczeniu RA2 12V i koszt takiego to około 6zł ale trzeba zrobić mała przeróbke techniczną ! Zreszta kolega wcześniej już o tym pisał i pokazał super fotke jak one wyglądają !
    1.żeby dostać się do śilniczka trzeba:
    odpiąć wszystkie kable które dochodzą do silniczka - łatwo to zrobić !
    odkręcic plasikową osłone kolumny i do tego posłuży śrubokręt torx.
    2.następnie klucz 10 najlepiej gedorek lub oczkowy i odkręcic 3 śrubki które trzymają metalową osłonkę !
    3.następnie odkręcamy silniczek który jest przykręcony trzema śrubami rozmiar 8.
    ta trzecia jest najgorsza bo dojscie masakra i do tego najlepiej użyc klucz fajkowy który można dostac w castoramie !
    4.wyciągamy silniczek i mamy 4 srubki na srubokręt torx !
    5.odlutowujemy 6 kabli które widać bo są dosyc grube i są 3 z jednej i 3 z drugiej strony.
    6.obracamy delikatnie płytke do góry nogami i mamy całą prawde o wspomaganiu w punto !
    Jesli ktos ma choc troszke pojecia to od razu zobaczy czy są zimne luty ! lub czy przekaznik jest spalony !

    W aso i serwisach napewno kasuja ludzi za wymiane całego silnika lub centralki a tu taka pierdołka którą naprawde przy odrobinie chęci można samemu zrobić !
    Jeśli ktoś będzie potrzebowac pomocy to chętnie pomoge !
    rafex13(malpa)wp.pl
    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Rafex13 napisz czy wiesz jak sprawdzić przekażniki jak działają - czy da sie zdjąć tą czarną osłonkę???


    U mnie jeden z tych przekaźników inaczej zwiera od drugiego - pomóżcie elektrodziarze co one (przekaźniki ) powinny zamykać , które zestyki powinny zwierać ???
  • Poziom 10  
    Poszukuę opisu informacji jak działają przekaźniki na płytce silnika wspomagania tzn. jak zwierają zestyki .
    Jakie są problemy za daptacją zamienników na tej płytce


    pozdrawiam
    i oczekuję na pomoc :?::|
  • Poziom 30  
    mogę odsprzedać trochę przekaźników.
    10pln/sztuka
  • Poziom 10  
    Cytat:
    RADASSS

    immo, interesujący mnie przekaźnik, przede wszystkim ma pojedyńczy styk przełączny i najprawdopodobniej prąd 10 A to połowa tego co styki muszą przenieść. Silnik wspomagania (wg. moich szacunków) ma moc min. 200 W na wale. Jest to, tak przypuszczam, jednostka halotronowa z cewkami powietrznymi i wirnikiem neodymowym. Ni jak da się zastosować zwierny przekaźnik 12V/10A.


    czy to jest zamiennik o oznaczeniu RA2 12V i czy to działa zgodnie z opisem jw cytowany ???
  • Poziom 2  
    słuchajcie mam całe wspomaganie ale jest od anglika .Mam problem ,bo elektronik u którego robię auto stwierdził że nie da rady przystosować go do polskiej wersji .Czy ktoś wie jak z tym jest.Mam problem bo przez pomyłkę wywaliłem kasę i nie wiem czy ktoś to może zrobić Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    Witam. Na podstawie powyższych odpisów udało mi się naprawić wspomaganie w samochodzie teścia Punto 2 2000 rok silnik 1.2. zastosowałem przekaźniki RA2 12V co prawda mają trochę mniejszą rezystancje cewki niż te simensa ale na razie wszystko działa. Silnik wykręca się dość łatwo ale trzeba mię klucz fajkowy 8 mm są takie w kastoramie ja mam Yato. najgorzej jest odlutować te 6 przewodów wychodzących silniczka do płytki. Przekaźniczki nie pasują nóżkami ale można je lekko podgiąć i przylutować z drugiej strony, po wymianie tych przekaźniczków wspomaganie działa jak nowe.
    Dołączam jeszcze parę zdjęć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sory ale zdięć mi nie dodało nie wiem dlaczego.
  • Poziom 1  
    Witam a wie może ktoś jak naprawa wygląda w grande punto 2006r, objawy "buczenie" podczas skrętu kierownicą w lewo, wyłączanie sie wspomagania, drgania kierownicy, drgania kierownicy. Rozbierałem silniczek i jest całkiem inny niż opisany wyżej. Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    mógłby ktoś napisać zasadę działania tego silnika? są trzy grube przewody.. czarny, czerwony, żółty z czego czarny idzie bezpośrednio na obydwa przekaźniki a czerwony i żółty ida na uzwojenia silnika i wracają do przekaźnika? czyli za pomocą tych dwóch przekaźników można sterować lewo/prawo? i proszę jeszcze o podpowiedź jakiego typu są to przekaźniki.. jeden styk jest na stałe a po załączeniu przekaźnika styk się ten rozłącza i załącza drugi?
  • Poziom 10  
    Te kable idą do czujników skrętu ! Są dwa umieszczone w kolumnie kierownicy ! przekazniki są podwójnie zwierne
  • Poziom 20  
    ale mi chodzi o przewody zasilające.. w jaki sposób są one podłączone do przekaźników żeby działał silnik.. sprawdzałem miernikiem połączenia ale niestety uzwojenie silnika jest widocznie grubym drutem i jego opór jest na tyle mały że miernik wskazuje zwarcie.. może ktoś wie w jaki sposób przekaźniki załączają te uzwojenia? bo zakładam, że te trzy przewody czerwony, żółty, czarny które dochodzą do silnika pełnią funkcje:

    czarny - przewód wspólny idzie na obydwa przekaźniki na wspólny styk

    czerwony - do niego podłączone są dwa uzwojenia które później podłączone są osobno do przekaźników (2 czerwone)

    złóty - to samo co wyżej..

    może sie mylę.. niech mnie ktoś poprawi? podając zasilanie między czerwony i czarny silnik obraca się w np lewo a podając zasilanie miedzy czarny i żółty obraca sie w prawo ? (mówię o przewodach doprowadzających zasilanie)
  • Poziom 9  
    zmorek111 napisał:
    Witam a wie może ktoś jak naprawa wygląda w grande punto 2006r, objawy "buczenie" podczas skrętu kierownicą w lewo, wyłączanie sie wspomagania, drgania kierownicy, drgania kierownicy. Rozbierałem silniczek i jest całkiem inny niż opisany wyżej. Pozdrawiam

    No niestety masz pecha. W Grande zamontowano już zupełnie inne kolumny. Kompletnie inna technologia. Brak przekaźników i innych tego typu cudów. Tylko dwa scalaki na płycie centralki, parę kondensatorów i tyle. Dodatkowo silnik jest już bezpośrednio przylutowany do centralki, nie ma wtyków jak w starszym wspomaganiu.
    Dodatkowo podczas produkcji silnik jest zgrywany z centralką (nie da się go ot tak wymienić). Co za tym idzie potrzebna jest wymiana całej kolumny. Tak to już jest z tą technologią. Podobno znacznie mniej awaryjne rozwiązanie, ale za to jak się zepsuje to boli :|
  • Poziom 9  
    Nie jestem elektronikiem, a mam kilka pytań co do tego sprzętu:
    - po pierwsze to jak sprawdzić czy styczniki działają prawidłowo?
    - jak w ogóle powinny się one zachowywać prawidłowo. Udało mi się doczytać, że przy zwieraniu stycznik ten łączy wszystkie 3 podłączone do niego kable. Nie wiem czy mam rację.
    U mnie wygląda, że styczniki te zwierają gdy nie jest podpięte żadne napięcie sterowania.
    Silnik już wyciągnąłem, jak czytałem na wielu forach problemem są lutowania oraz te styczniki. Luty wyglądały strasznie, w szczególności na jednym ze styczników. Przelutowałem jednak nie pomogło. Przyszła więc kolej na styczniki. Jak one okażą się prawidłowe to już nie wiem... Kolumna do wymiany :(
    Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 9  
    Witam..

    w Punciaku mojego taty padło w sposób typowy i tutaj opisywany wspomaganie.
    Doczytałem, że polecane są przekaźniki o oznaczeniu RA2 12V..
    Lekko jednak zdębiałem, gdy okazało się, że do wyboru jest kombinacja cech:
    - zwierny, przełączny
    - prawy, lewy

    Stąd rozpaczliwe pytanie - które konkretnie kupić spośród wersji:
    ... trzeciego od góry ...
  • Poziom 9  
    Nie lepiej kupić ten sam model, który jest w tej kolumnie. Takie kombinowanie z zamiennikami nie jest bezpieczne. Przekaźniki takie można znaleźć np. na Allegro
  • Poziom 9  
    Rzecz w tym, że wcale nie tak łatwo je tam dostać. Poza tym jeśli spalił się oryginalny (jeśli przyczyną nie są zimne luty), to taki sam z dużym prawdopodobieństwem też się spali.
  • Poziom 11  
    oryginalne się nie palą tylko zużywają
    przekaźnik jest elementem mechanicznym, który ma ileś cykli przełączenia,
    jego żywotność znacznie skraca praca w wysokiej temp.
    więc nie ma się co dziwić, że po 8-10 latach przekaźniki się zużyły
    zwłaszcza, że pracuję cały czas podczas jazdy
    polecam znany portal aukcyjny - ludzie wystawiają tam zamienniki z takimi samymi wyprowadzeniami, nic nie trzeba przerabiać wystarczy wylutować stary i wlutować nowy
  • Poziom 11  
    kurde ludzie ale macie problemy po co szukać oryginałów czy zamienników?! każdy przekaźnik można tam wstawić, właśnie się zabieram za jeden silnik i mam taki chytry plan że wykorzystam do tego 2 przekaźniki 5 stykowe z kostkami (wytrzymują prąd do 40 A więc nie będą się nagrzewać i nie zużyją się tak szybko, jedyna wada będą głośniej pracować) wlutuje przewody do płytki i wyprowadzę na zewnątrz silnika gdzie zakończone będą kostką (użyję dość grubych przewodów żeby nie trzeba było wymieniać w razie przegrzania) wepnę dwa przekaźniki i po bajce a nawet gdyby je uwaliło po 2 latach to będzie je można wymienić bez konieczności wyciągania silnika (wypinasz stary wpinasz nowy) i niema problemu z ich kupnem bo można kupić lub wyciągnąć z byle czego wszędzie od serwisów na szrotach kończąc. podeśle fotki jak naprawie cyfrówkę.
  • Poziom 1  
    szukam kogoś z Krakowa bądź okolic do pomocy przy naprawie silnika wspomagania, podaję maila dupplo(malpa)interia.pl wielkie dzięki.
  • Poziom 9  
    A mam do Was takie pytanie. Czy ten przekaznik moze miec cos wspolnego z drganiami na kierownicy na wolnyh obrotach przy minimalnym skrecie. Chalas slychac jak by od silniczka wspomagania. Dodam ze przy opcji City slychac najbardziej chalas i drgania. Przy wylaczonej opcji tez wystepuja drgania ale mniejsze. Dodatkowo zapala sie czesto kontrolka czerwona kierowniczka