Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat vr6 - Docieranie silnika po kapitalnym remoncie

tomix110 20 Wrz 2017 00:18 1950 8
  • #1 20 Wrz 2017 00:18
    tomix110
    Poziom 6  

    Mam prośbę o odpowiedź na pytanie jak docierać silnik po remoncie kapitalnym?
    Silnik jest po:
    - rozwiercie na pierwszy szlif
    - nowe pierścienie
    - nowe panewki główne i korbowe
    - planowana głowica
    - nowe uszczelki itd itd.
    Jedni mówią o docieraniu na ostro ale jakoś nie przekonuje mnie to. Bliżej mi raczej do spokojnego docierania, ale w jakim zakresie obrotów jeździć, na jakich biegach, i najważniejsze jaki olej?
    Podobno najlepiej docierać na mineralnym.
    Proszę o podpowiedź jak to zrobić żeby zrobić to dobrze.

    0 8
  • #2 20 Wrz 2017 07:35
    iwan158
    Poziom 10  

    Jak jest dobrze poskładane to nic złego nie ma prawa się stać. Są różne szkoły, ja zawsze silniki po remontach docierałem "na ostro", chodzi o to, aby pierścienie (które uszczelniają się pod wpływem ciśnienia w komorze spalania) jak najlepiej przylegały do ściany cylindra. Pomaga to utrzymać stopień sprężania na odpowiednim poziomie, zmniejsza ilość przedostawanego oleju do komory spalania, silnik "nie pluje" olejem z odmy.

    Silniki, które remontowałem i docierałem w ten sposób jeżdżą do dzisiaj, a wlaściciele nie muszą się martwić dolewaniem oleju.

    Robi się to na oleju mineralnym, aby przyspieszyć proces docierania elementów współpracujących oraz dlatego że jest tani. Kolejną zaletą jest jego dużą gęstość, przez co mamy wyższą wartość ciśnienia oleju, co jest ważne przy pierwszym odpaleniu.

    Jeśli zdecydujesz się na tę metodę, na internecie znajdziesz procedury docierania.

    PS. Pamiętaj o odpowiednim ułożeniu zamków pierścieni.

    0
  • #3 20 Wrz 2017 07:39
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Docieranie na ostro to dobra metoda, ale tradycyjnie można wlać olej fabrycznie zalecany i uruchomić silnik na 15 minut spuścić olej i wlać ponownie na luzie niech pochodzi jakiś czas kontrolując temperaturę. Wtedy ponownie spuścić olej i wlać olej i wymienić filtr olejowy.
    Spokojnie pojeździć na dłuższej trasie bez przeciążeń zmieniając zakres pracy obrotów silnika.
    Po około 1000 -1500 km ponownie wymiana oleju i filtra.
    Wszystko po to by usunąć mikro opiłki po docieraniu.
    Oczywiście pierwsze uruchomienie bez zapłonu aby pompa olejowa wypełniła olejem układ smarowania.

    0
  • #4 25 Wrz 2017 19:56
    helmud7543
    Poziom 42  

    Podejście dobrego silnikowca (silniki z pod jego ręki przeżywały resztę samochodu):
    Olej może być ciut wyższej lepkości niż zalecany - daje mocniejszy film olejowy (większe opory ale też i lepsza ochrona dopasowujących się dopiero do siebie powierzchni, szczególnie jak będzie generowana wysoka temperatura). W każdym razie 0W30 czy 5W30 będą tutaj ryzykowne. Mineralny to pewnie tylko dlatego zalecany, że zaraz go zlejesz (nie wykorzystasz dodatków w olejach syntetycznych) - możesz i syntetyk - przy tak krótkim przebiegu jaki idzie na pierwszy olej, to chyba nie ma większego znaczenia jaka baza olejowa. Po ilu km to nigdy nie powiedział jednoznacznie, ale mniej więcej - kilkadziesiąt km (ew. kilkadziesiąt min. pracy na biegu jałowym) - pierwsza zmiana. Kilkaset km (tu już bez pracy na wolnych obrotach, zalecana normalna jazda) druga zmiana, ok 2-3 tys km - trzecia. Po tej w zasadzie już powinien być dotarty i można korzystać z pełnej mocy czy też jechać ekonomicznie np: po autostradzie na stałych obrotach. Oczywiście do wywalenia olej i filtr.
    Pierwsze odpalenie - nie dopuścić by silnik pracował na sucho. Pompa bez oleju może w ogóle nie zassać go z miski, więc kręcenie na obrotach rozruchowych a jak nie pomoże - przelanie układu od góry.
    Jazda - na różnych zakresach obrotów (także wysokich), ale bez bezsensownego pałowania i nadmiernego obciążania (podczas docierania generowane jest sporo ciepła - traktuj po prostu na wyczucie). Emerycka jazda nie jest wskazana - nie wpływa dobrze na pierścienie i gniazda zaworowe jak części są nowe lub świeżo po szlifie.

    0
  • #7 25 Wrz 2017 20:23
    kkknc
    Poziom 42  

    Wlej olej taki jaki powinien być. Odpal silnik daj mu popracować te 10 15 minut bez niczego.
    Zacznij jeździć na początek delikanie. Pierwsze parę kilometrów. Dosłownie parę. Później normalnie. Wręcz zmieniaj biegi wyżej. Raczej wykorzystuj wyższe niż nisze obroty.

    0
  • #8 25 Wrz 2017 20:51
    patryk44gks
    Poziom 14  

    Ja stosuje sie do takiej zasady.
    Zalej olej taki jak zaleca producent samochodu do danego silnika.
    odpal go i daj mu popracować przez 30min na wolnych obrotach i kontroluj prace oraz temperature.
    Później zostaje jazda i nie zmieniaj biegów np. przy 2tys bo to meczy silnik zmieniaj normalnie ale nie wykorzystuj gwałtownie mocy silnika ale z zakresu obrotowego korzystaj może nie w pełni ale 3-4 tyś to spokojnie. ja jeżdżę tak przezz około 250km pózniej zmieniam olej, filtr. po czym jeżdżę już normalnie ale nie wykorzystuje max mocy silnika i nie korzystam jeszce z max obrotów ale jeżdzę dynamicznie.
    po kolejnych 300km można zmienic ponownie olej wraz z filtrem i olej i jeżdzę już normalnie

    0
  • #9 25 Wrz 2017 23:32
    tomix110
    Poziom 6  

    Art.B napisał:
    Piszesz, że pierścienie nowe. A tłoki? Jaki producent i jaki luz w cylindrze?

    Tłoki oryginał, nadwymiar czyli z silnika 2,9 VR6, luz na cylindrze 0,03

    0