Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Perfecta 16 a powiadomienia push

17 Wrz 2017 13:26 2415 12

  • Poziom 13  
    Witam kolegów.

    Wreszcie znalazłem trochę czasu i dorwałem się do zalegającej u mnie Perfecty.

    Wyniki zadowalające chociaż jak wg mnie to w tym segmęncie lepiej polecać klientom Versę, ale nie o tym chciałem.

    Mam problem z powiadomieniami push z perfecta control na ios.
    Siedzę nad tym już pół dnia i niestety doszedłem do smutnych wniosków, że nic więcej nie wskóram, dlatego zwracam się do kolegów którzy mają podobny problem lub w tej samej konfiguracji go nie mają.

    Otóż - powiadomienia push na system ios (najnowszym 10.3.3 ale i na poprzednim) mają straszne lagi.
    od 1 min do 10 min.
    Na zablokowanym telefonie potrafią w ogóle nie przyjść (czasami przychodzą) i dopiero po odblokowaniu łaskawie przychodzą ale oczywiście po niewczasie.
    Gdy mam odblokowany telefon to czasami powiadomienie jest po 1 min, wcześniej się nie zdarzyło :(.

    Testowałem na dwóch iphonach
    iphone 5 - ios 10.3.3
    iphone 6s - ios 10.3.2 i 10.3.3
    i na tel. żony - Samsung Galaxy A3

    Na androidzie w tej samej konfiguracji wszystko śmiga w czasie rzeczywistym - nie mam uwag.

    Co robiłem:
    - oczywiście uaktualniłem perfectę tę jedyną dostępną aktualizacją z 2017-04-13.
    - Konfiguracja Perfecta Control poprzez kod QR i wpisywana ręcznie.
    - Przy instalacji oczywiście zaznaczam iż chcę powiadomienia o alarmach, uzbr/rozbr i diagnostyka.
    - Dawałem aplikacje na hasło i bez hasła.
    - W aplikacji logowałem użytkownika administrator jak i serwis.
    - aplikację instalowałem chyba 3 razy na Ip6s i raz na Ip5
    - testowałem na podłączonym telefonie do Wifi jak i na LTE
    - na początku to wszystko robiłem tylko przy jednym iphonie 6s lecz w miarę testów dołączałem kolejne telefony, żeby sprawdzić czy to wina tego konkretnego egzemplarza,
    - oczywiście w ios powiadomienia wszystkie włączone na aplikacje perfecta control:
    1. włącz powiadomienia ON
    2. w centrum powiadomień ON
    3. Dzwięki ON
    4. plakietka na ikonie ON (to w ogóle nie działa)
    5. Na zablokowanym ekranie ON
    - powiadomienie nawet gdy uzbrajam centralę przez aplikację przychodzą z opóźnieniem.
    - czasami zdarza się że gdy iphone jest zablokowany to powiadomienie w ogóle przychodzi, ale jak go odblokuję to wtedy widzę powiadomienie z napisem np "7 min temu", tak jakby przyszło ale nie dało sygnału przy zablokowanym ekranie.

    Czy wszyscy tak mają czy tylko ja?
    Ciekawie tak naprawdę gdzie leży problem czy po stronie Satela czy chmury Appla czy może coś jednak u mnie?...
    Jutro zadzwonię do Satela, ale coś mi się wydaje że dużo mi nie pomogą.
    Może to tymczasowe problemy? siedzę nad tym wczoraj i dziś.

    pozdrawiam wszystkich
  • OptexOptex
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 13  
    Tak jak pisałem, po prostu się bawię tą centralą i na szczęście nie muszę świecić oczami przed klientem.
    Nie wiem tylko po co robić coś co działa w ten sposób. Chyba, że to niezależne od nich i leży po stronie firmy z Cupertino.
  • OptexOptex
  • Poziom 14  
    Witam. Mam podobny problem, jak autor tematu. System założony kilka dni temu. Wczoraj perfecta control została zainstalowana na androida i ios. Aplikacja łączy się z systemem jednak nie ma powiadomień push na żadnym telefonie. U mnie na androidzie też nie ma powiadomień. Czyli w sumie na trzech telefonach cisza. Ptaszek w powiadomieniach PUSH w perfecta soft zaznaczony. Karta njumobile w centrali, zasięg full, ponad 30zł na koncie.
    SIM1 zaznaczone
    GPRS APN: internet
    Użytkownik: internet
    Hasło: internet
    Serwer DNS: 194.204.159.1
    Nr centrum SMS: +48501200777

    Próbowałem tworzyć różnych użytkowników i też nic z tego. Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 3  
    Witaj w klubie,
    Ja mam versę-10 z ethm 1plus i do wczoraj wszystko działało a dzisiaj już żadne powiadomienia push nie przychodzą, czyżby satel dał ciała?
  • Poziom 14  
    Też mi się wydaje że coś u nich nie halo bo próbowałem chyba na wszystkie możliwe sposoby. W dodatku z połączeniem przez aplikację albo z edycją też jest czasami problem, wyrzuca jakiś błąd serwera. Wczoraj chciałem przeszkolić klientów z obsługi systemu a tu taka wpadka... Tym bardziej, że to nie pierwsza założona perfecta.
  • Poziom 3  
    Ja też próbowałem wiele opcji i nic a objawy dokładnie takie same jak u Ciebie, kropka w kropkę.

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    U mnie już wszystko wróciło do normy bez żadnej ingerencji z mojej strony, wnioski nasuwają się same☺
  • Poziom 14  
    Już wszystko działa, odczarowało się... Satel twierdzi, że to wina operatora bo u nich wszystko było i jest ok.
  • Poziom 3  
    Tak jak z integrą...jakiego operatora, chyba ich infry, bo u mnie było wszystko ok. Szkoda, że nie raportują takich problemów ludziom, możnaby zaoszczędzić trochę latania i świecenia oczami.
  • Poziom 18  
    Witam. Jakieś nowości w temacie? Klient molestuje mnie o powiadomienia PUSH-UP. Działały mu bez problemu prawie pół roku i nagle przestały. Samsung Galaxy A6. Przeinstalowałem apkę i bez zmian - brak powiadomień. Zainstalowaliśmy na innym telefonie z androidem - powiadomienia działały przez 3 dni i samoczynnie przestały i trzeba świecić oczami :/
  • Poziom 3  
    A najnowsza wersja firmware w centrali jest wgrana? Ja też miałem,, jazdy" z pushami do momentu aż nie zaktualizowałem oprogramowania, w moim przypadku modułu ethm1 plus. Jeszcze sprawdził bym, czy w telefonie nie ustawione jest ubijanie aplikacji przy wygaszonym ekranie... Inną sprawą jest to, że aplikacja działa jak chce, czasami potrafi miesiąc działać perfekto, później ni z gruszki zaczynają się problemy z logowaniem, powiadomieniami push dochodzą z opóźnieniem. Satel zlikwidował facebooka, gdzie normalny użytkownik mógł sprawdzić, że prowadzone są prace na serwerach i nie zawracać głowy instalatorom
  • Poziom 18  
    Spróbuję jeszcze wgrać nowszy firmware, bo obecny mam z marca, a widzę, że we wrześniu wyszedł nowy. W ostateczności ustawię powiadamianie SMS o uzbrajaniu/rozbrajaniu systemu, bo na tym zależy klientowi.
  • Poziom 3  
    Ja zaktualizowałem i pomogło, dzwoniąc do satela powiedzieli, że starsze oprogramowanie słabo współdziała z ich nowymi serwerami. Powodzenia życzę


    ...........................................................................
    mod:suworow
    Przeczytaj również:
    Satel Perfecta, podłączenie i konfiguracja - wybrane zagadnienia



    Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi poradnikami, tematami wyróżnionymi i artykułami, z zakresu systemów zabezpieczeń:
    Zabezpieczenia stacjonarne. Systemy alarmowe, Kamery, Domofony, Napędy bram i rolet, Automatyka domowa. Tematy Wyróżnione i poradniki.
    Jeżeli w w/w tematach nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy na forum
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum77.html


    Zachęcam również do odwiedzenia sekcji Poradniki Ogólne gdzie znajdziecie materiały z pozostałych działów forum, w tym dla rozpoczynających swoją przygodę z elektroniką:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum510.html