Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf III 94r 1.8 90km - Okrągłe złącze wiązki silnika przerywa - wymiana?

niwen2058 19 Sep 2017 20:51 2916 6
  • #1
    niwen2058
    Level 10  
    Witam serdecznie!

    W załączniku problematyczne złącze, pomimo odtłuszczenia i dobrego dokręcenia zdarza mu się przerywać na wysokich obrotach co skutkuje dość złośliwym zachowaniem samochodu - obroty są tak jakby zapamiętane, po wbiciu na luz silnik dąży czasem do 2,500 czasem do 4000-5000 obrotów, w zależności od momentu w którym brakło styku,nie można odjąć gazu - domyślam się że silnik krokowy przepustnicy gubi kroki. Dodatkowo na oprogramowaniu diagnostycznym mechanika pojawiał się błąd sondy lambda, najczęściej nieregularny choć czasem zwarcie do masy, oraz błąd czujnika halla - stały brak sygnału.
    Diagnoza usterki polegała na poruszaniu przez mechanika tym złączem na włączonym zapłonie, wynik - nieregularne ruchy serwa przepustnicy, skorelowane z naszym macaniem złącza. Po rozpięciu - złącze zalane czymś brązowym i tłustym, raczej olejem niż preparatem do styków. Po przeczyszczeniu preparatem - działa pięknie, zapłacone, jadę do domu.. Powrót usterki. Rozpięcie->zapiecie pomogło, jednak na pewno nie na długo.
    Czy jest możliwość by gdzieś taką złączkę kupić? Ewentualnie by jakoś skutecznie zregenerować? Często jeżdżę w trasy ale w tym stanie trochę boję się o życie swoje, innych i silnika, już dwukrotnie musiałem grzebać przy nim na środku autostrady przez ten problem.

    Pozdrawiam,
    Michał

    VW Golf III 94r 1.8 90km - Okrągłe złącze wiązki silnika przerywa - wymiana?
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 42  
    Na szrocie kupisz ale najlepiej zrób bypass tylko na przepustnicę.Błąd halla gdy silnik nie pracuje to normalka.
  • #3
    niwen2058
    Level 10  
    Ok, dzięki. A jest możliwość taką nową/zamiennik kupić? Jak ona się fachowo nazywa?
    Nie chciałbym robić autorskiej interpretacji czy bypassów, pewnie załatwiła by temat zwykła kostka elektryczna na śruby ale.. W razie poważniejszej awarii takie sprytne przeróbki to pewnie koszmar dla elektryka samochodowego.
  • Helpful post
    #4
    sk700
    Level 31  
    niwen2058 wrote:
    pewnie załatwiła by temat zwykła kostka elektryczna na śruby

    Bez jaj. To tak jakby chirurg strzaskane kości na blachowkręty skręcał.
    Zlutuj to na stałe tak jak kolega wyżej radzi i zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi.
    Nowe tylko w aso, wymiana pinów to więcej roboty jak to wszystko warte.
    To brązowe coś to nie był olej zaciągnięty jakimś przewodem?
  • #5
    niwen2058
    Level 10  
    Zgadzam się z analogią dlatego pytam :) Lutowanie jest opcją, podobnie jak solidne złącza innego typu, tylko myślałem że po prostu źle szukam i ma to jakąś nazwę/numer które idzie znaleźć. Tak, olej ewidentnie wygląda jak silnikowy, więc bez bardzo dobrego wyczyszczenia na pewno będzie ryzyko rozłączeń przy wibracjach jak tego nie zrobię.
  • #7
    niwen2058
    Level 10  
    Trzymaj nieruchomo węższy pierścień i obróć szerszym