Szanowni Państwo;
Na łodzi wyposażonej w silnik wbudowany VolvoPenta md5a zapsuł się najprawdopodobniej tzw. alarm unit i powoduje to, że nie świeci nigdy kontrolka temperatury silnika, kontrolka ładowania świeci ciągle i nie gaśnie nigdy, mimo, że alternator ładuje akumulatory. Kontrolka oleju gaśnie po zapuszczeniu silnika, podobnie jak alarm dźwiękowy. Ten alarm unit jest praktycznie niedostępny.
Pytanie jest: jak połączyć odpowiednie kontrolki po usunięciu tego modułu? Tzw. klasyczny układ w samochodzie bazował na równych potencjałach na obu końcówkach żarówki. Pewnie prosto można by też załatwić czujnik temperatury i ciśnienia oleju. Gdy sygnał dźwiękowy byłby trudny do uzyskania to trudno, przeboleję.
Na łodzi wyposażonej w silnik wbudowany VolvoPenta md5a zapsuł się najprawdopodobniej tzw. alarm unit i powoduje to, że nie świeci nigdy kontrolka temperatury silnika, kontrolka ładowania świeci ciągle i nie gaśnie nigdy, mimo, że alternator ładuje akumulatory. Kontrolka oleju gaśnie po zapuszczeniu silnika, podobnie jak alarm dźwiękowy. Ten alarm unit jest praktycznie niedostępny.
Pytanie jest: jak połączyć odpowiednie kontrolki po usunięciu tego modułu? Tzw. klasyczny układ w samochodzie bazował na równych potencjałach na obu końcówkach żarówki. Pewnie prosto można by też załatwić czujnik temperatury i ciśnienia oleju. Gdy sygnał dźwiękowy byłby trudny do uzyskania to trudno, przeboleję.