Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.3 CDTI Combo 2005r - Czujniki w filtrze paliwa/błąd P0108

dayanes 22 Sep 2017 22:52 1380 9
Texa Poland
  • #1
    dayanes
    Level 9  
    Jak w temacie:
    Opel combo demontowałem obudowę filtra paliwa w celu dogrzebania się do zaworu EGR. Wszystko wymienione z sukcesem, ale podczas montażu zauważyłem że nie mam gdzie wpiąć wtyczki od czujnika który był od spodu obudowy filtra paliwa, ponieważ go gdzieś zagubiłem. Czy to podczas demontażu, czy też gdzieś w garażu. Nie wiem.
    Istotą sprawy jest to, że chciałem uzyskać informację co to za czujnik. Wtyczkę pozostawiłem luzem, żaden błąd się nie wyświetla podczas diagnostyki, temperatura paliwa wskazywana poprawnie w parametrach. Z filtra (w miejscu brakującego czujnika) brak wycieków. Wtyczka ma 3 piny. Ktoś wie co to za czujnik?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #3
    dayanes
    Level 9  
    A nie powinien on zgłaszać błędu, ewentualnie wyświetlać kontrolki na desce rozdzielczej?

    U mnie totalnie brak żadnej reakcji
  • Texa Poland
  • #4
    dayanes
    Level 9  
    Witam ponownie. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj. W aucie wywala mi błąd przeładowania P0108.
    Czujnik OK ponieważ podmieniłem taki sam ze sprawnego auta, poza tym parametry bieżące (odczyt komputerem diagnostycznym wartości) jest taki sam na obu czujnikach więc te wykluczam.

    Sytuacja w jakiej dochodzi do przeładowania (lekkie szarpnięcie i max 3500 tys obr) to:
    1700 obrotów, 5 bieg, gaz w podłogę i płynne przyspieszanie, odcięcie pojawia się ok 3600 obr (wartość doładowania sięga 250 kpa) mignie "samochód z kluczykiem" i mamy już tryb awaryjny aż do kolejnego odpalenia.

    W aucie zwykła turbina bez zmiennej geometrii.
  • #6
    dayanes
    Level 9  
    Tak też przewiduję, ale zawsze lepiej jak ktoś jeszcze utwierdzi w przekonaniu. przewód ciśnieniowy ok. No cóż, spróbuję rozruszać sztangę do WG, a jeśli to nie pomoże, wymienię turbinę. Dziękuję
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    dayanes wrote:
    1700 obrotów, 5 bieg, gaz w podłogę i płynne przyspieszanie, odcięcie pojawia się ok 3600 obr (wartość doładowania sięga 250 kpa)
    Jeśli ta wartość ciśnienia doładowania jest zgodna z rzeczywistością to WG, jeśli nie to MAP.
  • #8
    dayanes
    Level 9  
    Na pewno WG bo na dwóch czujnikach takie same odczyty oraz identyczne zachowanie auta.

    Wiesz może jakie powinno być maksymalne ciśnienie doładowania w tym silniku?
    Z moich obserwacji wynika że 1,5 bara to za dużo 😉
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Na diagnostyce masz też parametry oczekiwane... patrz na różnicę między oczekiwanym a zmierzonym, bo to też jest kryterium CHECKa. Nie mogę w tej chwili znaleźć dokładnych danych ale chyba 1,5 bara jest wartością graniczną ciśnienia doładowania (1,5 bara ponad ciśnienie atmosferyczne, czyli bezwzględne około 2,5 bara).
  • #10
    dayanes
    Level 9  
    No tak. Tylko mój skaner którym się posługuje ma chińsko-angielskio-polskie tłumaczenie 😁
    Ale fakt, trzeba poszukać i porównać te parametry. Dziękuję za wskazówki.

    Dodano po 12 [godziny] 4 [minuty]:

    Więc tak:
    Ciśnienie doładowania przy gazie w podłogę oscylowało w okolicach 240 kpa, z łatwością przekraczało również tą wartość co powodowało check'a i tryb awaryjny.

    Udałem się na warsztat gdzie została rozruszany oś zaworu WG. była unieruchomiona. Spokojny styl jazdy poprzedniego kierowcy zapewne się do tego przyczynił.

    Po tej ingerencji, ciśnienie absolutne doładowania nie przekracza 220 kpa, temat można uznać za rozwiązany.
    Jedynym minusem jest to, że samochód stał się wyczuwalnie słabszy, ze względu na mniejsze ciśnienie doładowania 😉