Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa - Wentylator chłodnicy

soad79 18 Wrz 2017 20:34 201 3
  • #1 18 Wrz 2017 20:34
    soad79
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Ratunku ! Mam problem z wentylatorem chłodnicy w oplu corsie D 1,2 rocznik 2007. Rano samochód nie odpalił, okazało się że wentylator chłodnicy rozładował akumulator do 0. Auto udało mi się odpalić po kablach i od razu włączył się wentylator. Pracuje nawet po zgaszeniu samochodu i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki i to chyba na maxa. Żeby móc jeździć odpiąłem wtyczkę od opornicy i wentylator zamilkł, ale to niestety nie rozwiązuje problemu. Próbowałem trochę sam grzebać na zimnym silniku, a mianowicie odpiąłem czujnik temperatury nad termostatem ale wentylator dalej się włącza. Nie sprawdziłem jeszcze opornicy w obudowie wentylatora ale wydaje mi się że to nie ona ponieważ gdy jest odpięty od zasilania przekaźnik i tak jest zwarty (klika przy wkładaniu i wyjmowaniu) więc coś podaje mu napięcie tylko co ? nie udało mi się odpiąć czujnika sprężarki klimatyzacji tylko on jest na tym samym kablu zasilania wentylatora, możliwe że on coś ma z tym wspólnego?
    Może ktoś coś takiego przechodził ze swoim samochodem, proszę o pomoc porady pomysły co jeszcze można zrobić ....z góry dziękuję.

  • #2 18 Wrz 2017 20:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Odpinanie czujników aktywuje wentylator, więc głupotą jest je odpinać bo dodatkowo generują błędy.
    Jedź na diagnozę i naprawę do elektronika niech zobaczy skąd idzie aktywacja chłodzenia.

  • #3 18 Wrz 2017 21:30
    soad79
    Poziom 8  

    Chyba masz rację, ale skoro już porozpinałem te czujniki to może jeszcze spróbuję zmierzyć rezystancję czujnika temperatury może to on jest winowajcą ? ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

  • #4 17 Paź 2017 03:39
    soad79
    Poziom 8  

    Rozwiązanie.
    Problemem był ugnity pin komputera który zaczął wariować po zalaniu silnika w skutek zatkanych otworów w podszybiu. Po przelutowaniu pinu wszystko wróciło do normy. Temat do zamknięcia.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME