Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA D20 - EDC 03781-01,EDC 1079,Stałe cisnienie na listwie 750bar

pitool 22 Wrz 2017 22:54 2343 15
  • #1 22 Wrz 2017 22:54
    pitool
    Poziom 30  

    Chciałbym aby ktoś potwierdził że od zaolejonego wewnątrz sterownika może się on uszkodzić?
    Ciągnik s. jak w temacie
    W parametrach pokazuje stałe ciśnienie 750bar na włączonym zapłonie,po odpaleniu zaczyna oscylować +/- 20 bar,pod gwałtownym obciążeniem podskoczy max do 850bar.Czujnik nowy.wiązka sprawdzona dwukrotnie.Ciśnienie żądane na zapłonie to 0 bar,na jałowym 520 a pod obciążeniem 1400bar.
    Rozkleiłem ecu,wymyłem wiec teraz zamiast 1079 mam 3099.
    Na 90% przekonany jestem że to wina ECU ale może coś przeoczyłem wiec proszę o podpowiedzi nim zakupie drugie ecu.

    0 15
  • #2 22 Wrz 2017 23:39
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Tak, przeoczyłeś podstawy fachu. Nie zrozum mnie źle, bo dobry fachman ogarnie to z zamkniętymi oczami. I będzie w stanie udzielić aż nadto satysfakcjonującej odpowiedzi. W sumie nie wiem czy to istotne, ale takie usterki się robi. Oprócz tego u takich MANów mam też dobrą radę : pomimo wszystko zrobić porządnie złącze do ECU, bo ma ono wadę fabryczną w sobie.

    0
  • #3 22 Wrz 2017 23:57
    pitool
    Poziom 30  

    To uswiadom mnie o tych podstawach fachu. Co wedlug Ciebie jest nie fachowe w tym co opisalem,czytaj ze zrozumieniem, Ecu widzi cisnienie na nie pracujacym silniku.

    0
  • #4 23 Wrz 2017 00:00
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego on widzi, ale Ty nie widzisz.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Kolega otrzymuje ostrzeżenie za posty nic nie wnoszące do tematu oraz powodowanie kłótliwej atmosfery.

    0
  • #5 23 Wrz 2017 00:02
    pitool
    Poziom 30  

    Ale jak ma widziec jak go nie ma na listwie. Bo silnik nie pracuje,ba odepne wtyczke z czujnika i tez bez zmian.

    0
  • #6 23 Wrz 2017 00:02
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    A kij z tym. Jak powiedziałem A, to powiem też B. Jest tak dlatego, bo w Twoim położeniu powinieneś ten komputer przez okno wyrzucić i użyć odpowiednich narzędzi.

    0
  • #7 23 Wrz 2017 00:05
    pitool
    Poziom 30  

    Pogratulowac wyobrazni. Poczekam jednak na doswiadczonych w temacie.

    0
  • #8 23 Wrz 2017 00:13
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego z każdą odpowiedzią Twój tok rozumowania jest coraz gorszy. Jak znajdzie się w niej słowo złącze, to pogadamy.

    0
  • #9 23 Wrz 2017 00:15
    pitool
    Poziom 30  

    pitool napisał:
    wiązka sprawdzona dwukrotnie.

    Napisalem wyraznie. Zlacze wymyte,przewody 160,161,162 ktore odpowiadaja za czujnik sprawdzone dokladnie pod kazdym wzgledem.

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Wrz 2017 11:29
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Cześć widzę że kolega "Hektar Zahler " odpowiada na wszystkie tematy zagadkowo jakie pojawiają się na forum nabijając sobie punkty a odpowiedzi nie wnoszą nic pomocnego w tematach. Kolego "pitool " myślę że najlepszym rozwiązaniem twojego problemu będzie pomiar napięcia na wtyczce ECU. Po prostu wykonaj sobie przewód do przyrządu zakończony cienką igłą i wkuj się przez gumkę złącza na pinie wejścia czujnika. Pomierz napięcia zasilania czujnika 5V i sygnału wyjściowego które powinno zawierać się miedzy (brak ciśnienia) 0,5V - 4,5V (full ciśnienie). Podaj w poście pomiary."Hektar Zahler" mówiąc o wadzie może ma na myśli tulejki złącza wtyczki ECU które często tracą swoją sprężystość i brak jest kontaktu z pinem na UCU.
    Jeśli przy pomiarach na czujniku i na ecu będą poprawne wartości to pomierz na wypiętym czujniku wartości wejścia ECU (zapłon wyłączony) omomierzem między masą a zasilaniem i między masą a wyjściem sygnału. Pomiar taki w zależności o wartości pomoże ci sprawdzić czy przewody (złącze czujnika) mają połączenie z ECU.

    0
  • Pomocny post
    #11 23 Wrz 2017 19:44
    kakibara
    Poziom 28  

    Fajne podpowiedzi moze tez cos dorzuce od siebie - ogolnie komputer wymylem kilka razy i chodzil jak i kilka razy nalezalo wymienic jednostke sterujaca - przez rozne bledy.
    Jak zabespieczyc wejscie? Nalac silikonu az wyjdzie z drugiej strony - uwazasz ze to jest wyjscie?
    Sprawdz duza wtyczke polaczenie.
    P.s. nowy kabel pajaka wymieniany byl gwarancyjnie 3 razy w ciagu pol roku, a i tak sie pojawial olej. I nie pisz ze mam wiecej nie kipywac na allegro.

    0
  • Pomocny post
    #12 24 Wrz 2017 01:50
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Wracając do meritum: nic nie przeoczyleś. ECU potrafi płatać takie figle. Jedyna sensowna podpowiedź a zarazem próba rozwiązania tegoż problemu to podmiana ECU na inny. Wtedy na momencie się wszystko wyjaśni.

    0
  • #13 24 Wrz 2017 08:48
    pitool
    Poziom 30  

    Zrobiłem klona bdm sterownika na stole i z ciekawości pobawiłem się w jego diagnostykę.
    Efekt jest taki że poza całą masą innych błędów ,błąd 03781-01 oraz stałe 750bar się nie zmieniły.
    Drugie ECU w drodze,o efektach mimo że

    Hektar Zahler napisał:
    przeoczyłem podstawy fachu
    dam znać.

    0
  • #14 24 Wrz 2017 17:33
    kakibara
    Poziom 28  

    Pewnie po podmiance ozyje pelna moca.

    0
  • #15 25 Wrz 2017 07:23
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego nie tylko Ty tu przychodzisz, bo jest masa ludzi z wizją wyrzucenia fury kapusty w błoto. Już Ci mówiłem autocom swoje zrobił, a teraz jak chcesz mnie posłuchać, to robisz jak się należy. Wypiąć kostkę i zmierzyć czy jest faktycznie 0V na środkowym styku, ewentualnie (jak już przedmówca podał) czy jest 0.5V na wpiętym. I wścibiasz gały w zegary czy jest błąd adekwatny, tzn. z indeksem 02. Jak nie, to patrzysz się na poniższy wykres i wścibiasz gały w zegary czy dalej jest 03781-01, który teraz oznaczałby uszkodzone wejście ECU, o naprawienie którego możesz pokusić się sam - jeżeli czujesz się na siłach. Trzeba w tej sytuacji podać te 0.5V na kostkę czujnika i znowu wścibiasz gały w zegary jaki jest błąd, czy zginął. Jeżeli nie zginął potwierdzasz uszkodzenie wewnętrzne kasety podając w to miejsce 0V, wścibiasz gały w zegary i widzisz brak błędu z indeksem 02 co znaczy teraz, że komputer pogłupiał i jest na bank uszkodzenie w głąb sterownika, co do którego trzeba kapkę oleju w głowie. Wtedy zanosisz komputer do elektronika i zdajesz relację co pomierzone, a on robi swoje.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Krzywa czujnika do pomiaru miernikiem.

    Man TGA D20 - EDC 03781-01,EDC 1079,Stałe cisnienie na listwie 750bar

    Dziś może uda mi się gibnąć kabinę, bo w sobotę miałem za dużo z tym popapranym komfort sziftem, to może coś więcej się dowiem.
    (szkoda, że jednak nie zadzwoniłeś, bo była opcja porównania na sprawnym samochodzie)
    Kody błędów w zegarach posłałem Tobie na PW.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    To jest forum publiczne i pisownia typu "wscibiasz gały" jest nie odpowiednia tym bardziej dla "specjalisty".

    0
  • #16 16 Gru 2018 10:55
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    naprawa kasety i po problemie

    0