Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk padł? Naprawa i odzysk danych.

CHESTERRROOO 21 Gru 2017 00:28 2004 57
  • #31 21 Gru 2017 00:28
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    dt1 napisał:
    Nie ma takiej możliwości, bo zmienił się również model dysku. Dostałeś zupełnie inny model dysku (nowszą wersję o podobnych parametrach).


    Ewentualnie może w ramach gwarancji dostałem jakiś inny model, tzw. refabrykowany czy coś?

  • #32 21 Gru 2017 00:40
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Możesz zobaczyć - na etykiecie takiego dysku jest informacja (recertified). Dyski Seagate miały w starszych wersjach zieloną ramkę dookoła etykiety, jeśli były to egzemplarze ponaprawowe.

    ST2000DM006 po naprawie będzie miał mniej więcej taką etykietę (jest to dysk recertified, zielona ramka):

    Dysk padł? Naprawa i odzysk danych.

    Co weselsze, na stronie producenta Twój dysk ma status gwarancji: Unknown (zwykle widziałem gwarancję ważną do, już nieważną albo dysk w wersji OEM - czyli część jakiegoś komputera albo kieszeni dyskowej, która nie podlega osobno gwarancji). Twój ma status nieznany :)

  • #33 21 Gru 2017 02:25
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    Rano zajrzę do komputera i powiem co i jak. Ale z tego co pamiętam nie miał zielonej ramki. Nie wiem co oni z nim tam w tym proline robili. :( Dziwne to bardzo. Nie wiem co robić. Pewnie dopiero w nowym roku z nim pojadę.

    [dt1] Nie ma potrzeby cytowania w całości treści postu, który znajduje się dokładnie przed odpowiedzią Kolegi.

  • #34 21 Gru 2017 10:45
    pidar
    Spec od pamięci masowych

    CHESTERRROOO napisał:
    Ej nie zwróciłem uwagi na numer seryjny.

    Przed i po odebraniu z naprawy gwarancyjnej należy sprawdzać status (RMA). :idea:
    http://support.seagate.com/customer/pl-PL/warranty_validation.jsp

  • #35 21 Gru 2017 13:34
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @pidar @dt1 Właśnie chodzi o to że chyba sprawdziłem. W załączniku fotka dysku. Zrobiłem ją dzisiaj.

  • #36 21 Gru 2017 13:39
    max-bit
    Poziom 24  

    Pełno takich dysków na allegro ze zwrotów recertyfikowanych albo z wyczyszczonym smartem :) a później łolaboga bo nie działa... i odzysk danych ...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten dysk to śmieć już po gwarancji :

    Serial Number / Seagate Part Number / Warranty Status

    Z4Z2PKNY 1ER164-302 Out of Warranty

  • #37 21 Gru 2017 13:42
    Kasek21
    Poziom 43  

    CHESTERRROOO napisał:
    chyba sprawdziłem.

    Chyba? To nie wiesz co robiłeś? Jakaś pamięć krótkotrwała? :)

    Na dysku masz nr seryjny i wszystkiego się dowiesz: https://www.seagate.com/pl/pl/support/warranty-and-replacements/

  • #38 21 Gru 2017 13:54
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Bałagan w tym temacie...
    To jest dysk st2000dm001 i wydawało mi się, że wymieniał go Kolega na gwarancji na dysk, którego smart przedstawiał Kolega w 23 poście. Tyle że tam był st2000dm006. Zakładając, że ma Kolega jednak dysk że zdjęcia, to ma on przebieg ponad 5000 godzin, jest po gwarancji producenta i jest do wymiany (a biorąc pod uwagę, że sprzedawca, jeśli udzielił na ten dysk gwarancji, będzie musiał pokryć wymianę z własnej kieszeni, można się spodziewać pewnych utrudnień).

  • #41 22 Gru 2017 13:03
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @dt1
    To jest jeden i ten sam dysk st2000dm001. Oddałem go na gwarancję do proline. Dostałem ten sam. Te same dane na naklejce, a w smarcie widać co innego. Gwarancja miała być na niego 2 lata więc do końca lutego przyszłego roku powinna być. Co teraz mam z nim zrobić?

  • #42 22 Gru 2017 13:31
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Cokolwiek tam jest na tej naklejce to reklamuj, bo dysk jest niesprawny.

  • #43 22 Gru 2017 13:39
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @dt1
    To znowu muszę go zanieść do proline. :/ Bo z tego co widziałem co jeden kolega tutaj napisał to strona Seagate pokazuje że dysk nie jest na gwarancji. Czyli bezpośrednio do Seagate sam nie wyślę. :/

  • #44 22 Gru 2017 13:40
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Zgadza się.

  • #45 22 Gru 2017 13:48
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @dt1
    To już pewnie jakoś w nowym roku go zaniosę. Pewnie w styczniu bo teraz między Świętami i tak nic nie zrobią. :< Byłbyś w stanie mi polecić jakiś dobry i tani dysk 2TB? Myślałem nad kolejnym Seagate lub może Toshiba?

  • #46 22 Gru 2017 14:03
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Szczerze mówiąc większość dysków talerzowych to jest dla mnie ostatnio porażka. Ostatnio zacząłem kupować Toshiby P300 i na razie nie narzekam, chociaż jako że staram się wcale nie stosować dysków talerzowych, to nie kupiłem ich na razie za wiele.

    Co do Seagate i WD to odsyłałem ich dosyć sporo, na zmianę, więc ciężko mi było ustalić, które z dysków były mniej awaryjne. Ot taka loteria. Seagate już się boję, bo ostatnio udało mi się kupić do NASa komplet dwóch dysków, z czego jeden działa OK, a drugi zaczął zgrzytać po 5 minutach pracy (i to nie same zgrzyty były problemem, a powierzchnia była zmasakrowana). Co do WD to z kolei serie BLUE zaczęły mieć 5900 RPM... Chyba ta Toshiba wypada najbezpieczniej, starsze serie DT01ACA*** jakoś mi nie przypadły do gustu, ale P300 jakoś sobie radzą. Sporo ich też jest na Forum polecanych, na razie nie widać też za dużo tematów w działach napraw HDD z tymi dyskami w roli głównej.

  • #47 09 Sty 2018 23:35
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @dt1
    No to pewnie zdecyduję się na tą Toshibę P300. Dokładnie na tą: https://proline.pl/dysk-toshiba-p300-hdwd120uzsva-2tb-sata-iii-64mb-7200obr-min-p951629.. Znalazłem jeszcze takiekgo Seagate: https://proline.pl/dysk-seagate-barracuda-st2000dm006-2tb-sata-iii-64mb-p948973.. Też się nada czy jednak Toshiba będzie lepsza? Zastanawiam się czy nie dopłacić do 3TB, ale opinie o takich pojemnościach też są różne.
    Co to się stało że dużo dysków ma 5900 RPM?

  • #48 10 Sty 2018 06:05
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Co do Seagate to żadnego z nowych serii (w tym DM006) nie odważyłem się jeszcze kupić, więc nie mogę o tym modelu nic złego powiedzieć, ani też nic dobrego. Mając natomiast w pamięci stos poprzednich modeli - ST2000DM001, który zdobił moją półkę zanim trafił do skupu surowców wtórnych (wraz ze sporą liczbą innych padlin), jakiś póki co dam potestować te DM006 innym. Wracając do ST2000DM001 to żadna z trzech sztuk, które miałem nie dożyła 15 tysięcy godzin, zdychały bez powodu (bo zrozumiałbym awarię ze względu na skok napięcia, długotrwałe przegrzewanie, czy kontakt obudowy z rozpędzonym butem podczas pracy, ale nic takiego nie nastąpiło). Jako że WD nie miał odpowiednika z serii blue dużo tych modeli pokupowałem również innym osobom. Sporo zdechło na gwarancji, przysłane z wymiany dyski recertyfikowane padły jeszcze szybciej. Pozostałe padły krótko po gwarancji. Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy którykolwiek z kupionych przeze mnie ST2000DM001 jeszcze działa. Ogólnie może i Seagate nie robi złych dysków tylko ja mam pecha, ale jeszcze sporo czasu upłynie, zanim kolejny dysk z tej firmy kupię, tym bardziej, że nie mam pewności, czy nowe dyski poprawiono pod względem awaryjności (najlepiej tak, żeby nie wyszło jeszcze gorzej), czy może są to po prostu starsze serie ze zmienioną naklejką.

    Co do 3TB to tak jak i z każdym innym dyskiem. Źle trafisz, to się posypie, czy będzie miał 1TB, czy 3TB. Ciężko spekulować, czy zakupiony dysk 3TB ma statystycznie mniejsze szanse żyć w pełnej sprawności dłużej, niż jego odpowiednik o mniejszej pojemności.

    Dlaczego coraz więcej dysków ma 5.4/5.9k RPM... ciężko stwierdzić, może chodzi o pieniądze, może o eko-trendy (zużycie energii, wiadomo - teraz bycie "eko" jest modne). Jeśli chodzi o WD to może chcą swoją serię Black jakoś wyróżnić - kiedyś dysk WD Black różnił się od Blue czy Greena - był (rzekomo) lepiej wykonany, szybszy, bardziej niezawodny. Od ostatnich paru lat odnoszę wrażenie, że serie Blue i Black różniły się już tylko kolorem naklejki i długością gwarancji - bo Black i Blue miały dokładnie takie same parametry, w testach wypadały podobnie wydajnościowo, jedynie gwarancja je różniła, a i sporo ich wysyłałem na gwarancji. Po co ulepszać serię Black, jak można okaleczyć serię Blue :) W sumie da się też zauważyć, że seria Green jakoś zaczęła znikać z rynku (z nowszych modeli są jedynie SSD z tej serii). Może seria Green w HDD nie była jakoś ciekawiej postrzegana, więc można było ją przemetkować na Blue. Ciężko stwierdzić, co za tym zamieszaniem stoi.

    Inna sprawa jest taka, że coraz więcej ludzi posiada w komputerze SSD, a więc dysk mają tylko jako magazyn. Jego wydajność nie jest już strasznie krytyczna, więc można mu zmniejszyć prędkość obrotową, w teorii powinno być mniej hałasu i mniej ciepła, a więc na plus. W przypadku posiadania SSD na system wydajność dysku na magazyn nieco traci na znaczeniu.

  • #50 11 Sty 2018 13:49
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Daj znać, co z tego wyjdzie, bo gwarancja tego Twojego dysku jest raczej mocno nie na rękę w tym momencie dla sprzedawcy tego dysku, jako że producent dysku już nie przyjmie żadnych roszczeń co do niego.

  • #51 26 Mar 2018 21:21
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @dt1
    W zeszłym tygodniu odebrałem w końcu tego Seagate 2TB z gwarancji. Trzymali go około 1,5 miesiąca. Podobno został naprawiony. Gwarancja przedłużona o czas naprawy. Przeskanowałem go programem HD Tune. Uszkodzonych sektorów nie znalazło.
    Dysk padł? Naprawa i odzysk danych.HDTune_Err...64 2tb.png Download (19.83 kB)

    Code:

    HD Tune: ST2000DM006-2DM164 Health

    ID                               Current  Worst    ThresholdData       Status   
    (01) Raw Read Error Rate         109      99       6        23022248   Ok       
    (03) Spin Up Time                96       96       0        0          Ok       
    (04) Start/Stop Count            100      100      20       10         Ok       
    (05) Reallocated Sector Count    100      100      10       0          Ok       
    (07) Seek Error Rate             100      253      30       274760     Ok       
    (09) Power On Hours Count        100      100      0        45         Ok       
    (0A) Spin Retry Count            100      100      97       0          Ok       
    (0C) Power Cycle Count           100      100      20       10         Ok       
    (B7) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       




    (B8) (unknown attribute)         100      100      99       0          Ok       
    (BB) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
    (BC) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
    (BD) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
    (BE) Airflow Temperature         70       67       45       504692766  Ok       
    (BF) G-sense Error Rate          100      100      0        0          Ok       
    (C0) Power Off Retract Count     100      100      0        1          Ok       
    (C1) Load Cycle Count            100      100      0        160        Ok       
    (C2) Temperature                 30       40       0        30         Ok       
    (C5) Current Pending Sector      100      100      0        0          Ok       
    (C6) Offline Uncorrectable       100      100      0        0          Ok       
    (C7) Ultra DMA CRC Error Count   200      200      0        0          Ok       
    (F0) Head Flying Hours           100      253      0        32         Ok       
    (F1) (unknown attribute)         100      253      0        430738807  Ok       
    (F2) (unknown attribute)         100      253      0        804057272  Ok       

    Power On Time         : 45
    Health Status         : Ok


    A tak wygląda Toshiba 2TB kupiona po wysłaniu Seagate na gwarancję.
    Dysk padł? Naprawa i odzysk danych.HDTune_Err...B_ 2tb.png Download (19.07 kB)
    Code:

    HD Tune: TOSHIB  Health

    ID                               Current  Worst    ThresholdData      Status   
    (01) Raw Read Error Rate         100      100      16       0         Ok       
    (02) Throughput Performance      140      140      54       69        Ok       
    (03) Spin Up Time                129      129      24       19333414  Ok       
    (04) Start/Stop Count            100      100      0        142       Ok       
    (05) Reallocated Sector Count    100      100      5        0         Ok       
    (07) Seek Error Rate             100      100      67       0         Ok       
    (08) Seek Time Performance       124      124      20       33        Ok       
    (09) Power On Hours Count        100      100      0        594       Ok       
    (0A) Spin Retry Count            100      100      60       0         Ok       
    (0C) Power Cycle Count           100      100      0        142       Ok       
    (C0) Power Off Retract Count     100      100      0        314       Ok       
    (C1) Load Cycle Count            100      100      0        314       Ok       
    (C2) Temperature                 187      187      0        1441824   Ok       
    (C4) Reallocated Event Count     100      100      0        0         Ok       
    (C5) Current Pending Sector      100      100      0        0         Ok       
    (C6) Offline Uncorrectable       100      100      0        0         Ok       
    (C7) Ultra DMA CRC Error Count   200      200      0        0         Ok       

    Power On Time         : 594
    Health Status         : Ok

    Wszystko z nimi ok?

  • #52 26 Mar 2018 21:25
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Wygląda, że tak, ale dla pewności zawsze możesz dołączyć wyniki skanu z MHDD z czasem dostępu do sektorów. Sektory z czasem odczytu >500ms to też zielone wg HDTune.

  • #53 26 Mar 2018 21:31
    pidar
    Spec od pamięci masowych
  • #54 26 Mar 2018 21:54
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @mati211p
    Chciałem zrobić test MHDD ale nie wykrywało mi żadnego dysku. Nie wiem dlaczego. Może źle ustawiłem.
    @pidar
    Sprawdzałem przed i po gwarancji status na tej stronie i cały czas było to samo. Out of warranty. Na dysku na naklejce mam ten sam model i numer seryjny, a teraz w programie CrystalDisk Info mam inny numer i model: Z4ZA487Y i ST2000DM006-2DM164. Nie wiem co jest. Czyżby wymienili środek? Czy przekleili naklejki?

  • #55 26 Mar 2018 22:01
    pidar
    Spec od pamięci masowych

    Nowy:

    CHESTERRROOO napisał:
    (09) Power On Hours Count 100 100 0 45 Ok

    Poprzedni:
    CHESTERRROOO napisał:
    09 _94 _94 __0 0000000014C7 Czas pracy dysku


    Czyli dostałeś "nówkę". :|

  • #56 27 Mar 2018 18:15
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Która również nie jest na gwarancji producenta :) Ale przynajmniej stan tego dysku wydaje się być OK. Toshiby również. 600 godzin nakręciłeś na nim w niecałe 2 miesiące - komputer rzadko chyba wyłączasz :)

  • #57 27 Mar 2018 19:41
    gasak
    Poziom 17  

    dt1 napisał:
    600 godzin nakręciłeś na nim w niecałe 2 miesiące - komputer rzadko chyba wyłączasz :)

    Średnia 10 godzin dziennie, nie tak tragicznie jeszcze ;)
    Choć z drugiej strony może by warto zastanowić się nad dyskami do pracy ciągłej - jak w monitoringu z rejestratorem.

  • #58 30 Mar 2018 22:02
    CHESTERRROOO
    Poziom 3  

    @pidar Nówka albo wyczyszczony smart. Z programów wynika że dostałem inny model.
    @dt1 @gasak Mój komputer długo jest włączony. ;p Czasami nawet ponad 10h ale nie zawsze jest coś robione na dysku.

  Szukaj w 5mln produktów