Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 1.9tdi - Prawa dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie odbija.

rsv6 22 Sep 2017 12:38 24087 12
  • #1
    rsv6
    Level 5  
    Witam
    Mam problem z moim prawym zaciskiem gdyż dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie zawsze mi odbija do końca.

    Z początku pękła mi guma uszczczelniajaca tłoczek no i zacisk się zapiekł. Wykrecalem zacisk kluczem do rur bo tak się zapiekł że nie mogłem ruszyć nie wiem czy tym samym nie skrzywiła mi się śruba kasujaca luz z której tłoczek się wykręca.



    Wyczyscilem zacisk wymieniłem tłoczek i uszczelki. Po po składaniu zauważyłem że prawa linka jest o 1,5cm dłuższa przez to że tłoczek nie wyjechał. Poluzowałem linkę od ręcznego i kluczem cofnąłem dźwignię od ręcznego i tak kilka razy aż linki się wyrównały. Jednak po zacisnieciu ręcznego i puszczeniu dźwignia nie cofa się jakieś 30st od początku.

    Czy przez to że ona nie cofa się całkowicie luz się nie kasuje na klockach? Po zaciągnięcia ręcznego lewe koło mi blokuje na asfalcie a prawe nawet na trawie nie chce...

    Słyszałem o założeniu na dźwignię jakiejś dodatkowej sprężyny ale czy tłoczek na pewno skasuje wtedy luz całkowicie.

    Czy ma ktoś może schemat tego zacisku jaka jest zależność naciśnięcia dźwigni by tłoczek zablokował się w pozycji przy samej tarczy a nie cofnął całkowicie? Czy dźwignia musi się cofnąć całkowicie? By luz znikł? Czy Poprostu śruba jest krzywa i nic temu nie zrobię.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    psilos1
    Level 32  
    Załóż opcjonalne sprężynki ktore odciagaja ręczny :
    strona lewa: 1K0 615 295
    strona prawa: 1K0 615 296
    Golf IV 1.9tdi - Prawa dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie odbija.
  • #4
    pospiech8
    Level 10  
    Z tyłu zacisku powinna być sprężyna i ona powinna wystarczyć najlepiej byłoby rozebrać zacisk i sprawdzić czy druga strona zacisku się nie zapiekła na youtube jest filmik jak to rozebrać krok po kroku tyle ze trzeba sobie dorobić specjalne szczypce segera zeby rozebrać wszystko jest na filmie
  • #5
    psilos1
    Level 32  
    pospiech8 wrote:
    Z tyłu zacisku powinna być sprężyna i ona powinna wystarczyć

    W mk4 nie było fabrycznie montowanych sprężynek-pasują od piątki ...przeczyszczenie zacisku i regulacja linek oczywiscie nie zaszkodzi
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Zapieczona/zardzewiała oś dźwigni ręcznego w zacisku-standard. Zacisk do rozebrania, czyszczenia i do wymiany wszystkie gumki, złożyć i będzie śmigać jak nowy.
    pospiech8 wrote:

    trzeba sobie dorobić specjalne szczypce

    Takie szczypce się kupuje, nie dorabia.
  • #7
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego Psilos 1 - miałem VW IV i były w nim sprężyny przy zaciskach hamulcowych. Zacisk rozebrać, usunąć korozję, przesmarować specjalnym smarem, złożyć i ma poprawnie pracować. Sprawdź, czy klocki hamulcowe nie są skorodowane, bo miałem tak że korozja rozsadzała klocek tj. oddzielała materiał ścierny od metalu, w wyniku czego ciągle klocki "trzymały" i piasta była gorąca. Zwróć uwagę, czy linku hamulcowe są podwieszone do podwozia, bo ma to wpływ na równe działanie hamulca ręcznego.
  • #8
    psilos1
    Level 32  
    Staszek49 wrote:
    Kolego Psilos 1 - miałem VW IV i były w nim sprężyny przy zaciskach hamulcowych.

    Skoro były to ktoś je założył-w fabryce nie były montowane..nawet kod czesci pochodzi od piątki (1K.......)co do reszty to jak najbardziej
  • #9
    omegolotC30NE
    Level 22  
    psilos1 wrote:
    Staszek49 wrote:
    Kolego Psilos 1 - miałem VW IV i były w nim sprężyny przy zaciskach hamulcowych.

    Skoro były to ktoś je założył-w fabryce nie były montowane..nawet kod czesci pochodzi od piątki (1K.......)co do reszty to jak najbardziej

    Fabryka doszła do wniosku ,że powinny być.
    Btw. W Niemczech na myjnię jadę raz na trzy miesiące. W Polszy , po jednym dniu po myciu auto brudne. Wnioski ?
  • #10
    rsv6
    Level 5  
    Problem jest taki że to się jakby blokuje w jednej pozycji 30stopni od wyluzowania.. A później normalnie wyskakuje. Linka chodzi lekko zacisk czyscilem i wymieniłem tłoczek oraz uszczelki jak pisałem na samej górze. Jedyne co myślę że sama ta śruba może być winna zawarta.

    Kupię same te Sprezynki dodatkowe i może będzie cacy nie chce kupować nowego zacisku bo z nożnego normalnie blokuje. Tylko ta śruba się chyba nie wykręca samoczynnie bo dźwignia nie wraca..
  • #11
    milejow
    Level 43  
    rsv6 wrote:
    zacisk czyscilem i wymieniłem tłoczek oraz uszczelki jak pisałem na samej górze.

    Demontowałeś mechanizm ręcznego z wnętrza zacisku, czyściłeś oś dźwigni i mosiężną tuleję współpracującą z wałkiem? Przypuszczam, że nie i przypudrowałeś tylko syfa.
  • #12
    gregorius-up4
    Level 13  
    Masz pewność że mechanizm w tłoczku z łożyskiem oporowym działa poprawnie
    musi się obracać szczypcami z lekkim oporem.
    Pozdrawiam
  • #13
    rsv6
    Level 5  
    gregorius-up4 wrote:
    Masz pewność że mechanizm w tłoczku z łożyskiem oporowym działa poprawnie
    musi się obracać szczypcami z lekkim oporem.
    Pozdrawiam

    To ta nakrętka w tloczku działa jako kasacja luzu? Wykręca się w jedną stronę a wkręcić już nie?

    Dodano po 3 [godziny] 25 [minuty]:

    Założyłem dodatkowe sprężynki już oba koła blokuje. A nie czuje żadnej różnicy oporu ze sprężynkami.