Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI 60KM AZE - Szarpie 1500-3000rpm. Wypadanie zapłonu.

16 Wrz 2017 08:35 2325 15
  • Poziom 19  
    Witam. Posiadam Skodę Fabię 1.4 MPI 8V 2001r AZE ( bez ABS, bez klimatyzacji, szyby na korbkę). Auto od dłuższego czasu szarpie niemiłosiernie powyżej 1500 obrotów ale po przekroczeniu 3000 obrotów brak szarpania. Płynu chłodniczego, ani oleju nie ubywa.
    Co zrobiłem:
    Czyszczenie przepustnicy + adaptacja - nie pomogło.
    Sprawdzenie sondy lambda - wykres pracy sondy wręcz książkowy.
    Aktualnie podejrzewam wypadanie zapłonu - strzela ( na postoju na biegu jałowym co jakiś czas ) z rury wydechowej. I prosiłbym najpierw o pomoc w jego zdiagnozowaniu za pomocą kabla USB:

    Posiadam kabel USB+vagcom 311, lecz niestety w blokach pomiarowych 14, 15, 16 wartości wypadniętych zapłonów nie liczą się, w czwartej kolumnie informacja "disabled" i nie mam pojęcia jak uruchomić licznik wypadających zapłonów. Próbowałem już zrobić logi dynamiczne 1500rpm do odcinki - licznik nie uruchomił się. Próby trzymania cały czas obrotów o różnych wartościach przez kilka sekund, również nie uruchomiły licznika. Przypuszczam, że problem czy to wypadanie zapłonów łatwo dało by się sprawdzić, jeśli licznik by się uruchomił.

    Załączam link do pomiaru dynamicznego na bloku 26 pomiar rozpoczyna się o 1500 obrotów i kończy na 5000:
    http://vaglog.pl/log-026_7OuqU6.html
  • Poziom 39  
    Mając wypadające zapłony wykres sondy lambda powinien być raczej daleki od wzorowego.
  • Poziom 19  
    Najprawdopodobniej znalazłem przyczynę, w bloku 002 i 014 wyświetla 100% obciążenia silnika. U kolegi w A3 ta wartość po uruchomieniu silnika w granicach 10% i uruchamia się automatycznie sprawdzanie wypadania zapłonów. Przepustnica do wymiany?
    Sondy zrobię logi wieczorem, ale możliwe, że to moj błąd pisząc, że książkowo

    Edit: podmienilem przepustnice, wtyczkę do przepustnicy leżącej obok. Nadal 100%
  • Poziom 2  
    Kolego. Zamontuj tą drugą przepistnice. Przed tym dobrze wyczysc i zrob adaptacje. Po tym przejedz sie i odczytaj wartosć w polu load. Sprawdź jeszcze map sensor. Wykręć ją z obudowy i pomierz miernikiem zgodnie z instrukcją wywolujac podcisnienie pompką lub ustami. Jak nie znajdziesz instrukcji to ci wkleje.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdzałeś odczyty z pedału gazu?
    Jakie ciśnienie w kolektorze ssącym widzi sterownik silnika na zgaszonym silniku a jakie na pracującym na biegu jałowym?
  • Poziom 11  
    cewki sprawdzałeś ?
  • Poziom 19  
    grala1 napisał:
    Sprawdzałeś odczyty z pedału gazu?
    Jakie ciśnienie w kolektorze ssącym widzi sterownik silnika na zgaszonym silniku a jakie na pracującym na biegu jałowym?

    980mbar na wylaczonym silniku.
    Na odpalonym silniku, jałowo 357 czasami 377mbar

    Druga przepustnica wyczyszczona, po adaptacji nadal 100% engine load.
    Na 34 bloku wartość temperatury -32'C w tym modelu jest jedna sonda przed katalizatorem. Zabieram się za test MAPa

    Pedał gazu blok 003 od 0-100% płynnie zmieniała się wartość


    Czasami występuje błąd 17549 Load Calculation Cross Check: Implausible Value po skasowaniu wraca po ok 20km
  • Specjalista grupy V.A.G.
    MAP jest sprawny.
    Odłącz wtyczkę przepustnicy i zobacz jaka wtedy jest wartość obciążenia.
    Czy wartość obciążenia jest taka sama na zapalonym jak i na zgaszonym silniku?
  • Poziom 19  
    grala1 napisał:
    MAP jest sprawny.
    Odłącz wtyczkę przepustnicy i zobacz jaka wtedy jest wartość obciążenia.
    Czy wartość obciążenia jest taka sama na zapalonym jak i na zgaszonym silniku?

    Wartość load po odłączeniu wtyczki przepustnicy 100%

    Po odpięciu map sensora wartość na biegu jałowym również 357/377mbar podmienić MAP?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 19  
    grala1 napisał:

    Czy wartość obciążenia jest taka sama na zapalonym jak i na zgaszonym silniku?

    Tak, wartość cały czas 100%
    Jedynie wartość ta zmienia się na 0% gdy jadąc z górki hamuję silnikiem.
    Po podmianie MAPa, nadal to samo.
    Wartość napięcia na Map to 1,2V w trybie jałowym
  • Poziom 18  
    Kuczus napisał:
    wartość cały czas 100%
    Jedynie wartość ta zmienia się na 0% gdy jadąc z górki hamuję silnikiem.
    Aż z ciekawości podejrzałem w swojej sprawnej Fabii z motorem AME i też jest tutaj 100 % obciążenia i zmienia się ja u kolegi . Poza tym w zeszycie serwisowym pisze - nie zwracać uwagi na wyświetlaną wartość .
  • Poziom 2  
    hobbista napisał:
    Kuczus napisał:
    wartość cały czas 100%
    Jedynie wartość ta zmienia się na 0% gdy jadąc z górki hamuję silnikiem.
    Aż z ciekawości podejrzałem w swojej sprawnej Fabii z motorem AME i też jest tutaj 100 % obciążenia i zmienia się ja u kolegi . Poza tym w zeszycie serwisowym pisze - nie zwracać uwagi na wyświetlaną wartość .


    Nie ma to znaczenia poza tym ze powyżej 30% nie da sie odpalić licznika wypadania zaplonu. Sprawdzone w innym samochodzie. A tu wartosc stoi wiec licznik jest bezużyteczny i to uciążliwe gdy chcesz zdiagnozować inna usterke
  • Poziom 18  
    nienormalnynazaboj napisał:


    Nie ma to znaczenia poza tym ze powyżej 30% nie da sie odpalić licznika wypadania zaplonu. Sprawdzone w innym samochodzie. A tu wartosc stoi wiec licznik jest bezużyteczny i to uciążliwe gdy chcesz zdiagnozować inna usterke
    A i tak . Podpierając się w dalszym ciągu zeszytem serwisowym w tym aucie , w tym sterowniku nie ma opcji odczytu licznika wypadania zapłonu . Po prostu ten układ tego nie czyta.
  • Poziom 2  
    hobbista napisał:
    nienormalnynazaboj napisał:


    Nie ma to znaczenia poza tym ze powyżej 30% nie da sie odpalić licznika wypadania zaplonu. Sprawdzone w innym samochodzie. A tu wartosc stoi wiec licznik jest bezużyteczny i to uciążliwe gdy chcesz zdiagnozować inna usterke
    A i tak . Podpierając się w dalszym ciągu zeszytem serwisowym w tym aucie , w tym sterowniku nie ma opcji odczytu liczniku wypadania zapłonu . Po prostu ten układ tego nie czyta.


    To by tak na prawde wiele wyjaśniało. Wskaźnik load pracuje 0-1 jest obciążenie lub hamujac silnikiem brak
    Widocznie taki sterownik. A co powiecie na MAP podlaczony lecz wykrecony z kolektora a odczyty w vag w normie? To nie do końca noemalne prawda? 900mbar na zgaszonym, a po odpaleniu 360mbar.a MAP poza kolektorem powinien wskazywac ciśnienie atmosferyczne? Jak to jest?
  • Poziom 19  
    Może w celach edukacyjno-diagnostycznych kupię sterownik do Fabii - SIMOS3PA (50zł w górę) - te powinny mieć możliwość pomiaru wypadania zapłonów?
    Nie powinno się nic uszkodzić w silniku ( oczywiście na stałe nie zostawię tego ECU )
    Tylko, czy samochód w ogóle odpali na tym sterowniku?

    By nie odbiegać od tematu, przygotowuje się teoretycznie, do sprawdzenia/skasowania luzu zaworowego, bo podobno te silniki tego wymagają.
    Dodatkowo zrobię jutro pomiar kompresji.