Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cieknący siłownik hydrauliczny

jeżyk15 11 Sty 2018 20:32 9675 91
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Dużo przeróbek nie będzie. Uszy będą takie same do mocowania, długość też, jedynie większa średnica cylindra może kolidować z tymi czworokątnymi profilami. Najlepiej weź ze sklepu i poprzymierzaj sobie na traktorku.
    Gdybyś miał możliwość skrócenia ramion podnośnika (tych do zawieszania narzędzi), a tego nie widać na zdjęciu, to też bardzo dużo daje. Wtedy mógłby wystarczyć siłownik fi63. Piszę to, bo im większy siłownik, tym będzie podnosił wolniej, a to też potrafi denerwować.
  • TermopastyTermopasty
  • #63
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Dokładnie jest tak jak piszesz robi cały ruch ramion, te ramiona co zapina się narzędzia one są skracane tak ze tylko wystają troszkę za błotnik,tak to mniej więcej wygląda na poniższych zdjęciach które znalazłem
    Cieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydrauliczny
  • #64
    sewo.k
    Poziom 25  
    Przejrzyj konstrukcję czy jest możliwość dołożyć na jedno ramię siłownik wspomagający nawet taki sam jak ten. Nie zmieniał byś wtedy konstrukcji pod fotelem. Pompa nsz 14 nominalnie może pracować pod ciśnieniem 160 bar więc tu dało by się trochę podciągnąć ale trzeba pamiętać że są prawe i lewe a sama konstrukcja pompy uniemożliwia poprzeczne obciążanie osi z wieloklinem. Siłownik który posiadasz jest popularnie stosowany w układach wspomagania c-330, c-360 i podobnych. Mocniejszym odpowiednik tego siłownika ma wymiary i zakres pracy taki sam jak ten a jedynie średnicę większą bo posiada tłok o średnicy 63 mm.
  • #65
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Na tyle więc nic nie wykombinujesz. Wieszaki też już masz daleko na ramionach.
    Pozostaje wymiana siłownika, i to na fi80 (fi63 zwiększy ci udźwig o 50%, a to za mało).
    PS Te oczekiwane 500-600kg udźwigu chcesz mieć na ramionach podnośnika, czy na tym długim ramieniu z hakiem? Bo tu masz kolejne przełożenie na ramieniu na oko 1:3 i za chwilę będą kolejne problemy. Może do cięższych rzeczy mógłbyś ten hak dać niżej na ramieniu.
  • #66
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Ten żuraw jest bardziej do C-360 przeznaczony ale Samem często bywam w lesie dlatego chciałem zrobić takie udogodnienie że ładowałbym sobie drzewo na wóz a nie dźwigać, a na hak nie patrz bo tam jeszcze brakuje regulacji hak ma po całym ramieniu być regulowany więc mam to do przeróbki a co do wieszaków to też tak właśnie myślałem ze są za daleko a te około 600 kg co chcę uzyskać to na ramionach podnośnika ale nie ukrywam że dobrze by było żeby żuraw dawał rade załadować drzewo na wóz.
  • #67
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Pytanie czy to ramię wytrzyma te 600kg, ale to osobna kwestia.
    Uważam, że najtańszym wyjściem jest po prostu wymiana siłownika na większy - zakładamy że pompa i ciśnienie są OK. Dokładanie siłownika wspomagającego i do niego kolejnych węży, złączek, trójników itp. przedroży, do tego kombinacje z mocowaniami itp...ja bym się w to nie pchał.
    Przyjrzyj się, czy konstrukcja i mocowania to wytrzymają, bo przy siłowniku Fi80 i ciśn. 140bar będzie siła 7 ton, a tu już trochę jest.
  • #68
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    To zmień na 10-12cm siłownik jak już i uzyskasz to co chcesz .
    Wytnij podłogę pod siłownikiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    grzeniuw napisał:
    bo przy siłowniku Fi80 i ciśn. 140bar będzie siła 7 ton

    Tak ale część tej siły idzie w rozpieranie tej kołyski, dlatego duże ciągniki nie mają tej IODIOTYCZNEJ konstrukcji tylko siłowniki liniowo podnoszą ramiona.
    Tak jak chociażby w rusku xxx laty temu.
    Nie wiem czemu ludzie kopiują ZŁE rozwiązania.
  • #69
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Oj już nie dzielmy włosa na czworo. Oczywiście z tej teoretycznej wartości należy odliczyć różne straty po drodze. Jeśli na siłowniku 50mm ma 250-300kg udźwigu, to na 80mm będzie miał dwa razy tyle.
    Taki 'sam' nie jest koniem pociągowym eksploatowanym non stop. Nikt nie chce ładować w to dużej kasy, ale jak już jest to niech czasem coś zrobi. Przy małej pompie na wielkim siłowniku nie będzie odmawiał różańca w trakcie podnoszenia i czasem prędzej podniesie mu przód, niż ciężar z tyłu.
  • #70
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Ja do tej pory sugerowałem się że mam za słabą pompę a ma ona takie parametry, Objętość geometryczna: 15,2 cm3/ obr.
    Wydajność: 22 l/min (1600 obr.)
    Kierunek obrotów: lewy
    Prędkość obrotowa: 600 - 3000 obr./min
    Ciśnienie nominalne: 6,3 MPa
    Ciśnienie maksymalne: 10 MPa
    A ta NSZ 14 ma takie
    Objętość geometryczna: 14 cm3/ obr.

    Wydajność nominalna: 21 l/min (1500 obr.)

    Wydajność maksymalna: 35 l/min (2500 obr.)
    Kierunek obrotów: lewy
    Obroty nominalne: 1500 obr./min
    Obroty maksymalne: 2500 obr./min
    Ciśnienie nominalne: 16 MPa
    Ciśnienie maksymalne: 21 MPa
    I myśląc tokiem że może parametry mam za słabe w tej co mam zamontowaną z jelcza ale jak widać chyba się myliłem i dobrze słyszałem że to siłownik odpowiada za większy udźwig.
  • #72
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Szczerze to nwm ale z tego co patrzyłem na internecie to ta pompa z jelcza była stosowana do wspomagania
  • #74
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Kolego. Za siłę udźwigu odpowiada ciśnienie i wielkość siłownika. Na samym początku napisałem, żebyś zmierzył ciśnienie i nas zmyliłeś, że masz ustawione na 14Mpa. Twoja pompa w życiu nie wytworzy tych 14Mpa, kto wie ile w ogóle daje bo pewnie jakaś stara zdobyczna.
    Z symbolu pompy wynika wprost tylko jej wydajność, a ja nie sprawdziłem ciśnienia pracy w katalogu.

    Teraz może się okazać, że wystarczy wymienić ją na NSZ-14 a ciśnienie na zaworze podnieść do 18-20Mpa i będziesz miał potrzebny udźwig.
    Napiszę więc jeszcze raz - zmierz ciśnienie jakie daje twoja pompa na wężu do siłownika.
  • #75
    LENIWIEC_PL
    Poziom 26  
    Witam serdecznie autora tematu.
    Konstruując swój ciągnik sam oraz pomagając koledze w ciągniku samie testowaliśmy różnego rodzaju mocowania siłowników aby podnośnik mógł unieść dużo. Jest to ciężkie do zrealizowania bo czasami 7t czyli siłę jaką wytwarza siłownik może zerwać spawy i zrobić tobie krzywdę. Jak sama nazwa mówi "traktorek sam" jest konstrukcją własną a spawy są wykonywane zapewne elektrodą rutylową która tworzy mało wytrzymały spaw a przynajmniej nie na tyle wytrzymały by wytrzymać 7t lub więcej. Spawanie elektrodą zasadową i spawarką na napięcie stałe by lepiej tutaj zdało egzamin gdyż takowe elektrody służą do spawania elementów narażonych na duże obciążenia. Na obrazkach załączonych przez ciebie widać wyraźnie, że siłownik musi wytworzyć bardzo dużą siłę abyś uzyskał te 400kG na ramionach.
    Osobiście proponuję ci zastosować rozwiązanie takie same jak w władku t25 z siłownikiem ustawionym pionowo. U mnie w samie zastosowałem siłownik nurnikowy grubości zewnętrznej wynoszącej 60cm o nie pamiętam jakim i bez problemu na ramionach mam uciąg 400kG (t25 ma max 600kG udzwigu). Ja siłownik kupiłem na złomie za 30zł, miał wywalone uszczelnienia które wymieniłem i jak na razie działa już 6 miesiąc. Ja za uszczelnienia dałem coś około 30zł. Z tego co się dowiedziałem na złomie siłownik ten pochodzi najprawdopodobniej od zawieszenia jakiegoś pojazdu lecz tak twierdzą złomiarze(taka ciekawostka).
    Radzę ci zrobić większe przełożenie lub ściągnąć pomysł od władka t25. Same siłowniki od t25(używane) też można niedrogo kupić.

    Dodano po 4 [minuty]:

    grzeniuw napisał:
    Teraz może się okazać, że wystarczy wymienić ją na NSZ-14 a ciśnienie na zaworze podnieść do 18-20Mpa

    A jesteś pewny, że przewody hydrauliczne wytrzymają te 180-200bar? Najtańsze przewody jakie są dostępne na allegro wytrzymują max 180bar a autor nie napisał jakie ma zastosowane.

    Dodano po 6 [minuty]:

    jeżyk15 napisał:
    obecnie posiadam pompę w traktorku od jelcza model pompy PZT-K1-16 BK

    Na internecie są dostępne dane techniczne tej pompy pod tym linkiem --->http://www.hydrotor.pl/wp-content/uploads/products/spare%20parts/pumps/PZT-K1-16%20BK.pdf <-----
    Pod tym też linkiem jest wyraźnie napisane " Ciśnienie nominalne 63bar" oraz "Ciśnienie maksymalne 100bar" więc w jaki sposób ty uzyskałeś na niej 140 bar??
  • #76
    grzeniuw
    Poziom 21  
    Na zdjęciu ładnie widać, że ma założone węże 33Mpa, więc w czym problem?
    Na siłowniku 50 który ma uzyska jakieś 3,5t więc spawy i mocowania raczej wytrzymają. Te 7t może mieć na siłowniku 80 i napisałem, że dobrze byłoby upewnić się co do mocowań.
  • #77
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Przewody mam lepsze, dosyć drogo za nie płaciłem kupowałem w sklepie z hydrauliką nie chcę tu pisać głupot co do wytrzymałości bo nie jestem pewien bym musiał teraz wyjść do wiaty i patrzeć ile tam pisze na wężu, być może wprowadziłem Panów w błąd co do pomiaru ciśnienia ale tak jak pisałem pomiar był dokładnie robiony o ile pamiętam zaraz po wymianie siłownika a było to gdzieś w październiku więc mogłem się pomylić za co przepraszam a co do pompy to nie mam innej w domu bo bym podmienił.
  • #78
    LENIWIEC_PL
    Poziom 26  
    jeżyk15 napisał:
    Przewody mam lepsze, dosyć drogo za nie płaciłem kupowałem w sklepie z hydrauliką nie chcę tu pisać głupot co do wytrzymałości bo nie jestem pewien bym musiał teraz wyjść do wiaty i patrzeć ile tam pisze na wężu, być może wprowadziłem Panów w błąd co do pomiaru ciśnienia ale tak jak pisałem pomiar był dokładnie robiony o ile pamiętam zaraz po wymianie siłownika a było to gdzieś w październiku więc mogłem się pomylić za co przepraszam a co do pompy to nie mam innej w domu bo bym podmienił

    Co do pompy to wywal tego starego złoma i załóż pompę od ruska t25. Jest ona wytworzyć max 200bar a nominalnie wytwarza te 160bar co wystarczy w konstrukcjach własnych.
    Osobiście polecam ci NSZ 16 która idealnie będzie pasować do rozdzielacza który masz tam zastosowany. Po za tym te pompy są dosyć tanie.
  • #79
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Tak właśnie się wahałem nad NSZ 14 a 16
  • #80
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Pompa zakupiona padło na NSZ 16 mam ją już w domu gdzieś na dniach będę montował wszystko także dam znać co i jak.
  • #81
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Tak więc kupiłem pompę te przystawki do pompy/końcówki oraz tulejkę na 6 frezów i ta tulejka została spasowana w koło pasowe dotoczona i wspawana i wszystko pięknie pasuje tylko mam 2 pytania może ktoś będzie miał pomysł jak zabezpieczyć te koło pasowe? a drugie pytanie czy pompa może być np zamontowana tak jak teraz mam na zdjęciach czy będzie przeszkadzało jeśli ją odwróciłem? bo chodzi o to że tak jak teraz jest to mam możliwość regulacji a tak żadnej manewracji nie będzie przez te końcówki do węży :)

    Cieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydraulicznyCieknący siłownik hydrauliczny
  • #82
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #83
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Miałem już tak pompę zamontowaną poprzednią i to jak już kupiłem traktorek i nic się nie działo a mam już go 4 lata, wiele osób tak montuję bezpośrednio jak ja mam, pompa nie będzie chodzić dzień w dzień tylko raptem parę godzin jak coś mi będzie potrzeba zrobić na tym polu około 50 ar ,widziałem jak ktoś miał własnie tak zamontowane jak ty piszesz ale to miał gdzie to zamontować a ja nie mam gdzie bo wszystko jest prawie na styk zrobione.
  • #84
    LENIWIEC_PL
    Poziom 26  
    jeżyk15 napisał:
    wiele osób tak montuję bezpośrednio jak ja mam, pompa nie będzie chodzić dzień w dzień tylko raptem parę godzin jak coś mi będzie potrzeba zrobić na tym polu około 50 ar

    Mój kolega zrobił ten sam błąd co ty. Nówka sztuka pochodziła mu 4 miesiące więc kupił drugą tylko słabszą to mu pochodziła 3 miesiące.
    Po prostu wałki tych pomp są na tulejkach i ciągnąc wałek w jedną stronę(czyli w tą co pasek ciągnie) wyrzyna się w tulejce rowek przez który po czasie zaczyna cieknąć olej.
    Proponuję ci albo ułożyskować koło pasowe albo dać pompę współosiowo z silnikiem.
    jeżyk15 napisał:
    a drugie pytanie czy pompa może być np zamontowana tak jak teraz mam na zdjęciach czy będzie przeszkadzało jeśli ją odwróciłem?

    To zależy czy kupiłeś pompę o kierunku obrotów prawym czy lewym. Pompa kręcąc się w odwrotną stronę wytworzy ciśnienie (w jakimś stopniu mniejsze) lecz najprawdopodobniej szybko się zużyje. Można zmienić jej kierunek obrotów lecz w tym temacie ci nie podpowiem jak to zrobić bo sam tego nie robiłem.
    Pomyśl nad tą pompą i prawidłowym jej zamontowaniu itp. bo może cie zawieść w momęcie gdy będziesz jej najbardziej potrzebował.
  • #85
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    jeżyk15 napisał:
    wiele osób tak montuję bezpośrednio jak ja mam, pompa nie będzie chodzić dzień w dzień tylko raptem parę godzin

    To że banda nieuków i paproków tak robi bo są kim sA, to nie znaczy że każdy SAM musi mieć dokładnie spiep...... montaż pompy hydraulicznej.
    I to jeszcze na forum ogólnoświatowym.
  • #86
    LENIWIEC_PL
    Poziom 26  
    Forum tu nie ma nic do zeczy.
    Nie każdy jest alfą i omegą. To, że ktoś umie dobrze spawac nie oznacza wcale, że musi się znać na hydraulice. Żeby dobrze zamontować pewną rzecz trzeba przede wszystkim znać budowę i zasadę działania tej rzeczy.
    Co do autora wiadomości. Proponowałbym zamontowanie pompy współosiowo z silnikiem, elementem napędzającym poprzez sprzęgło kłowe lub przegub kardana. Takowe rozwiązanie powinno działać najdłużej. Jako przeguby kardana można zastosować te od kolumny kierowniczej auta osobowego lub dostawczego choć wiadomo, że te przeguby różnie mogą się zachowywać w tej konfiguracji.
  • #87
    sewo.k
    Poziom 25  
    To ruska pompa i tulejek w niej nie ma a wałki są ułożyskowane w aluminiowej obudowie i absolutnie nie ma możliwości by wytrzymała na dłuższą metę obciążenie jakie wywiera pasek klinowy. Sam kierunek obrotów jest ważny ze względu na kanał olejowy który smaruje ośki pompy. Jest on umieszczony od strony ssącej. Jęśli pompa będzie pracowała w przeciwnym kierunku do zalecanego wyrwie uszczelniacz i tyle.
  • #88
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Mi nie chodziło o to żeby z kierunku lewego którego mam zrobić prawy tylko czy mogę pompę odwracać dookoła żeby sobie ją ustawić tak jak mi pasuje i dlatego napisałem bo nie wiem czy może pracować np jak ją będę obracał żeby ją dopasować bo wiadomo te końcówki węży w pewnym stopniu mi przeszkadzają żeby pompę ustawić na obrazku widać że pompa jest już zamontowana w tym mocowaniu i czy może tak być? a co do montażu pompy żeby nie obciążaj z jednej strony tego wałka to zastanowię się jeszcze jak z tego wybrnąć może coś wymyślę jak wiadomo to nie jest traktor fabryka że kupuję się części i wymienia i ma pasować tu jest już inaczej trzeba wszystko dopasowywać ;/
  • #89
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    jeżyk15 napisał:
    wiadomo to nie jest traktor fabryka że kupuję się części i wymienia i ma pasować tu jest już inaczej trzeba wszystko dopasowywać ;/


    Tak i to kosztuje krocie niestety, a nie jak ktoś myśli że z gó...... bicz ulepi i będzie działał.
  • #90
    jeżyk15
    Poziom 5  
    Dokładnie dlatego teraz jeszcze będę się tym tłukł bo nie jest najgorszy do lasu jest doskonały bo dosyć zwinny i mocny ale w przyszłości myślę kupić już jakiegoś ursusa czy coś żeby nie było tyle zabawy przeróbek itd wiadome coś swojego zbudowanego i zrobionego to jednak cieszy ale niestety nieraz wychodzą duże koszta i trzeba mieć nerwy stalowe.