Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2.8 jtd - 2.8 jtd Ciezko odpala jak zimny

19 Wrz 2017 14:53 2187 10
  • Poziom 6  
    Witam, mam problem z moim 2.8 jtd. Auto jak jest zimne np po nocnym postoju rano bardzo ciężko zapala muszę długo kręcić zanim zapali, na kompie żadnych błędów, podczas rozruchu ciśnienie paliwa okolice 250 bar , myślałem że leją wtryski, więc oddałem do regeneracji, lecz to nie pomogło z rana odpala tak samo, nieraz jest że zapali odrazu, a nieraz muszę kręcić bardzo długo, jest też tak ze załapie i gaśnie, później przez resztę dnia nie ma takich problemów, pali bez problemu nawet po kilkugodzinnym postoju, silnik nie kopci, ma moc, akumulator zdrowy, rozrusznik tak samo, masy sprawdzałem czysciłem, jedynie co zauważylem to z rana pompa wstępna paliwa w zbiorniku jak by ciężej pracowała (wolniej) z przerwami wolno-szybko- wolno, wyraźnie to słychać, została też zmieniona na nową ale nic nie pomogło, przy nastepnych uruchomieniach juz tego efektu nie ma. Regulator ciśnienia paliwa czyszczony, zmienione oringi na nowe.
  • Admin grupy komputery
    Brak słowa o świecach żarowych i sterowniku świec. Sprawdzone?
  • Poziom 6  
    DriverMSG napisał:
    Brak słowa o świecach żarowych i sterowniku świec. Sprawdzone?


    tu jest świeca płomieniowa dziala tylko w temp. ponizej 0
  • Admin grupy komputery
    Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
  • Poziom 6  
    Ciśnienie tez bylo sprawdzane nie ma nadmiernych odchylek 28-29b nie mam juz pomysłow co moze byc, w ciagu dnia odpala praktycznie na dotyk problem jest tylko po nocnym postoju... w logach podczas odpalania zauwazylem tylko to ze obroty silnika podczas krecenia skacza np 200. ----- 0---- 180-----0 ------ 220-----0 tak jak by przez dluzszy czas nie widzial sterownik obrotów nie iwem czy to jest normalne,
  • Admin grupy komputery
    Wszystko więc wskazuje na wtryskiwacze. Skoro jest ciśnienie w cylindrach i odpowiednie ciśnienie paliwa, to tylko wtryskiwacz może lać i uniemożliwiać rozruch.
    Chyba, że masz przestawiony rozrząd/zapłon.

    Jaki to dokładnie silnik, model, rocznik? Pytam, bo:
    dawidcrx2 napisał:
    tak jak by przez dluzszy czas nie widzial sterownik obrotów nie iwem czy to jest normalne
    mogłoby wskazywać na uszkodzenie czujnika położenia wału/wałka rozrządu.
  • Poziom 6  
    Ducato 2000r 2.8 jtd 128km. Wtryski odpadają są po regeneracji z nowym cały środkiem Boscha robione w zaufanej firmie
  • Poziom 6  
    to juz jest jakis trop, przyjrze sie tez czujnikowi polozenia wału,

    Dodano po 15 [godziny] 38 [minuty]:

    Witam, pomogla wymiana czujnika połozenia wału na nowy, teraz pali bez problemu po kilki obrotach rozrusznikiem, wiec jak ktos bedzie mial problemy z porannym odpalaniem niech najpierw sprawdzi czujnik polożeniw wału.
  • Poziom 10  
    Dziwne, że komputer nie zarejestrował usterki czujnika położenia wału korbowego. Z reguły czujnik szwankuje przy rozgrzanym silniku i powtórnie zaczyna działać przy chłodnym ale może u ciebie poskutkowało.
  • Poziom 6  
    tutaj gubił sygnal jak był zimny tak jak opisywałem wczejsniej z logów podczas odpalania raz widział obroty raz nie widział, jak był nagrzany wszystko było ok, poz zmianie czujnika zimny pali po kilku obrotach rozrusznika, ecu niestety nie pokazał żadnego błedu.