Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niestabilne połączenie wifi w instalacji domowej

chaffinch 14 Wrz 2017 11:36 762 9
  • #1 14 Wrz 2017 11:36
    chaffinch
    Poziom 6  

    Dd,
    zbudowałem sobie taką oto instalację domową:
    LAN: FunBox 2.0 (neostrada 80 MB/s) -> router Netis WF2419 (zamiennie z TP-Link WR-TL841ND) -> switch TP-Link SF-1005D -> AP TP-Link WA-701ND
    Do sieci LAN podłączone na stałe są m.in. dysk sieciowy WD MyCloud, chiński rejestrator sieciowy do kamer IP (7 domowych kamer podłączonych na stałe), Android TV. Połączenia po sieci działają poprawnie.
    Problemem jest połączenie wifi. Sygnał jest rozsiewany via FunBox (wbudowaną anteną), Netis (2x 8 dBi), AP TP-Link (1x 8 dBi), do tego wzmocniony w jednym miejscu repeaterem TP-Link WA850RE (dom jest dość rozległy). SSID we wszystkich jest ujednolicone, hasło również.
    I tu jest zonk - podłączone to wifi komputery, tablety, smartfony itd. często się rozłączają, mają problemy z powtórnym podłączeniem itd. Zasięg sieci sprawdzany Wi-Fi Analyzer (Android) jest wszędzie wysoki. W sytuacji czasami pomaga restart routera Netis/TP-Link, choć nie jest to normą.
    Co może być przyczyną? Na jakie ustawienia routerów / AP / repeatera powinienem zwrócić uwagę?
    Z góry dzięki za konstruktywną pomoc.
    C.

    0 9
  • #2 14 Wrz 2017 11:52
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Usuń repeatery, zamiast nich postaw stacje WIFI podłączone kablem (lub powerline adaptery) do głównego routera.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Wrzuć schemat sieci.

    1
  • #3 14 Wrz 2017 11:54
    m.jastrzebski
    Poziom 36  

    chaffinch napisał:
    Dd,
    zbudowałem sobie taką oto instalację domową:
    LAN: FunBox 2.0 (neostrada 80 MB/s) -> router Netis WF2419 (zamiennie z TP-Link WR-TL841ND) -> switch TP-Link SF-1005D -> AP TP-Link WA-701ND
    Do sieci LAN podłączone na stałe są m.in. dysk sieciowy WD MyCloud, chiński rejestrator sieciowy do kamer IP (7 domowych kamer podłączonych na stałe), Android TV. Połączenia po sieci działają poprawnie.
    Problemem jest połączenie wifi. Sygnał jest rozsiewany via FunBox (wbudowaną anteną), Netis (2x 8 dBi), AP TP-Link (1x 8 dBi), do tego wzmocniony w jednym miejscu repeaterem TP-Link WA850RE (dom jest dość rozległy). SSID we wszystkich jest ujednolicone, hasło również.
    I tu jest zonk - podłączone to wifi komputery, tablety, smartfony itd. często się rozłączają, mają problemy z powtórnym podłączeniem itd. Zasięg sieci sprawdzany Wi-Fi Analyzer (Android) jest wszędzie wysoki. W sytuacji czasami pomaga restart routera Netis/TP-Link, choć nie jest to normą.
    Co może być przyczyną? Na jakie ustawienia routerów / AP / repeatera powinienem zwrócić uwagę?
    Z góry dzięki za konstruktywną pomoc.
    C.

    Pozbądź się repeatera. Jak chcesz mieć stabilnie, wszystkie AP muszą być połączone kablami. Na próbe/do testów możesz zaakaceptować pewnie walający się po podłodze kabel.

    Czy AP działają na tym samym czy róznych kanałach?
    Czy każde urządzenie ma takie samo problemy, czy są jakies któe działaja,
    Ja bym ujednolicił AP. Użył takich samych, lub choćby takiej samej firmy.
    WIem żę to koszty, ale ja ma być dobrze z w bardzo dużym domu to inaczej się nie da. Najlepiej jakies ubiquity w który przełączanie pomiedzy AP po prostu działa.

    1
  • #4 14 Wrz 2017 12:03
    chaffinch
    Poziom 6  

    Główny router to w moim przypadku FunBox, czy Netis?
    Wszystkie AP / routery są ustawione na Auto, włącznie z kanałami. Moja wiedza w zakresie sieci kończy się na ustawieniach Auto, stąd moje pytania tutaj.
    Powtarzający się objaw na urządzeniach Android to zalogowanie się w sieci, ale brak internetu. Np. bez problemu podglądam po wifi kamery IP czy dysk sieciowy.

    0
  • #5 14 Wrz 2017 12:08
    m.jastrzebski
    Poziom 36  

    chaffinch napisał:
    Główny router to w moim przypadku FunBox, czy Netis?
    Wszystkie AP / routery są ustawione na Auto, włącznie z kanałami. Moja wiedza w zakresie sieci kończy się na ustawieniach Auto, stąd moje pytania tutaj.
    Powtarzający się objaw na urządzeniach Android to zalogowanie się w sieci, ale brak internetu. Np. bez problemu podglądam po wifi kamery IP czy dysk sieciowy.

    Auto to zły pomysł bardzo w takim przypadku. AP mogą zmieniać kanały co nei każdy klient bedzie potrafił obsłużyć. Kanałów masz 11, wiec ustaw na kazdym AP inny, najlepiej z przerwa: 1, 3, 5, 7,.... I wtedy potestuj.

    1
  • #6 14 Wrz 2017 17:52
    chaffinch
    Poziom 6  

    OK, rozpiąłem wszystko, a następnie, w kolejności podpinałem:
    1. FunBox do głównego kompa kablem, ustawiłem kanał wifi na 1.
    2. FunBox do switcha (switch do drukarki, konsoli i rejestratora kamer IP, te podłączyły się poprawnie, dostały kolejne IP).
    3. FunBox do rutera TP-Link, połączyłem się laptopem z routerem TP, zmieniłem mu IP na 192.168.0.100 (bo defaultowo przypisał sobie 192.168.1.1, tak jak FunBox), zmieniłem kanał wifi na 3. Tu pytania do Was: czy dobrze zrobiłem zmieniając IP routerowi TP? I drugie: czy to normalne, że na tym etapie konfiguracji nie mogę połączyć się z routerem inaczej niż z kompa podpiętego bezpośrednio do niego? Wcześniej mogłem to zrobić z dowolnej maszyny, nawet przez wifi, po wpisaniu adresu tplinklogin.net.

    Dodam, że już na tym etapie, smarfon Android podpięty przez wifi do routera TP-Link zasygnalizował połączenie z brakiem inernetu. Wszystko wskazuje więc na to, że przyczyna leży w złej konfiguracji tegoż. Tu pytanie główne: co robię źle?

    Zanim przejdę do dalszego podłączania (drugi AP, repeater), prosiłbym o wyjaśnienie wątpliwości powyżej.
    Dzięki,
    c.

    1
  • #7 14 Wrz 2017 23:26
    londi
    Poziom 10  

    Na Tp linku ustaw Ip z zakresu puli DHCP z FanBoxa np 192.168.1.10

    0
  • #8 15 Wrz 2017 07:38
    chaffinch
    Poziom 6  

    FunBox ma DHCP początkowe 10, a końcowe 150. Rozumiem, że ustawienie TP-Link na 100 jest w tym momencie OK.

    0
  • #9 15 Wrz 2017 09:59
    m.jastrzebski
    Poziom 36  

    chaffinch napisał:
    FunBox ma DHCP początkowe 10, a końcowe 150. Rozumiem, że ustawienie TP-Link na 100 jest w tym momencie OK.

    Chyba odwrotnie.
    Urządzeniom stałe, do których chcesz się czasem dostać poprzez adres IP (routery, drukarki, dyski sieciowe) dajesz statycznie recznie wpisany adres (żeby zawsze był taki sam i zawsze można się było dostać). Ale żeby nie dochodziło do konfliktów z innymi urządzeniami, to MUSI być po za zakresem DHCP.

    Jak w tym przypadku nadasz mu adres 100, to jakiś komputer teoretycznei może dostać adres 100 z DHCP i bedzie problem. 2 urządzenia z tym samym adresem nie zadziałają.

    Czyli routerom, access pointom nadajesz adres sprzed 10 lub powyzej 150.

    Jeszcze jedna uwaga. Kolejne routery łaczysz poprzez gniazda LAN nie WAN.

    1
  • #10 15 Wrz 2017 11:11
    chaffinch
    Poziom 6  

    W którym routerze nadaję stałe IP urządzeniom? W FunBox (pierwszy w kolejności), czy w TP-Link (zaraz za nim)? Dodam, że niektóre urządzenia, którym wypadałoby nadać stałe IP są wpięte za tym pierwszym, a inne za drugim.
    Rozumiem, że z owym zajętym adresem 100 rozmawiamy czysto hipotetycznie, bo w domu nie podłączę raczej kilkudziesięciu urządzeń. Zmieniłem adres TP-Linka, bo defultowo chciał sobie nadać (i nadał) analogiczny do FunBoxa 192.168.1.1.
    I w kwestii wpinania routera do routera: do gniazda WAN FunBox wpinam kabel telefoniczny od Orange. Potem, jednym z wyjść LAN z FunBox idę do wejścia WAN w TP-Link - prawda?

    0
  Szukaj w 5mln produktów