Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Traktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowej

Krzysztof Kamienski 20 Sep 2017 05:58 13965 17
  • Witam. Jak dotychczas zaprezentowałem na Forum tylko dwie konstrukcje zawierające troche mechaniki. Dźwig osobowy i stolik do maszyny offsetowej. W końcu ,,Mechatronika" jednak zobowiązuje :D .Zainspirowany filmem You Tube (szczerze przyznaje) https://www.youtube.com/watch?v=qBDYj1vbdpg , faktem budowy nowej przystani w odległości kilometra od domu, oraz głęboką niechęcia do oszpecenia sedana klasy premium mocowaniem haka holowniczego postanowiłem; :!: :arrow: Zbudować samojezdną przyczepę podłodziową. Wybór padł na najtanszy chinski traktorek jednoosiowy typu 330, z silnikiem Yanmar 350 ccm. Resztę wykonałem sam, tzn. ramę przyczepy, amortyzowane zawieszenie (elementy chinskiego skutera - tego tu nie brakuje :D), hamulce hydrauliczne jw, z zastosowaniem pompy sprzęgłowej Mitsubishi, oświetlenie, czyli instalację elektryczną z użyciem silnika wentylatora chłodnicy od Toy. Avensis, jako pradnicy. W miare pytań odpowiem szczegółowo.
    Traktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowej Traktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowej
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Offline 
    Has specialization in: Automatyka w Trzecim Swiecie
    Krzysztof Kamienski wrote 17029 posts with rating 2862, helped 1560 times. Live in city Paramaribo Surinam. Been with us since 2008 year.
  • #2
    1 PAWEL
    Level 42  
    Ładny projekt tylko co z dopuszczeniem do ruchu?
  • #3
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Traktorek nowy, ze sklepu, tutejszym gliniarzom (bo oni tym się zajmują - rejestracją pojazdów m/n), to wystarcza. Sam zadbałem o bezpieczenstwo - światła, porządne hamulce, etc. To nie Polska, Szanowny Kolego, to Trzeci Swiat z jego dobrymi :D i złymi :cry: stronami życia. Dokładnie jest tu tak, że na Sprzedawcy pojazdu (skutera, motocykla czy samochodu), ciąży obowiązek rejestracji, przy zakupie nowego. Poszła panna ze sklepu Agro na glinowo, wrócila z tablicami i Dowodem Rejestracyjnym. Ubezpieczenia komunikacyjne działaja tu za to identycznie jak w Polsce. Przeglądy diagnostyczne coroczne także. Dziekuje za uznanie.
  • #4
    wojtaszek07
    Level 12  
    Pomysł fajny,
    jak dla mnie, byłego mieszkańca Mazur, trochę za wysoko, wygodniej by było zrobić większy rozstaw kół i łódkę niżej mocować.
    W Polsce można by tym jeździć tylko po podwórku, a jak widać ze zdjęć (palmy i żółta rejestracja) kolega mieszka w innym kraju ;-)
  • #6
    Thunderacer
    Level 17  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    głęboką niechęcia do oszpecenia sedana klasy premium mocowaniem haka holowniczego


    Są haki holownicze demontowalne. Obecnie chyba wszystkie w UE muszą mieć możliwość szybkiego demontażu (nie można jeździć z hakiem bez przyczepy).

    Pospawałeś fajny projekt, tylko wydaje się on zbyt delikatny w okolicy siedzenia kierowcy. Moim zdaniem główna podłużnica mogłaby być grubsza.
  • #8
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @wojtaszek07 Wysokość ramy wynikła z zastosowania zawieszenia, amortyzatorów i kół skuterowych. Poza tym, zamontowanie kół na zewnątrz było by zbyt...rozłożyste. :D

    @piotr_go Śruba wytrzymałościowa M14, ułożyskowana na dwóch łożyskach igłowych wewnątrz tulei "dyszla", z nakrętką samokontrującą. Przegubu dla pochylenia bocznego nie przewidziałem, ze względu na miękkie zawieszenie przyczepy i jazdę tylko po drodze z nawierzchnią betonową albo asfaltową. Naturalnie oryginalne opony traktorka do wymiany na typowe - samochodowe. Tylko traktorek ze sklepu - przyczepa od A do Z moja robota :D Siedzenia pojazdu i łodzi są superkomfortowe - produkt mki. "Kubota". Wcześniej na łodzi były zwykłe - łodziowe.

    @Thunderacer Tak Kolega sądzi? Rura o przekroju kwadratowym 50x50 + ceownik 25x50 jako "kręgosłup" konstrukcji. Nie wydaje mi się, by było to za słabe.

    @kassans Maksymalnie na III biegu traktorka ok. 30 km/h. Większa prędkość jest zbyteczna - to ma służyć rekreacji a nie wyścigom, a lato u mnie trwa cały rok :D Poza tym "zestaw" doskonale się prowadzi "po prostej", ciasne zakręty już trudniejsze do pokonania i wspaniała manewrowość przy jeździe tyłem - niezbędne na pochylni przystani.
    Więcej fotek załączę, gdy zakończę malowanie i zakonserwowanie tego pojazdu.
    Dziękuję za opinie i czekam na dalsze.
  • #9
    Jogesh
    Level 28  
    Fajnie się mieszka w normalnym kraju... Też chętnie obejrzę więcej fotografii. Czy nie ugina się "dyszel"? 50x50 za słabe nie będzie, ale może się wyginać podczas jazdy i ciężkiego kierowcy.
  • #10
    Thunderacer
    Level 17  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    rura o przekroju kwadratowym 50x50 + ceownik 25x50 jako ,,kregosłup" konstrukcji. Nie wydaje mi sie, by było to za słabe.



    Przekrój profilu to jedno, drugie to grubość jego ścianki i długość dźwigni. Ja osobiście jestem zwolennikiem dużego zapasu, jeśli chodzi o wytrzymałość materiałową. Jakbym miał wybierać, to dałbym profil 100x50, oczywiście dłuższym bokiem pionowo. Lub dwa równoległe profile 50x50 tworzące coś a'la kratownicową ramę. Oczywiście wierzę Ci, że Twoje rozwiązanie wytrzymuje (bo jakby było inaczej, to być wprowadził zmiany).
  • #12
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @kkknc Oczywiście. Spora jest rozpietośc generowanego napięcia w zależności od obrotów. I tak, przy typowych 1000 rpm na sprzegle POM, z którego to jest napędzane bezpośrednio, prądnica daje ok. 9 VDC przy prądzie zwarcia 9 A. Zastosowałem jako regulator taką dziwną przetwornicę - gotowca :cry: . Zasilanie od 5 do 30 VDC, a na wyjsciu ustawialne i stabilizowane, w tym przypadku 15,2 VDC - oraz diodę w szereg z akumulatorem żelowym 12V/ 20 Ah
    https://www.amazon.co.uk/Constant-Current-Voltage-Converter-Regulated/dp/B00E8D7XYG
    Akumulator jest zamontowany naturalnie w łodzi - bo ładuje się podczas jazdy z domu na przystań, w dzień. Łodź idzie na wodę, akumulator + panel PV zasila odbiorniki w łodzi - GPS, echosonde, radio, czasem małą lodowkę peltierową. Przyczepa z traktorem parkuje na parkingu. Często jednak wraca się o zmroku, zatem akumulator musi byc powtórne ładowany , ze wzgledu na swiatła drogowe , stąd mała prądnica.
  • #14
    kkknc
    Level 43  
    15,2V nie za dużo jak dla trwałości akumulatora? No chyba że żelowy i zależy ci na pełnym naładowaniu. Ale to skraca żywotność.
  • #16
    Thunderacer
    Level 17  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    14,8 V bo dioda szeregowo z stabilizatorem



    14V6 jeśli to dioda krzemowa.
  • #17
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Michal1848 Ok. połtora miesiąca, z tym ze szkielet przyczepy był gotowy. Była ona używana przeze mnie jako holowana za samochodem. Zatem wzmocnienie konstrukcji, przebudowa zawieszenia (koła do wewnątrz) hamulce hydrauliczne - z tym najwiekszy byl problem; z zamocowaniem zacisków i tarcz. Oraz instalacja elektryczna. Na foto ,,hydrauliki" prądnica jeszcze nie zamontowana. POM zaślepiony.

    @ThunderacerCzy aby na pewno ? :D

    Skrzynka ,,elektryki" i hydraulika. ..i .na trasie testowej :D ....
    Traktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowejTraktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowejTraktorek jednoosiowy jako naped przyczepy podlodziowej
  • #18
    User removed account
    User removed account