Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak naprawiać głośniki? Proszę o lekturę...

krzaq7 15 Wrz 2017 15:10 255 8
  • #1 15 Wrz 2017 15:10
    krzaq7
    Poziom 2  

Chcę sprawdzić i w razie potrzeby naprawić swoje stare głośniki. Problem w tym ,że jestem laikiem ,w tym temacie. Dlatego prosiłbym o podesłanie jakieś lektury ,która pokaże od czego mam zacząć. I skąd brać części zamienne ?

0 8
  • #3 16 Wrz 2017 02:35
    krzaq7
    Poziom 2  

Forum związane z elektroniką ,a ja miałbym się pytać o to jak sobie sklejke wymienić? Proszę Cię . Tego laika to sobie chyba za bardzo do siebie wziąłeś. Napisałem ogólnie o naprawie głośnika ,w którego procesy wchodzi ,zresztą jak sam zauważyłeś ,również wymiana. Precyzja zależy jeszcze jaka ,metryczna czy manualna? Bo mam obydwie. Chcę zdiagnozować głośnik ,czy coś mu nie dolega ,a jak dolega to co to jest. I wyleczyć go ,tylko po tych sklepach po których chodzę nie widziałem ,żeby sprzedawali membrany ,albo cewki. Gdzie tych części do wymiany mam szukać.

0
  • #4 16 Wrz 2017 07:30
    Włodzimierz Wojtiuk
    Poziom 28  

krzaq7 napisał:
    tylko po tych sklepach po których chodzę nie widziałem ,żeby sprzedawali membrany ,albo cewki. Gdzie tych części do wymiany mam szukać.

Zakupy przez internet potrafisz robić? Używać wyszukiwarki? Twój komputer jest wystarczająco wydajny dla YT?
    Kolego wykazałeś się totalnym brakiem własnej inicjatywy.

ot tak np.
    https://www.youtube.com/watch?v=K3Opxstw0Aw&ab_channel=UncleDoug

0
  • #5 16 Wrz 2017 11:24
    _jta_
    Specjalista elektronik

Podaj na głośnik pełną moc, niską częstotliwość (może np. 50Hz z transformatora, tylko dobrze dobierz napięcie U=√(P/R) i moc transformatora) i posłuchaj, jak to odtwarza, czy nie słychać trzasków świadczących o tym, że coś gdzieś zaczepia. O wymianie membrany czytałem, ale nigdy w sklepie membrany do kupienia nie widziałem.

0