Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kupno Audi A4 B6 jaki najlepiej kupic z silnikiem benzynowym do LPG

1.6 poldek 13 Wrz 2017 20:14 9390 22
  • #1 13 Wrz 2017 20:14
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    Witam chce kupić Audi A4 B6 Beznyna ( + GAZsam bym założył ) i na co zwracac uwagę ??
    Moje pytanie jest takie ze nie wiem jaki najlepszy silnik Benzynowy w tym samochodzie jest. A bym chciał samochód zagazować lub kupić w Gazie tylko jest pare rodzajów silników w odmianie benzynowej : 1.6 , 1.8T , 2.0 , 2.4 , 3.0 i nie wiem która jednostka by była najlepsza , i na co zwracać uwage przy kupnie tego samochodu z silnikiem Benzynowym ?

    0 22
  • #2 13 Wrz 2017 20:28
    cefaloid
    Poziom 30  

    Pytasz która jednostka by była najlepsza ale... w czym?

    W elastyczności... w zużyciu paliwa... w przyspieszeniu... w bezawaryjności... w tolerowaniu LPG... w kosztach np wymiany rozrządu... w czym ma być ten silnik najlepszy?

    Bo te rzeczy nie idą w parze a najleprzy dla nas nie oznacza najlepszy dla Ciebie.

    1
  • #3 13 Wrz 2017 20:46
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    w każdej z kategorii , który by był najlepszy silnik do zagazowania i taki ktory by sie szybko nie popsuł bo czytałem rózne opinie na temat tych silników to każdy wypowiada sie inaczej na kazdy silnik jedni piszą ze dobry 1.6 ale za mały motor na tak duzy samochód czy to sedan lub kombi
    1.8 T to że ta jednoska jest najlepsza ale szybko padają turbiny z połączeniem Gazu
    2.0 ma srednią opinie
    2.4 V6 to najlepszy wybór dla tego silnika Benzyny z Gazem
    Nie szukam samochodu dla osiągów tylko takiego ktorym będę sie cieszył z jazdy przynajmniej przez 5 lat

    0
  • #4 13 Wrz 2017 21:15
    cefaloid
    Poziom 30  

    1.6 - faktycznie za słaby.Chyba, że toczydło do miasta. Dla taksówki. Silnik tak archaiczny na tamte czasy, że wstydzili by się go wstawiać do A4. Kultura pracy zerowa, toż to nawet ówczesne silniki Ecotec 16v Opla miażdżyły volkswagenowskie 1.6 kulturą pracy.

    1.8 - jeśli założysz dobrą instalację (skoro stać Ciebie na auto klasy premium to i na instalację w miarę premium stać powinno) to nic się nie stanie. Padanie turbiny przy LPG wynika z lipnej instalacji której efektem są zbyt gorące spaliny a więc pada turbina. To chyba jedyny benzyniak VW z tamtych czasów który trzymał poziom konkurencji.

    2.0 - w miarę trwały i tolerujący LPG niemniej jednak jak większość benzyniaków VW z tamtych lat... archaiczny, ospały i paliwożerny, o kulturze pracy nie wspomnę. Podobnie jak ten 1.6. Ale ta paliwożerność przy LPG nie jest aż tak kosztowna a moc 130km już jest akceptowalna. Problem średniej opinii tego silnika jest raczej w tym, że konkurencyjne firmy robiły o niebo lepsze silniki. Np taki 2.0 vtec z Accorda 7 miażdży volkswagena. We wszystkim.

    1.6 i 2.0 mogą jeść olej... Nie dużo ale ten typ tak ma. Może to wynika ze sprowadzania aut z przebiegiem 600000km cofanych do 188000km, nie wiem. Oba z racji archaiczności konstrukcji będą dobrze tolerowały gaz, a dodatkowo wymogi co do instalacji LPG dużo niższe niż w przypadku 1.8T.

    2.4v6 - nie znam to się nie wypowiem ale mam nadzieję liczyłeś ile wyniesie OC lub ile kosztuje zrobienie rozrządu do V6.

    W ogóle benzyniaki VW z tamtych lat... Odstawały od konkurencji. No może poza tym 1.8T.

    2
  • #5 13 Wrz 2017 21:47
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    cefaloid dzieki za podpowiedz , a na co zwrócić przykładowo uwage przy zakupie samochodu z silnikiem 1.8T ?
    Jak ty byś miał kupić Audi jaki bys silnk wybrał ? Najlepszą jednoską jest 1.9 Tdi bez porównania a z Benzyniaków ?

    0
  • #6 13 Wrz 2017 22:10
    E8600
    Poziom 35  

    1.6 poldek napisał:
    Najlepszą jednoską jest 1.9 Tdi bez porównania a z Benzyniaków ?

    Niestety chyba tak ale obecnie trudno jest znaleźć coś wartego uwagi (większość 1,9 ma dziś minimum 600tys. realnego przebiegu). Ludzie przestawiają się na nowsze auta pokroju skoda, ford bo nie chcą kupować skarbonki.

    0
  • #7 13 Wrz 2017 22:14
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    a przykładowo Skoda Octavia II to z jakim silnikiem benzynowym szukać ?

    1
  • #8 13 Wrz 2017 22:43
    cefaloid
    Poziom 30  

    A4 to auto które zestrojeniem celuje w komfort stąd silnik 2.0 czy 1.8T starczą. W nim ma się ochotę jechać 'dostojnie'. Przynajmnie mi się tak A4 B6 jeździło.

    Generalnie problem w tym, że nie przekreślałbym zadbanego auta z dowolnym silnikiem poza 1.6. To może i czasem silniki archaiczne, ale trwałe. Będzie zadbany 2.4? To olej szukanie 1.8 i bierz. Żaden z tych silników nie ma jakichś większych problemów innych niż to że zapewne 99% będzie miało poważnie cofnięty licznik plus bogatą przeszłość.

    Ja bym polecał jeszcze zerknąć na Accorda czy Avensis (ale avensis nie 2.0 bo tam gazu nie założysz). Tu benzyniaki są epokę wyżej.

    0
  • #9 13 Wrz 2017 22:49
    AxelNext
    Poziom 38  

    1.6 poldek napisał:
    a przykładowo Skoda Octavia II to z jakim silnikiem benzynowym szukać ?

    1.6 MPI, 102 KM

    2
  • #10 13 Wrz 2017 22:54
    cefaloid
    Poziom 30  

    Tak tylko że to jest ten sam 1.6 co w A4 B6. Silnik o mocy 102 KM co pamięta jeszcze lata 90. 8-zaworowy archaiczny silnik o niskiej kulturze pracy, którego jedyną chyba zaletą jest łatwość 'zagazowania'.

    Aczkolwiek lżejsza od A4 Octavia nie jest już takim mułem z tym silnikiem...

    1
  • #11 13 Wrz 2017 22:58
    AxelNext
    Poziom 38  

    Dokładnie, silnik archaiczny i praktycznie bezawaryjny. Idealny do zagazowania.

    0
  • #13 13 Wrz 2017 23:05
    AxelNext
    Poziom 38  

    E8600 napisał:
    Zmieści się w 10?
    Na trasie powinien się zmieścić.
    W mieście raczej 13.

    0
  • #14 13 Wrz 2017 23:24
    E8600
    Poziom 35  

    Czyli przy 100 kucach akceptowalne spalanie. :) Skody też nie radzę szukać z jakimś bardzo niskim przebiegiem bo cwaniaków dziś nie brakuje. Skoda jest popularnym autem flotowym i te z LPG mają duże przebiegi. Zagazowana Fabia z awaryjnym silnikiem 1.2 potrafi przejechać po 400 tys. piszę dlatego bo ludziom te same silniki w Polo kończyły się po 150 tys. wiadomo dlaczego. Lubiane marki są kręcone do tyłu bez ograniczeń takim przykładem jest właśnie popularne 1,9 TDI. Link

    0
  • #15 13 Wrz 2017 23:51
    cefaloid
    Poziom 30  

    AxelNext napisał:
    Dokładnie, silnik archaiczny i praktycznie bezawaryjny. Idealny do zagazowania.


    Owszem wszystko to prawda. Tylko że:
    - toto ma żeliwny blok silnika. Zimą, zanim się nagrzeje i przełączy na LPG mijają kilometry. Silnik o aluminiowym bloku już dawno się nagrzał, jedzie na gazie i oszczędza. A skoda nie oszczędza, nagrzewa się.

    - kultura pracy... Można ją lekceważyć. Dopóki się nie przesiądziesz do dobrego benzyniaka który może więcej, paląc mniej. Dlatego należy się przejechać też innym autem 1.6 dla porównania czy nam ten 8 zaworowy 1.6MPI pasuje. Jeśli pasuje... To brać i gazować. Nawet nieumiejętnie zagazowany długo pojeździ.

    Ale ja bym go osobiście nie chciał. W tamtych czasach inni producenci słusznie wstydzili się wkładać takie archaizmy do aut i praktycznie wszyscy mieli lepsze benzyniaki. Wiele z nich świetnie się gazuje.

    0
  • #16 14 Wrz 2017 17:09
    AxelNext
    Poziom 38  

    cefaloid napisał:
    - toto ma żeliwny blok silnika.

    Kolego mylisz się.
    Silnik o pojemności 1595 cm3 i mocy 101-102 KM jest już z aluminiowym blokiem silnika.
    Żeliwny blok miał silnik o pojemności 1598 cm3 i mocy o ile się nie mylę 75 KM.

    1.6 MPI 102KM 1595cm3 to jest silnik produkcji Audi i był montowany w Skodach Octaviach (do 2013 roku), w kilku modelach VW, Audi i Seatach.

    0
  • #17 14 Wrz 2017 20:58
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    dzięki za podpowiedzi

    0
  • #18 14 Wrz 2017 22:55
    Kantylena
    Poziom 14  

    Kolego, chcesz iść w dobry silnik VW/Audi?
    Tylko 1,8T, do tego lpg i jest dużo, dużo lepiej niż u innych w 1,9 tdi.

    Na co zwracać uwagę przy zakupie? stan turbo czy nie dymi, nie świszczy, zrobić logi, jechać na hamownię, stan sprzęgła, skrzyni, reszta to co zawsze, opony, stan blacharski itd.
    Dużo łatwiej znaleźć 1,8T audi a4 b6 niż 1,9 tdi, bo Polacy wolą TDI bo najlepsze.

    Skodę Octavię odradzam, dwójka nie ma dobrego silnika 1,6 jest za słaby do tego auta, reszta to FSI/TSI.
    2,0 fsi ma swoje bolączki ale daje radę, no ale z lpg jest problem.
    Poza tym Octavia to taki biedny golf, szkoda się bawić w takie pół środki.

    A4 1,8T i będzie Pan zadowolony, tylko na założenie instalacji lpg to lepiej jechać do kogoś kto zna się na tym dobrze a nie jakiś pierwszy lepszy zakład, szkoda silnika.

    1
  • #19 19 Wrz 2017 17:16
    1.6 poldek
    Poziom 3  

    dzieki za pomoc zamykam temat :D

    0
  • #20 19 Wrz 2017 17:42
    AxelNext
    Poziom 38  

    Kantylena napisał:
    Poza tym Octavia to taki biedny golf, szkoda się bawić w takie pół środki.

    Wyposażenie samochodu oceniasz po rodzaju silnika :?:

    1
  • #21 21 Wrz 2017 20:21
    Toporek98
    Poziom 9  

    Silnik 1.8T z gazem bardzo dobrze współpracuje. Posiadam taki silnik w passacie z instalacją BRC . Podejrzewam, że prędzej padnie turbina w tdi niż w takiej benzynie.

    0
  • #22 23 Wrz 2017 03:20
    Kantylena
    Poziom 14  

    AxelNext napisał:
    Wyposażenie samochodu oceniasz po rodzaju silnika :?:


    Nie, oceniam po tym co dane auto oferuje w odniesieniu do ceny. Poza tym to nie ma znaczenia czy Skoda będzie z 2,0T czy 1,9 tdi czy 1,6 - Skoda to budżetowe auto z grupy VW, na niższym poziomie niż Seat czy VW, a Audi to premium więc zawsze materiały we wnętrzu w budżetowym aucie będa na gorszym poziomie i całe wykonanie.

    0
  • #23 23 Wrz 2017 12:08
    AxelNext
    Poziom 38  

    Osobiście nie uważam żeby Seat był lepszy od Skody, a raczej uważam że Skoda ma zdecydowanie lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż hiszpański Seat gdzie nie ma śniegu i nie sypią solą. Co do jakości materiałów wykończeniowych to stawiam obie marki na równi.

    Audi Premium jest seria S-Line i Q, a nie zwykł A3, A4 czy A6

    1