Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet - Skuter czterosuwowy stracił moc-nie ruszy z miejsca.

wies333 16 Wrz 2017 19:41 315 2
  • #1 16 Wrz 2017 19:41
    wies333
    Poziom 17  

    Witam wszystkich.Problem dotyczy typowego silnika 4t (chiński skuter).
    Silnik niema mocy ruszyć z miejsca,na stopkach jest tak samo.
    Sprawdzony moduł i cewka,cylinder 72cm na dotarciu,przebieg około 200km sprawdzony tu jest wszystko ok.Sprawdzone klin na magnecie,podstawiony inny tłumik,podstawiony nowy gaznik-bez poprawy.
    Zawory dotarte trzymają bardzo dobrze,z tym że zawór ssący wchodzi dość głęboko(znany problem)ale trzyma dobrze.
    Wygląd zaworów całe okopcone,świeca też.
    Na dniach będzie nowa głowica to zobaczymy bo wychodzi że to jej wina(zrobione na niej około 20 tys km).
    Podejrzewałem tez nieszczelność w układzie dolotowym filtra powietrza,zamontuje nową puszke bo stara już trochę wyrobiona i nie jestem jej zbyt pewny.
    Kompresja na pomiarze bardzo dobra.Tłok cały czarny tylko mała część od strony zaworu ssącego czyściutka.
    Jeżeli macie jakieś sugestie,pomysły piszcie,wszystko może się przydać.

  • #2 16 Wrz 2017 20:27
    Staszek49
    Poziom 33  

    Przypuszczam, że przy składaniu silnika (po remoncie) mogłeś przeoczyć podmianę dysz w gaźniku (większa pojemność to i dysze). Czy rozrząd ustawiony wg wymagań producenta i czy zmieniłeś głowicę, bo cylinder tak. Nie podajesz wyniku pomiaru kompresji, pewnie będziesz musiał zmienić głowicę ze względu na wypracowane gniazda zaworowe. Czy silnik zbiera się na obroty, może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, np. zatkany filtr.

  • #3 16 Wrz 2017 21:09
    wies333
    Poziom 17  

    Dysze w gazniku testowane 85 i 90.Rozrząd jest dobrze ustawiony.Kompresja na poziomie 11bar,mierzona chinskim przyrządem.Silnik nie wejdzie na obroty,dodam że moc silnika spadała już wczesniej,ale jeszcze te 30-50km jechał w porywach.Jak zamontuje głowice dam znać.Filtr powietrza nowy,ale tu wymienie jak pisałem całosć.

    Aktualizacja 19.09.2017

    Nowa głowica zamontowana po dotarciu zaworów-fabrycznie nie dotarte i test pokazał nieszczelność.Silnik pracuje teraz równo,na starej głowicy nie można było tak ustawić.Okazało się że zawór ssący w starej głowicy wchodził głebiej o jakies 5-6 mm,co praktycznie ledwo umożliwiało ustawienie zaworu.Czuć teraz moc silnika,niestety testy w trasie uniemożliwił deszcz.Tematu jeszcze nie zamykam,napiszę jeszcze wrażenia po teście w trasie.

    Jazda testowa wykonana,silnik reaguje teraz na gaz momentalnie,jako że nie jest jeszcze dobrze dotarty nie przekraczałem 60km.Jeszcze nie kończe,może coś jeszcze będzie do przedyskutowania.Wszystko działa-zamykam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME