Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II 1.8 16V - Brak wysterowania przekaźnika pompy paliwa Laguna II 1.8 16

nmr7 15 Sep 2017 11:18 8610 23
  • #1
    nmr7
    Level 11  
    Jak w temacie pompa po zwarciu styków działa lecz brak sterowania przekaźnika R6 silnik 1.8 16V, może ktoś wie co steruje przekaźnikiem albo posiada schemat ?
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Czyli jak zewrzesz styki auto odpala ?
    Przekaźnik sterowany jest masą z ECU, sprawdzałeś czy na cewce przekaźnika brakuje +12V czy masy ? Jeśli +12V to przyczyną może być bezpiecznik. Ten sam przekaźnik odpowiada za +12V które jest na cewkach zapłonowych.
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Cewka przekaźnika R06 ma zasilanie po zapłonie z modułu kontroli elektrycznej kabiny poprzez bezpiecznik FM6 10A który mieści się w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską. Jest to przewód żółty o kodzie AP29.
    Z tego bezpiecznika zasilany jest również sterownik silnika.
    Masa na cewkę przekaźnika R06 podawana jest ze sterownika silnika z pinu D1 szarej wtyczki, przewód koloru czarnego o kodzie 3AC.
    Musisz ustalić czy brakuje plusa po zapłonie czy masy na cewce przekaźnika R06 a może uszkodzony jest przekaźnik.
    W załączniku schematy i lokalizacja.
  • #4
    nmr7
    Level 11  
    Dziękuje wszystkim temat rozwiązany blokowało immo a przyczyna zły styk bezpiecznika F3
  • #5
    kysiooS
    Level 10  
    Witam,

    Jak w temacie, mam ciężką przeprawę z taką laguną (podobną - 2003 2.0turbo f4r764), naprawiałem w niej robiłem troche mechaniki - klima wymiana chłodnicy&kompresora + do tego doszedł rozrząd w międzyczasie...... a wszystko sie w czasie rozeszło, w końcu poskładałem wszystko , i co się okazuje, nie pali (brak paliwa, przekaźnik nie załącza, oczywiście po zwarciu 30 i 87 pompa się włącza paliwo dochodzi, samochód pali jeździ, po zgaszeniu oczywiście pompa dalej chodzi, przekaźniki sprawne, w sterowniku silnka pojawia się stałe dtc df085 - obwód sterowania pompą paliwa, to nie koniec nie działają wentylatory, dodatkowa pompa wody - słowem wszystko czym zawiadują przekaźniki pod maską..... pompę paliwa, wentlyatory, pompkę wody, sprzęgło klimy, można wysterować diagnozą i z tych wysterowań działa mi jedynie zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, na wysterowaniu cewki pompy paliwa jest 6-9v po zapłonie. kiedy wysterowuje diagnozą pompę, nie zmienia się.

    mam takie podejrzenie, że w pewnej nocy jak auto stalo rozebrane pojawiły się warsztacie "nocne młodociane duchy paliwowe" odkręciły siobie filterek paliwa przy szynie wtrysku i chciały sobie napompować benzyny do motoroweru, ale zwarły plus z wystysterowaniem masowym sterownika..... i go ..... zepsuły.....

    ale jak mam to ustalić ponad wszelką wątpliwość? - wychodzą braki wiedzy teoretyczej... diagnozy nie ułatwia też sagem s2000 zalany cały plasteliną

    poniżej schemat z visu do tego auta....

    z góry dzięki za jakąć sprytną poradę
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Skoro masz 6-9V to raczej nie sterownik a to dlatego że masz tam przekaźnik, który albo jest załączony albo nie więc albo masz napięcie powiedzmy równe napięciu w aucie albo masz napięcie równe 0V. Jedynym przypadkie może tu być sytuacja zaśniedziałego przekaźnika gdzie przez śniedź przepływa szczątkowe napięcie a miernik takie głupoty pokazuje, lub uszkodzenie zwarcie w instalacji. Jeżeli się da to wyjmij przekaźnik i wepnij zamiast niego żaróweczkę 5W i sprawdź czy zaświeci podczas kręcenia.
  • #7
    kysiooS
    Level 10  
    no więc.......

    miernik na sterowaniu, przed zapłonem 0, po zapłonie 6 i tak sobie powoli rośn ie pykpyk do góry do około 8,5. Zarówka 5w zamiast miernika zapłon po zapłonie nawet nie ośmiela się zapalić nic
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 41  
    To teraz sprawdź czy masz sterowanie z ECU. Opis masz w poście kolegi "grala1".
  • #9
    kysiooS
    Level 10  
    wsterowanie kompem załacza idlącza masy, natomiast problem jakby był z plusem, króry też jest sterowany z ecu

    Dodano po 2 [minuty]:

    jadę właśnie na zaprzyjaźniony szrot gdzie stoi w rozbiórce espace 2.0turbo rocznik ten sam , to i sterownik będzie taki sam sagem s2000t, choć nie ma prawa mi odpalić musiałby najpierw być zvriginowany, to może będzie coś inaczej sterował
  • #10
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Plus jest stały po bezpieczniku 30A nie jest z niczego sterowany.
  • #11
    kysiooS
    Level 10  
    piotrekwoj1 wrote:
    Plus jest stały po bezpieczniku 30A nie jest z niczego sterowany.


    czyli jak mam czytać na schemacie wyjscie ze sterownika (patrz mój schemat powyżej) a4 ap24 pomarańczowe przez bezpiecznik i dalej do mojego przekaźnika pompy??

    niestety niemam 2giego sterownika na podmiankę, bo druga sztuka była nowsz model sagem s3000...
  • #12
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Wrzuć opis co jest co bo według mojego schematu jest tak jak napisałem.
  • #13
    kysiooS
    Level 10  
    oto moje wypracowanie 3 post wstecz :)

    Witam,

    Jak w temacie, mam ciężką przeprawę z taką laguną (podobną - 2003 2.0turbo f4r764), naprawiałem w niej robiłem troche mechaniki - klima wymiana chłodnicy&kompresora + do tego doszedł rozrząd w międzyczasie...... a wszystko sie w czasie rozeszło, w końcu poskładałem wszystko , i co się okazuje, nie pali (brak paliwa, przekaźnik nie załącza, oczywiście po zwarciu 30 i 87 pompa się włącza paliwo dochodzi, samochód pali jeździ, po zgaszeniu oczywiście pompa dalej chodzi, przekaźniki sprawne, w sterowniku silnka pojawia się stałe dtc df085 - obwód sterowania pompą paliwa, to nie koniec nie działają wentylatory, dodatkowa pompa wody - słowem wszystko czym zawiadują przekaźniki pod maską..... pompę paliwa, wentlyatory, pompkę wody, sprzęgło klimy, można wysterować diagnozą i z tych wysterowań działa mi jedynie zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, na wysterowaniu cewki pompy paliwa jest 6-9v po zapłonie. kiedy wysterowuje diagnozą pompę, nie zmienia się.

    mam takie podejrzenie, że w pewnej nocy jak auto stalo rozebrane pojawiły się warsztacie "nocne młodociane duchy paliwowe" odkręciły siobie filterek paliwa przy szynie wtrysku i chciały sobie napompować benzyny do motoroweru, ale zwarły plus z wystysterowaniem masowym sterownika..... i go ..... zepsuły.....

    ale jak mam to ustalić ponad wszelką wątpliwość? - wychodzą braki wiedzy teoretyczej... diagnozy nie ułatwia też sagem s2000 zalany cały plasteliną

    poniżej schemat z visu do tego auta....

    z góry dzięki za jakąć sprytną poradę
    Załączniki:


    0196_A3 (1).PDF
    Download (87.37 KB)

    Dodano po 5 [minuty]:

    ps. schematy oryginalne visu renault irf..... niby konktretnie pod ten samochód komobinacja, motor/klimaauto/wariant/rocznik itd , a tam na schemacie jest jeden z numerów rozpisany.... jako przekaźnik pompy podciśnienia naprzykład, a ten silnik oczwicie benznynowy nie ma żadnej wakupompy, więc też nie wiem na ile superprezyzyjne są te renówki schematy............

    Dodano po 45 [sekundy]:

    nienawidzę batalii z francuzami
  • #14
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Nie opis usterki tylko opis schematu a dokładnie jego elementów.
  • #16
    kysiooS
    Level 10  
    mam jeszcze takie pytanie w (wynikające z mojej niewiedzy tech) prz takim sposobie wysterowania przekaźników rano zastosowało tam wszędzie 4pinowe z diodą, jaka jest różnica w działaniu (lub niedziałaniu) jak w to miesce wsadzisz tredcyjny 4pinowy bezdiody

    patrz poniżej
  • #17
    kysiooS
    Level 10  
    w tym przypadku oczywiścei wszstkie przekaźniki są takie jak mają być z diodą i sprawne, pytanie moje teoretyczne
  • #20
    piotrekwoj1
    Level 41  
    To która pompa to pompa w Twoim aucie?
  • #21
    kysiooS
    Level 10  
    236 przekaźnik pomp paliwa - takie chyba pl tłumaczenie, bo jak sobie tu klikam na te 218 żeby pokazał schematy, gdzie występuje to same diesle wylatują

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale spjrzałem po eng, też jest 218 fuel pump, a 236 fuel pump relay to samo

    Dodano po 2 [minuty]:

    natomiast schemat z pdfa nazyfa się wtrysk elektroniczny, f4r764 careg - czyli mój silnik wariant z klimą aut
  • #22
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Tak jak piszesz
    Już doczytałem Twoja pompa to 199 więc sobie popatrz jak idzie zasilanie.
    Z przekaźnika 236 przez E3N1 następnie przez R262(K3) następnie do pompy 199 więc nie masz sterowania minusem tylko plusem bynajmniej tak jest na Twoim schemacie ja mam odwrotnie.
  • #24
    stratos37
    Level 12  
    Przekaźnik REL 22 w module UCH LIIphI 1,8.