Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 105 460 - Silnik ostrzezenie

Kazor26 16 Wrz 2017 13:49 3927 12
  • #1 16 Wrz 2017 13:49
    Kazor26
    Poziom 5  

    Witam mam problem . Daf na trasę 1600 km wyświetlał silnik ostrzeżenie na czerwono około 7 razy i tracił moc ale ostrzeżenia o utracie mocy nie bylo . Podpielem kompa były błędy od czujnika ciśnienia temperatury paliwa . Wymieniłem go i dalej to samo co jakiś czas się zapala ciśnienia filtry itd. Ok . Błędów w dmci już nie ma ale w ebsie były bledy Canu jaltest nie pokazuje którego . Interkuler szczelny. Podpowie mi ktoś w czym może być problem

    0 12
  • #2 16 Wrz 2017 17:46
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam- problem może być z ciśnieniem paliwa
    sprawdź manometrem rzeczywiste ciśnienie paliwa. Zrobisz to wykręcając czujnik ciśnienia paliwa i podłączając w to miejsce manometr. Ciśnienie powinno wynosić ok 5 bar na biegu jałowym. Jeżeli takie nie jest, lub "faluje" od 1 do 2-3 barów- wymień pompę zasilającą.
    EBS nie ograniczy mocy. Pozdrawiam
    p.s. sprawdź też, czy"choinka" w obudowie filtra paliwa nie jest uszkodzona.

    1
  • #3 16 Wrz 2017 21:23
    Kazor26
    Poziom 5  

    Myślę że jak pompka by siadala to nie bylo by ciśnienia a komputer wskazuje 5 bar. Jaltest zawsze to pokazuje dobrze . Ą tutaj nie ma żadnych zapisanych błędów w dmci. Filtr i podstawą nowe sprężyna w ramię wyjęta porostu już nie mam pojęcia za co się zabrac

    0
  • #4 18 Wrz 2017 19:56
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia i temperatury paliwa, to kilka razy "zrobił mnie w konia". Sprawdź, czy ciśnienie utrzymuje się na stałe na 5 bar, czy zmienia się po dodaniu gazu. Jeżeli trzyma "sztywno" czujnik jest uszkodzony.
    Proponuję udać się do kogoś, kto ma DAVIE i zrobić test wentylatora oraz test wydajności cylindrów, chyba, że jaltest to potrafi. Pozdrawiam

    0
  • #5 21 Wrz 2017 14:26
    Kazor26
    Poziom 5  

    Ciśnienie skacze koło 5 bar także jest ok. Ale przyjechało i błędy są dalej od czujnika temperatury i ciśnienia A jest on Nowy. Tutaj raczej nie stawiam na instalację:/ błąd się zapala i gasi podczas jazdy czy możliwe że nowy czujnik dupnety ?

    0
  • #6 21 Wrz 2017 15:11
    kisiol
    Poziom 19  

    Może jest jakaś usterka w dmci , lub jakiś błąd oprogramowania. Musi się że dmci jest nie zawodne, ale pozory mylą.

    0
  • #7 21 Wrz 2017 22:28
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam, jeśli chodzi o czujniki ciśnienia i temperatury paliwa, to w ostatnim miesiącu wymieniłem 3 lub 4 (nowe), a DAF uwzględnił reklamację !. Spróbuj podmienić czujnik z innego auta. Jeśli chodzi o błędy- czy pojawiają się błędy tylko czujnika ciśnienia, czy temperatury i ciśnienia?.
    w zeszłym tygodniu walczyłem z "nie chcącym jechać" DAF-em i zrobiłem duże niebieskie oczy, gdy okazało się, że w zbiorniku był kawałek plastiku, który blokował paliwo. Zajrzyj do zbiornika, może coś tam pływa po dnie.Pozdrawiam

    2
  • #8 21 Wrz 2017 22:43
    Kazor26
    Poziom 5  

    Pojawia się błąd czujnika temperatury i ciśnienia. Zasilanie 5v ma , apropo paliwa to przejrzałem już chyba wszystko dziś wymieniłem filtr paliwa i separator na oryginał. Bo był błąd też niskie ciśnienie. Zaworek w ramię wyciągnięty no szczerze mówiąc to nie miałem takiego przypadku. Podmienie czujnik tak jak mi poradziles autko poleci w trasę i zobaczymy dam znac. Robiłem próbę drogową z kompem to wiesz na jalowym koło 5 a jak jechaliśmy 6 .6.5 i jak na zlosc blad sie nie zapalil. No zobaczymy jak nie to następny mój krok to będzie pompka zasilająca bo być może już ją coś ''bierze''

    0
  • #9 22 Wrz 2017 11:32
    szy18
    Poziom 13  

    w moim dafie przy przebiegu okolo 950.000 km pojawiał się bład niskiego cisnienia paliwa. 2-3 razy w tygodniu. ale pompka juz padała ponieważ na jałowym biegu ciśnienie skakało od 1 do 2 barów. po wymianie na nowa 4-5. skoro masz 5 to pompke masz sprawna.

    0
  • #10 23 Wrz 2017 18:56
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam
    Zgadzam się z "szy18"- jeżeli jest ciśnienie ok 5 bar, to pompa zasilająca jest sprawna i nie trzeba jej wymieniać. Jeśli masz taką możliwość , zrób test wydajności cylindrów, można z niego wywnioskować, czy coś dzieje się z pompami jednostkowymi i wtryskiwaczami. Pozdrawiam

    0
  • #12 02 Paź 2017 21:34
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam, a skąd wziął się w Twoim samochodzie nieoryginalny filtr paliwa i separator ?Na rynku jest teraz tyle "badziewia", że montuję w DAF-ach tylko oryginalne filtry i uszczelniacze . Pozdrawiam

    0