Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z naczepą knorr - oś się nie podnosi, brak ebsu

dzikusek1 14 Sep 2017 18:40 3198 20
e-mierniki
  • #1
    dzikusek1
    Level 9  
    Witam panowie potrzebuje porady dotyczącej naczepy knorr es2053 z roku 2006 , po podłączeniu z ciągnikiem nie podnosi osi i kontrolka absu,
    ciągnik jest dobry bo swoją naczepę ciągnie to jest dobrze jak się zepnie z tą feralną naczepą to jest problem teraz stoi sama naczepa i została podłączona pod kompa błędy od czujników absu które wykazują że chodzą , może ktoś wie albo miał taki przypadek .Jakie trzeba warunki spełnić żeby oś się podniosła po zapłonie albo jak można by ją wysterować bez ciągnika .Pozdrawiam
    36- czujnik prędkości koła SR -stały niski sygnał
    15- Spadek 5 stały - wysokie napięcie\
    142- czujnik prędkości koła SAR stały
    131-Przerwane zasilanie ciągłe iso Pin 1 stały
    127- dynamiczna prędkość koła stały.
  • e-mierniki
  • #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Aby oś się podnosiła nie może być błędów stałych zwłaszcza obrotu koła. System podnoszenia i opuszczania osi potrzebuje tych danych do prawidłowego zarządzania osią.
  • #3
    dzikusek1
    Level 9  
    Błędów nie da się wykasować chociaż w parametrach rzeczywistych widać że czujniki pokazują wartości , wydaje mi się że może być modulator uszkodzony i nie wiem czy błąd dynamiczny obrotu koła to jest to samo co czujnik prędkości koła?
  • #4
    Hektar Zahler
    Level 34  
    A po co Ci to wiedzieć. Jak nie zna się konfiguracji ośki to sobie można zgadywać. Brak zasilania stałego to brak zasilania z ciągnika czy wina modulatora ? Napięcie zmierz.
  • Helpful post
    #5
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Bł 131 zasilanie pin 1 to zasilanie elektrozaworów w modulatorze. Musisz na złączu x1 wtyczka 1 od lewej strony modulatora sprawdzić zasilanie. Pin 9 24V (15) ecu to pin 2 iso, pin 7 masa ecu to pn 3 iso, pin 4 masa zasilania zaworów to pin 4 iso, pin 6 24V (30)zasilanie zaworów to pin 1 iso. Co do błędu 36 spowodowane słabym sygnałem (oddalenie czujnika od pierścienia sygnalizacyjnego). Bł 15 spadek napięcia podczas pracy (wyzwalanie cewek) poniżej dopuszczalnej granicy. Bł 142 uszkodzenie przewodu czujnika prawego "SAR". Bł 127 sygnalizowanie błędu który może być usunięty tylko wtedy gdy problemy zostaną usunięte i wykonana zostanie jazda testowa z sprawnym układem.
  • #6
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Najpierw gniazdo ABSu, dopiero potem złączka modulatora. 15 131 to ten sam błąd, modulator nie wie kiedy miał włączony zapłon i nie ma opcji żeby ośka szła w góre.
  • e-mierniki
  • #7
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Kolego "Hektar Zahler " czytaj pierwszy post to zrozumiesz że twój post jest nietrafny kolega "dzikusek1 " pisze "ciągnik jest dobry bo swoją naczepę ciągnie to jest dobrze jak się zepnie z tą feralną naczepą to jest problem" Ja uważam skoro tak jest to gniazdo jest ok. Co do bł 15 i 131 to bł pochodne ale mogą występować pojedynczo wskazując inną pochodną błędu.
  • #8
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Różnica między błędami to kontakt na zasilaniu jest słaby, albo go nie ma. W tej sytuacji powinno robić się to pod obciążeniem, np. z pomocą żarówki H7.
  • #9
    dzikusek1
    Level 9  
    Dzięki za zainteresowanie, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zasilania 131- przerwa w zasilaniu pin1 , samą naczepę diagnozuję po kablu 7638 z zewnętrznym zasilaniem a zasilnie jest na jeden pin i masę i może dlatego widzi błąd z zasilaniem tak jak by było tylko jedno napięcie a nie dwa a
    Pin 1 jest dobry ma przejście.
  • #10
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jeśli masz dobą wiedzę na temat modulatorów KNORR-BREMSE bo przeszedłeś szkolenie, a korzystasz z programu serwisowego powyższego producenta. To rzuć okiem na opisy błędów kodu 15. Wskazuje on na to że zasilanie występuje lecz zaniża się podczas wyzwalania elektrozaworów. Może być to spowodowane zaśniedziałym złączem wtyku ISO, uszkodzonym kablem do modulatora a najczęściej uszkodzeniem elektroniki do której dostała się wilgoć poprzez z korodowaną obudowę tylą. Wykonaj również test obciążenia to wszystko się wyjaśni.
  • #11
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Jak nie wiadomo nic co do obciążalności wiązki zasilającej, to nie jest żadna diagnoza tylko zabawa.
  • #12
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jeśli zasilasz naczepę zewnętrznie to musisz podać napięcie na dwóch parach pinów według specyfikacji 1-4 i 2-3 musisz zasilić je z akumulatora bo prostownik musiałby mię najmniej 30A.
  • #13
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Co do kodu 15 można by sprawdzić tą przelotkę 7638, bo są one produkowane własnoręcznie, a o fabrycznych to ja jeszcze nie słyszałem żeby ktoś miał, bo chyba się nie opyla.
  • #14
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Zdradź nam jeszcze czym odczytałeś błędy naczepy.
  • #15
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Te z allegro są do autocoma.
  • #16
    dzikusek1
    Level 9  
    Dziękuje wszystkim i pozdrawiam, tak ten kabelek jest do autocoma z internetu .
  • #17
    dzikusek1
    Level 9  
    Witam panowie mieliście rację co do zasilania mam jeszcze jedno pytanie cały zestaw jest pod pięty przejechał się kawałek błąd abs nie znikł po diagnozie wykazał jeden błąd ,
    36- czujnik prędkości koła sr -niski sygnał (lub moc) wyjściowy
    pokazuje że zbiera sygnał z koła i wszystko jest dobrze , zmierzyłem miernikiem miedzy tym kołem a innym była różnica miliwolt już dokładnie nie pamiętam ale było na tym dobrym coś 4,60 v a tym złym 4,40 i mam wrażenie waśnie że ten błąd pojawia się że jest za niskie napięcie , pytanie tylko dlaczego tak się dzieje że z modulatora wychodzi niski sygnał i czy ja się mylę bo może to coś innego? Pozdrawiam.
  • #18
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Błąd ten jest przyczyna zbytnio oddalonego czujnika od koronki.Wartość szczeliny nie powinna być większa niż 0,5 mm. Zdarza się że poprzez krzywą tarcze impulsową jest on odpychany od koronki lub tarcza impulsowa jest w kiepskim stanie przez rdze. Czasem problem można rozwiązać stosując wymianę czujnika na markowy (Haldex lub Knorr-bremse). Czujniki te poprzez swoją zwiększoną rezystancje tworzą mocniejszy sygnał.
  • #19
    dzikusek1
    Level 9  
    Dziękuje jeszcze raz , przyjedzie to się wszystko posprawdza.
  • #20
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Parę uwag co do pomiaru miernikiem, który mógł być niedostateczny w takim układzie:

    - bez znaczenia czy jest to True RMS czy nie, to zawsze napięcie skuteczne
    - żeby nie wpaść w pułapkę wartości, to w literaturze czy różnych instrukcjach będzie mowa o jednostkach Vp-p
    - wartość zmierzona nie będzie prawdziwą kiedy częstotliwość zmian jest mniejsza, niż oddolna granica pasma przenoszenia miernika
    dzikusek1 wrote:
    było na tym dobrym coś 4,60 v a tym złym 4,40
    - metodą na miernik oba sygnały są takie same, tzn. błąd jest aktywny: brakuje co najmniej jednego zęba
    - miernik w żadnym wypadku nie może zmierzyć odchyłek chwilowych napięcia (patrz: modulacja), tzn. błąd jest aktywny: koronka jest krzywa

    To może kolega powie co było powodem słabych styków na zasilaniu tak żeby było kwita co.
  • #21
    dzikusek1
    Level 9  
    Witam jeszcze raz dziękuję , dobrze że jest takie forum. Temat zamykam.