Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 313 CDI 906 2014r. - Brak kierunkowskazów, awaryjnych, wycieraczek

15 Wrz 2017 21:28 3015 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Nagle przy włączonym zapłonie zaczęły zapalać, mrugać światła mijania i zauważyłem, że nie działają kierunkowskazy.
    Po chwili wszystko wróciło do normy.
    Zamknąłem auto i wróciłem po pół godzinę.
    Otworzyłem auto, włączyłem zapłon i okazało się że nie działają kierunkowskazy, wycieraczki, awaryjne i światła długie oraz auta nie da się zamknąć pilotem, działa tylko na drzwi kierowcy.
    Poza tym teraz po włączeniu zapłonu zapalają się światła mijania i postojowe, a po uruchomieniu wyświetla się ikona awari silnika, brake oraz park.

    Trochę pogrzebałem przy skrzynce bezpieczników i module przy tej skrzynce i znalazłem dwa odcięte przewody.
    Te które wychodzą z modułu są zmostkowane, skręcone razem, a te co idą do instalacji odcięte.
    Zielono brązowy i fioletowo biały w kostce z zabezpieczeniem widocznej na ostatnim zdjęciu.
  • Poziom 18  
    W sprinterach bardzo częstą uszkadza się konsola (pod kierownico jest zespolona z przełącznikiem od kierunków i świateł drogowych) nie wiem jak u ciebie jest ale ja w swoim starym 206D to mogłem rozebrać i przeczyścić styki bo miąłem podobne objawy co u ciebie, ale na wszelki wypadek sprawdź wiązki przewodów czy nic się nie odłączyło, przetarło itp: sprawdź miernikiem w kostce czy jest przejście na wszystkie styki czyli kierunki wycieraczki itp
    Ps może niech się też wypowie ktoś kto ma taki samochód i może miał podobne objawy bo nie chce żebyś coś zepsuł przeze mnie :)
  • Spec od Mercedesów
    Stary i nowy Sprinter to zupełnie inna konstrukcja. Światła mijania świecą bo układ jest w trybie awaryjnym. Podejrzewam, że bez podłączenia komputra będziesz się bujał długo i ciekawie. Odnośnie odciętych przewodów: każda wtyczka na module ma oznaczenie, każdy pin ma swój numer. Jak byś to podał to można by próbować coś znaleźć w schematach bo wątpię żeby na podstawie zdjęcia i kolorów przewodów chciało się komuś coś szukać.
  • Poziom 31  
    Najpierw bym szukał wody we wtyczkach, zaśniedziałych mas i skutków działań gryzoni.
  • Poziom 10  
    Gerri napisał:
    Odnośnie odciętych przewodów: każda wtyczka na module ma oznaczenie, każdy pin ma swój numer.

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Wtyczka oznaczona jest X9, a piny zmostkowanych przewodów to 6 i 40.
    Wczoraj odłączyłem akumulator i wyciągnąłem cała skrzynkę bezpieczników razem z modułem SAM w celu zawiezienia do sprawdzenia. Jednak po rozmowie z diagnostą postanowiłem sprawdzić dokładniej wszystkie wiązki i kostki, zanim oddam sprzęt do naprawy. Nie znalazłem nic podejrzanego, poza tymi dwoma przewodami o których pisałem wcześniej.
    Podłączyłem z powrotem skrzynkę i moduł, podłączyłem akumulator i wszystko się naprawiło, została tylko ikona awarii silnika
    Szczęście jednak nie trwało długo.
    Dzisiaj po odpaleniu auta licznik zaczął mrugać, zapalć BRAKE i tak to raz momentami było raz dobrze raz źle.
    Każde odłączenie akumulatora przywraca wszystko do normy na parę, kilka minut. Chociaż wczoraj pomogło na kilkanaście godzin.
    Jutro jadę podłączyć auto pod kompa. ale jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc.
  • Spec od Mercedesów
    Ja jestem teraz na holidajach i z głupiego androida nie mam dostępu do schematów ale za parę dni będzie to możliwe to postaram się sprawdzic . Wadliwe funkcje które opisaleś są powiązane z tzw modułem MRM (MantelRohrModul) - moduł kolumny kierowniczej, a kontrolka silnika może być konsekwencją zakłócenia komunikacji modułu ESP z czujnikiem kąta skrętu pod kierownicą. Zielonego koloru na wtyczkach i w module raczej bym się w tym aucie nie spodziewał. Chyba że to jakaś przeróbka na autobusik :-/
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Zworka neutralizuje czujniki zużycia klocków - nie włącza się kontrolka zużycia.
  • Poziom 10  
    Dziękuję, problem rozwiązany.
    Polegał na braku styku wtyczki w listwie łączącej CanySprinter 313 CDI 906 2014r. - Brak kierunkowskazów, awaryjnych, wycieraczek
  • Poziom 10  
    Po dwóch tygodniach problem powrócił.
    Objawy te same.
    Problem jest z komunikacją z modułem SAM.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem moduł SAM, teraz wszystko jest ok, mam nadzieję że to koniec tematu.

    Potwierdzam, wymiana modułu załatwiła sprawę. Temat zamykam