Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnum 205L a instalacja elektryczna

petermar 16 Wrz 2017 22:52 1572 27
  • #1 16 Wrz 2017 22:52
    petermar
    Poziom 10  

witam uprzejmie,
    na wstępie przepraszam i proszę o przeniesienie jeśli temat niezgodny, nie wiem gdzie to wrzucić.

Nie mam wykształcenia technicznego, i na prądzie nie znam się zbytnio.

Zamierzam kupić spawarkę Magnum 205L Mig,MMA, ona jest na 230V i napisane jest, że wymaga zabezpieczenia prądowego 20A.
    Na skrzynce bezpieczników jak to w zwykłym domu gniazdka są na B16.

Zabezpieczenie domu jest standardowe czyli chyba 25A,
    myślę, że można by zrobić sobie przy skrzynce nowe podłączenie specjalnie pod spawarkę, wiadomo, w tym czasie lepiej jak nie będzie włączona zmywarka, pralka, żelazko itp. ale mniejsza o to,
    ciągniemy przewody o odpowiedniej średnicy powiedzmy do garażu, od tablicy bezpieczników, dajemy tam odpowiedni bezpiecznik B20, tak? dobrze rozumiem? i mogę działać?

Jeśli tak to powstaje inne pytanie, zabezpieczenie wymagane to 20A, a np. jakbym potrzebował spawarkę podłączyć przez przedłużacz... przecież chyba wszystko na 230V jest na 16A, nawet gdybym chciał zrobić przedłużacz z przewodów o większej średnicy: dla 20A, to co z wtyczką, które są na 16A, czy są przedłużacze 230V na 20A?
    Czy może ta spawarka nie będzie przekraczać 16A, a to zabezpieczenie jest takie dla jakiegoś chwilowego maks. poboru? bo chwilowo to i chyba porządny solidny przedłużacz 16A też wytrzyma? dobrze ja to myślę czy nie? poprawcie mnie, kto się zna?

pytanie raczej z dziedziny podstaw elektryki...

0 27
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Wrz 2017 00:20
    tomiok
    Poziom 33  

petermar napisał:

Zabezpieczenie domu jest standardowe czyli chyba 25A..

Nie ma chyba.
    Jaki jest tam bezpiecznik?
    Co jest w papierach z PGE?

0
  • #3 17 Wrz 2017 10:48
    petermar