Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlacz parametrów pracy silnika SUBARU

aswertyui 17 Wrz 2017 17:32 825 8
  • #1 17 Wrz 2017 17:32
    aswertyui
    Poziom 8  

Hej.
    Jestem mocno początkujący w programowaniu czegokolwiek, ale staram się sukcesywnie wszystkiego uczyć. Więc proszę wybaczcie mi ewentualną podstawową niewiedzę.

W moim subaru forester z 1998r jest bardzo prosty system komunikacji z komputerem pracy silnika. Wykorzystuje on sygnał Tx, Rx oraz GND. Więc postanowiłem zrobić do tego wyświetlacz parametrów pracy silnika. Od strony technicznej wszystko już wiem, ale pod strony programowej mam spore trudności.

Generalnie sprawa wygląda tak. Parametry które mnie interesują znajdują się pod adresami:
    BatteryVoltageAddress=0007
    VehicleSpeedAddress=0008
    EngineSpeedAddress=0009
    CoolantTempAddress=000A
    IgnitionAdvanceAddress=000B
    AirflowSensorAddress=000C
    EngineLoadAddress=000D
    ThrottlePositionAddress=000F
    InjectorPulseWidthAddress=0010
    ISUDutyValveAddress=0011
    O2AverageAddress=0012
    O2MinimumAddress=0013
    O2MaximumAddress=0014
    KnockCorrectionAddress=0015
    AFCorrectionAddress=001C
    AtmosphericPressureAddress=001F
    ManifoldPressureAddress=0020
    BoostSolenoidDutyCycleAddress=0022

Każdy parametr należy odpowiednio poddać działaniu matematycznemu aby móc odczytać to jako interesującą nas wartość. Tak jak na zdjęciu poniżej.

Wyświetlacz parametrów pracy silnika SUBARU

A na koniec chciałbym aby te parametry mogły pojawić się na wyświetlaczu 2 x 16. Takim typowym podłączonym bezpośrednio do Arduino. Oczywiście już poddane przeliczeniu według tabelki powyżej. Całość będzie na Arduino UNO. Nie chcę wyświetlać wszystkich parametrów na raz ale pojedynczo. Dodatkowo guzikiem chciałbym przełączać się na kolejny adres czyli kolejny parametr.
    Odświeżanie parametru co 0,5s.